اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

این 5 جمله را هیچوقت به فرزندتان نگویید

به عنوان والدین ، ​​آنچه در اطراف فرزندان خود انجام می دهیم می تواند تأثیر ماندگاری داشته باشد ، اما چیزهایی که به آنها می گوییم به همان اندازه مهم است.

این 5 جمله را هیچوقت به فرزندتان نگویید


به عنوان والدین ، ​​آنچه در اطراف فرزندان خود انجام می دهیم می تواند تأثیر ماندگاری داشته باشد ، اما چیزهایی که به آنها می گوییم به همان اندازه مهم است. عباراتی که هنگام صحبت با بچه های خود (یا حتی در اطراف آنها) به کار می بریم نه تنها بیانگر باورهای ما در مورد جهان هستند ، بلکه بر باورهایی که آنها رشد می دهند نیز تأثیر می گذارند.

چگونه می توان از عادت های ناسالم متداول که قدرت ذهنی مورد نیاز بچه ها را برای رسیدن به بیشترین پتانسیل خود رها می کنند ، صرف نظر کرد ؟ و بسیاری از این عادت ها شامل تغییر زبان شما است.

اگرچه برخی از عباراتی که شما به طور منظم می گویید ممکن است بی ضرر به نظر برسند ، اما می توانند باعث رشد کودکان شما با ذهنیت قربانی شوند یا باور کنند که نمی توانند موفق شوند.

در اینجا پنج عبارت سمی وجود دارد که والدین باید از واژگان خود حذف کنند:

1. "ما اصلا پول اینو نداریم"
اگر چیزی که واقعاً می خواهید از محدوده پول شما خارج است ، اصرار نکنید که هرگز نمی توانید آن را داشته باشید به این دلیل که پول آنرا ندارید.

در عوض ، به بچه های خود نشان دهید که شما بر امور مالی خود کنترل دارید. مثلاً می توانید بگویید: «آرزوی من این است که روزی یک خانه بزرگ برای بخرم. اما از آنجا که در حال حاضر توانایی مالی خوبی نداریم ، اما قصد دارم درامدم را بالا ببرم که هرچه سریعتر بتوانم به این آرزو برسم».

مسائل مالی

وقتی به فرزندان خود کمک می کنید تا عادت های مالی هوشمندانه ای را پرورش دهند ، آنها بزرگ می شوند و می دانند که اگر چیزی را بخواهند که توانایی پرداخت آن را ندارند ، باید برای آن اولویت ها و برنامه هایی تنظیم کنند.

2. "تو مرا خیلی عصبانی می کنی."
به عنوان والدین ، ​​حفظ آرامش و مقاومت در برابر اصرار برای سرزنش بچه هایمان - یا هر کس دیگری ، واقعاً - به دلیل احساسات مهم است.

به جای اینکه از روی عصبانیت نسبت به کاری که فرزندتان انجام داده است رفتار کنید ، پاسخ سالم تری این خواهد بود که "من این کار را دوست ندارم" ، و سپس توضیح دهید که چرا. برای کودکان مهم است که درک کنند چگونه رفتار آنها می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد. این کار آنها را ترغیب می کند تا به جای احساسات خود ، از احساسات دیگران بیشتر آگاه شوند.

عصبی

همچنین ، با حفظ آرامش ، به فرزند خود می آموزید که همه ما توانایی کنترل احساسات خود را داریم و این خود ما هستیم که می توانیم آنها را به روشی سالم مدیریت کنیم. از این گذشته ، شما نمی خواهید آنها بزرگ شوند و فکر کنند اشکالی ندارد دیگران را به خاطر احساسی که دارند سرزنش کنند.

3. "من از کارم متنفرم."
بگذارید بگوییم شما یک روز طاقت فرسای کار داشته اید و فقط می خواهید به خانه بروید و با همسر خود صحبت کنید. این ممکن است بی ضرر به نظر برسد زیرا شما حتی مستقیماً با آنها صحبت نمی کنید ، اما بخاطر داشته باشید که بچه ها از گفته ها و مکالمه هایی که فکر میکنید اصلا به آن فکر نمی‌کنید تاثیر می‌گیرند. در واقع ، مطالعات نشان داده است که نگرش ما در مورد زندگی تأثیر زیادی در تعیین موفقیت فرزندان ما دارد ، به ویژه هنگامی که صحبت از پیشرفت تحصیلی می شود.

4. "من باید به فروشگاه بروم."
هر زمان که بگویید مجبورید کاری انجام دهید ، خواه این کار را انجام دهید یا برای رفتن به ​​خانه مادربزرگ ، شما اینگونه القا می کنید که مجبور به انجام کارهایی هستید که نمی خواهید انجام دهید.

در عوض ، به فرزندان خود نشان دهید که کنترل زمان خود را بر عهده دارید: تصمیم گیری در مورد اینکه قرار است چه کاری انجام دهید و همچنین زمان و چگونگی انجام این کار به شما بستگی دارد.

کودکانی که برای موفقیت بزرگ می شوند ، می فهمند که زندگی همه چیز درمورد انتخاب هایی است که انجام می دهند. می توانید این جمله مهم را با گفتن جملاتی مانند: "امروز احساس خرید مواد غذایی ندارم ، اما می خواهم برای این هفته در یخچال غذا باشد.

برنامه ریزی

مطمئناً همیشه کاری وجود دارد که آنها نمی خواهند انجام دهند ، اما کاملاً باید این کار را انجام دهند ، مانند خوابیدن در یک زمان معقول یا خوردن سبزیجات. در این شرایط ، مفید است که توضیح دهید چرا از آنها خواسته شده است این کار را انجام دهند. وقتی بچه ها اهمیت یک کار را می فهمند ، احتمال اینکه آن را رعایت کنند بیشتر است.

5. "همه چیز خوب خواهد بود."
اگر فرزند شما به عنوان بازیکن اصلی تیم ورزشی خود انتخاب نشده باشد ، متقاعد کردن او که همیشه همه چیز خوب پیش می رود ، آنها را برای آینده آماده نمی کند. به جای اینکه به آنها بگویید همیشه یک پایان خوب وجود دارد ، به آنها بیاموزید که آنها به اندازه کافی قوی هستند که می توانند مسائل و مشکلات اجتناب ناپذیر زندگی را اداره کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد