اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 ویژگی والدینی که کودکان مودب دارند

یک کودک خوش اخلاق به دلایل درست در دنیای امروز برجسته خواهد شد و میتواند شخصیت قابل احترامی برای خود در جامعه داشته باشد. گفتن: "لطفا" و "متشکرم" و استفاده از واژه های درست باعث می شود فرزندتان مورد توجه معلمان و سایر والدین قرار گیرد.

5 ویژگی والدینی که کودکان مودب دارند


یک کودک خوش اخلاق به دلایل درست در دنیای امروز برجسته خواهد شد و میتواند شخصیت قابل احترامی برای خود در جامعه داشته باشد. گفتن: "لطفا" و "متشکرم" و استفاده از واژه های درست باعث می شود فرزندتان مورد توجه معلمان و سایر والدین قرار گیرد.

کودکان
به هر حال آموزش رفتارهای خوب می تواند کمی پیچیده باشد. متقاعد کردن کودک برای پیروی از آداب و رسوم اساسی ممکن است دشوار باشد ، در حالی که ممکن است همسالانش در مدرسه این کار را انجام ندهند.

با استفاده از این استراتژی های انضباطی ، به فرزند خود کمک کنید تا رفتاری مودبانه داشته باشد :

1. رفتارهای خوب کودک خود را ستایش کنید
هر وقت کودک خود را با رفتارهای خوب دیدید ، او را تحسین کنید. برای کودکان خردسال ، این ممکن است به معنای گفتن باشد ، برای مثال تشکر کنید و یا کار او را تحسین کنید.

بچه های بزرگتر را بخاطر کنار گذاشتن تلفنشان وقتی که سر میز شام هستند یا دست دادن هنگام سلام و احوالپرسی با افراد جدید تحسین کنید.

یک نوجوان را با تمجید از او در مقابل دیگران خجالت زده نکنید. در عوض ، یک گفتگوی خصوصی داشته باشید که چگونه از اینکه وی در جمع خانواده با مهمانان رفتار مودبانه ای داشته یا از او بازخورد مثبتی درباره نحوه تعامل با کارمند یک فروشگاه دیدید تمجید کنید.

2. الگوی آنها در رفتار ها باشیم
بهترین روش برای آموزش هر مهارت جدید به کودک ، الگوی خوب بودن است. وقتی فرزندتان می بیند شما با دیگران مودبانه صحبت می کنید و از رفتار های صحیح در روابط خود بهره میگیرید در واقع به او کمک میکنید که شما را الگوی خود قرار دهد.

به نحوه تعامل با همسر یا اعضای نزدیک خانواده خود توجه کنید. بعضی اوقات ، فراموش کردن استفاده از رفتار با افرادی که با آنها احساس راحتی می کنید آسان است. مودبانه مطالب را بخوانید و وقتی مردم مهربان هستند قدردانی کنید. چه در صف خرید مواد غذایی باشید و چه با مطب پزشک تماس بگیرید ، بچه های شما به رفتار شما توجه می کنند.

کودکان مودب
و مراقب نحوه مدیریت شرایط هنگام ناراحتی باشید. اگر از کسی عصبانی هستید ، آیا تمایل دارید صدای خود را بلند کنید؟ آیا شما فکر می کنید شخصی با شما رفتار ناعادلانه ای انجام داده است آیا از کلمات تندی استفاده می کنید؟ اگر نحوه رفتار مودبانه و محترمانه را الگوی خود قرار ندهید ، پیام شما درباره اهمیت استفاده از آداب شنیده نخواهد شد.


3. نقش آفرینی در بازی
نقش آفرینی به بچه ها فرصتی می دهد تا مهارت های خود را تمرین کنند. این می تواند یک استراتژی مفید هنگام ورود به موقعیت جدید یا هنگام مواجهه با شرایط پیچیده ای باشد.

اگر کودک 5 ساله شما دوستان خود را به مهمانی تولد خود دعوت کرده است ، نحوه استفاده از آداب و رسوم هنگام باز کردن هدایا را بازی کنید. به او کمک کنید تمرین کند چگونه از مردم برای هدیه اش تشکر کند و اگر هدیه ای را که به خصوص دوستش ندارد باز کند چگونه پاسخ دهد.

با فرزند خود بنشینید و بگویید ، "اگر تو در این موقعیت باشید چیکار میکنی ..." و سپس ببینید که او چه چیزی برای گفتن دارد. وانمود کنید که دوست یا بزرگسال دیگری هستید و ببینید کودک شما چگونه به موقعیت های خاص واکنش نشان می دهد. سپس ، بازخورد ارائه کرده و به کودک خود کمک کنید تا در سناریوهای مختلف نحوه رفتار مودبانه و محترمانه را پیدا کند.

4. یک توضیح مختصر ارائه دهید
از سخنرانی یا گفتن قصه های طولانی پرهیز کنید. درعوض ، به سادگی دلیل عدم ارزیابی رفتار خاص را بیان کنید.

وقتی توضیح مختصری در مورد اینکه چرا یک رفتار خاص بی ادبانه تلقی می شود ، ارائه می دهید ، به احتمال زیاد بچه ها رفتار و آداب و معیارهای خاص خود را به خاطر می آورند.

کودک

اما ، اگر فقط می توانید دلیل آن را به صورت آرام و واقعی بیان کنید ، می تواند برای کودک شما یادآوری کند که چرا دیگران ممکن است از کاری که او انجام می دهد قدردانی نکنند.

5. انتظارات خود را متناسب با سن خود نگه دارید
اطمینان حاصل کنید که انتظارات شما متناسب با سن و سطح رشد فرزندتان است. می توانید در مورد اصول گفتن "لطفا" ، "متشکرم" و "متاسفم" با یک کودک نوپا کار کنید. تا زمانی که کودک شما نوجوان است ، باید بر مهارت های پیشرفته مانند آداب تلفن و مهارت های ارتباطی پیچیده تر تمرکز کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد