اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بلایی که داد زدن بر سر کودکان می‌آورد را بشناسید

ما بهترین چیز را برای بچه هایمان می خواهیم. به همین دلیل است که بسیاری از والدین شیوه تربیتی درست همیشه با مشکلاتی رو به رو هستند. ناامید شدن از فرزندان طبیعی است ، به خصوص اگر رفتارهای نادرستی دارند.

بلایی که داد زدن بر سر کودکان می‌آورد را بشناسید


ما بهترین چیز را برای بچه هایمان می خواهیم. به همین دلیل است که بسیاری از والدین شیوه تربیتی درست همیشه با مشکلاتی رو به رو هستند. ناامید شدن از فرزندان طبیعی است ، به خصوص اگر رفتارهای نادرستی دارند. اما نحوه بیان این ناامیدی و کنار آمدن با شرایط می تواند تأثیرات عمده ای در رشد شخصیت و سلامتی طولانی مدت آنها داشته باشد.

در حقیقت ، اقدامات سخت تنبیهی والدین ، ​​مانند داد زدن ، حتی می تواند تأثیر بیش از آنچه در گذشته تصور می شد ، بر روی بچه ها بگذارد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید که چه مطالعات بالینی در مورد تأثیرات طولانی مدت فریاد بر کودکان ایجاد کرده است.

1. داد زدن باعث می شود که مشکلات رفتاری آنها بدتر شود
شاید فکر کنید که فریاد زدن روی بچه هایتان می تواند مشکلی را در لحظه حل کند یا از رفتارهای بد آنها در آینده جلوگیری کند. اما تحقیقات نشان می دهد که در دراز مدت می تواند مسایل بیشتری ایجاد کند. داد زدن می تواند در واقع رفتار کودک شما را حتی بدتر کند. این بدان معناست که برای اصلاح آن باید بیشتر داد بزنید.

داد زدن

یک مطالعه در مورد روابط والدین و کودک نشان داد که این مسئله در بسیاری از خانواده ها وجود دارد. در این مطالعه ، نوجوانان 13 ساله ای که والدینشان آنها را فریاد می زدند ، با افزایش سطح رفتار بد خود در طی سال بعد واکنش نشان دادند.

2. داد زدن نحوه رشد مغز آنها را تغییر می دهد
داد زدن و سایر تکنیک های سخت والدین می تواند به معنای واقعی کلمه ، رشد مغز کودک شما را تغییر دهد. به این دلیل که انسانها اطلاعات و رویدادهای منفی را سریعتر و دقیق تر از موارد خوب پردازش می کنند.

مغز

یک مطالعه منبع معتبر اسکن MRI مغز افرادی را که در کودکی سابقه سو استفاده کلامی والدین داشتند با اسکن کسانی که سابقه سو استفاده ندارند مقایسه کرد. آنها تفاوت جسمی محسوسی را در قسمت های مغز مسئول پردازش صدا و زبان مشاهده کردند.

3. داد زدن می تواند منجر به افسردگی شود
سو رفتار کلامی علاوه بر احساس درد ، ترس یا ناراحتی در هنگام فریاد والدین ، ​​باعث ایجاد مسائل روانشناختی عمیق تری می شود که به بزرگسالی منتقل می شوند.

در مطالعه ای که مشکلات رفتاری روزافزون توسط نوجوانان 13 ساله ای را که فریاد می کشیدند ردیابی می کرد ، محققان همچنین متوجه افزایش علائم افسردگی شدند. بسیاری از مطالعات دیگر نیز ارتباط معتبری بین سو استفاده عاطفی و افسردگی یا اضطراب را نشان می دهد. این نوع علائم می تواند منجر به بدتر شدن رفتار شود و حتی می تواند به اقدامات خود تخریبی مانند استفاده از مواد مخدر یا افزایش فعالیت جنسی پرخطر تبدیل شود.

4- فریاد زدن بر سلامتی جسم تأثیر دارد
تجربیاتی که بزرگ شده ایم از بسیاری جهات به ما شکل می دهد که حتی ممکن است برخی از آنها را درک نکنیم. استرس در دوران کودکی از والدین سو استفاده کننده لفظی می تواند خطر کودک را برای برخی مشکلات سلامتی در بزرگسالی افزایش دهد. SourceTrusted Source به ما می گوید که تجربه استرس در دوران کودکی می تواند تأثیرات طولانی مدت بر سلامت جسمی داشته باشد.

رشد جسمی

5- داد زدن می تواند باعث درد مزمن شود
یک مطالعه اخیر نشان داد که بین تجربیات منفی دوران کودکی ، از جمله سو استفاده کلامی و انواع دیگر ، و ایجاد بیماریهای مزمن دردناک ارتباط وجود دارد. این شرایط شامل آرتروز ، سردردهای بد ، مشکلات کمر و گردن و سایر دردهای مزمن بود.

برای ایجاد تغییر در رفتار والدین یا یادگیری برخی تکنیک های جدید ، هرگز دیر نیست. اگر متوجه شدید که زیاد داد می زنید یا حوصله خود را از دست می دهید . یک درمانگر یا حتی یکی دیگر از والدین می تواند به شما کمک کند برخی از این احساسات را مرتب کنید و برنامه ای برای مقابله با آنها به روشی سالم تدوین کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد