اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علائم افسردگی در زنان که حتما باید جدی گرفت

افسردگی می تواند در همه زمینه های زندگی یک زن تأثیر بگذارد، از جمله سلامت جسمی ، زندگی اجتماعی ، روابط ، شغل و احساس ارزشمندی خود و با عواملی مانند هورمون های تولید مثل ، فشارهای اجتماعی و پاسخ منحصر به فرد زن به استرس پیچیده است.

علائم افسردگی در زنان که حتما باید جدی گرفت


درک افسردگی در زنان
افسردگی می تواند در همه زمینه های زندگی یک زن تأثیر بگذارد، از جمله سلامت جسمی ، زندگی اجتماعی ، روابط ، شغل و احساس ارزشمندی خود و با عواملی مانند هورمون های تولید مثل ، فشارهای اجتماعی و پاسخ منحصر به فرد زن به استرس پیچیده است. با این حال ، مهم است که بدانید شما تنها نیستید. زنان تقریباً دو برابر مردان به افسردگی مبتلا می‌شوند. اما افسردگی قابل درمان است و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهتر شدن خود انجام دهید.

افسردگی

اگر احساس می‌کنید که در مقابل افسردگی تقریبا ناتوان هستید خب باید بگوییم آنچنان هم راحت نیست که بخواهید در برابر افسردگی اقدام واقعا کاملی داشته باشید. با این حال ، گرچه ممکن است انرژی زیادی نداشته باشید ، اما احتمالاً کافی است که به عنوان مثال کمی قدم بزنید یا تلفن را بردارید تا با یکی از عزیزانتان تماس بگیرید و این می تواند آغازی عالی برای تقویت روحیه و بهبود وضعیت شما باشد. چشم انداز همچنین مهم است که در مورد عواملی که باعث بروز افسردگی در زنان می شوند ، اطلاعات کسب کنید ، بنابراین می توانید به طور کامل با این بیماری مقابله کنید ، افسردگی خود را به طور موثر درمان کنید و به جلوگیری از بازگشت آن کمک کنید.


علائم و نشانه های افسردگی در زنان

افسردگی زنان
علائم افسردگی در زنان از خفیف تا شدید (افسردگی اساسی) متفاوت است و با توجه به تاثیری که بر توانایی شما دارند ، متمایز می شوند. علائم متداول افسردگی عبارتند از:

احساس ناتوانی و ناامیدی. احساس می کنید که هیچ وقت هیچ چیز بهتر نخواهد شد و هیچ کاری نمی توانید برای بهبود وضعیت خود انجام دهید.
دیگر به سرگرمی ها و فعالیت های اجتماعی قبلی که قبلاً از آنها لذت می بردید اهمیتی نمی دهید.
تغییرات اشتها اغلب منجر به کاهش وزن یا افزایش وزن قابل توجهی می شود.
تغییراتی در الگوی خواب شما
احساس عصبانیت ، آشفتگی ، بی قراری.
احساس خستگی ، کندی و تخلیه انرژی.
در تمرکز ، تصمیم گیری یا به خاطر سپردن موارد مشکل دارید.
افزایش دردها ، از جمله سردرد ، گرفتگی عضلات ، نفخ شکم.
افکار خودکشی
زنان همچنین علائم افسردگی خاصی را بیشتر از مردان تجربه می کنند. این می تواند شامل:

افسردگی در ماه های زمستان (اختلال عاطفی فصلی) به دلیل کاهش میزان نور خورشید.
علائم افسردگی غیرمعمول ، جایی که به جای خواب کم ، کم خوردن و کاهش وزن ، عکس این را تجربه می کنید: خوابیدن بیش از حد ، خوردن بیشتر (به ویژه کربوهیدرات های تصفیه شده) و افزایش وزن.
احساس گناه و بی ارزشی شدید. شما به دلیل اشتباهات خود را به سختی مود انتقاد قرار می‌دهید.

دلایل افسردگی در زنان
زنان گزارش می کنند که افسردگی را با سرعت بسیار بالاتری نسبت به مردان تجربه کرده اند. این اختلاف جنسیتی را می توان با تعدادی از عوامل اجتماعی ، بیولوژیکی و هورمونی که مختص زنان است ، توضیح داد.

مشکلات قبل از قاعدگی نوسانات هورمونی در طول چرخه قاعدگی می تواند علائم آشنا سندرم قبل از قاعدگی (PMS) مانند نفخ ، تحریک پذیری ، خستگی و واکنش احساسی را ایجاد کند. برای برخی از زنان ، علائم شدید و ناتوان کننده است و ممکن است تشخیص اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی (PMDD) را تضمین کند. PMDD با افسردگی شدید ، تحریک پذیری و سایر اختلالات خلقی مشخص می شود که حدود 10 تا 14 روز قبل از پریود شروع می شود و ظرف چند روز از شروع آن بهبود می یابد.

بارداری و ناباروری. بسیاری از تغییرات هورمونی که در دوران بارداری رخ می دهد ، می تواند به افسردگی کمک کند ، به ویژه در زنان در معرض خطر بالا. سایر موارد مربوط به بارداری مانند سقط جنین ، بارداری ناخواسته و ناباروری نیز می تواند در افسردگی نقش داشته باشد.

ناباروری

یائسگی و یائسگی کامل. زنان ممکن است در طی یائسگی در معرض خطر افسردگی قرار بگیرند ، مرحله ای که منجر به یائسگی می شود وقتی هورمون های تولید مثل به سرعت در حال نوسان هستند. زنانی که سابقه افسردگی آنها در گذشته است نیز در دوران یائسگی در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

پاسخ فیزیولوژیکی زن به استرس. زنان بیش از مردان هورمون استرس تولید می کنند و هورمون جنسی زنانه پروژسترون مانع از خاموش شدن سیستم هورمون استرس مانند مردان می شود. این می تواند زنان را مستعد ابتلا به افسردگی ناشی از استرس کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد