اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با انجام این 8 کار هم شاد باشید و هم موفق

علم ثابت کرده است که موفقیت به شادی نمی انجامد ، اما باید گفت که شادی به موفقیت منجر می شود.افزایش شادی منجر به کاهش 23 درصدی استرس ، 39 درصدی بهبود در سلامتی و 31 درصدی بهبود بهره وری می شود.

با انجام این 8 کار هم شاد باشید و هم موفق


علم ثابت کرده است که موفقیت به شادی نمی انجامد ، اما باید گفت که شادی به موفقیت منجر می شود.
خوشبختی تأثیر عمیقی بر عملکرد مغز دارد و به طور قابل توجهی عملکرد فرد را افزایش می دهد و موفقیت فردی و شغلی بیشتری ایجاد می کند. در محیط های کاری که نگرشی جامع به بهزیستی کارکنان دارند و باعث افزایش شادی می شوند ، از یک مزیت رقابتی برخوردار می شوند که مشارکت کارکنان و همچنین نتیجه کار آنها را بهبود می بخشد. یک رویکرد فعال به جای درمان ساده چالش های حاد در زمان بروز ، بر روی علل اصلی متمرکز می شود ، و قبل از بروز آنها بر مسائل غلبه می کند. افراد و مشاغل را با ایجاد فرهنگی که در آن شکوفا می شوند ، برای موفقیت آماده می کند.

موفقیت

روانشناسی مثبت گرا علمی است که می تواند افراد ، مشاغل و جوامع را رونق ببخشد. این نه تنها بر روی کمک به خوب شدن افراد بیمار بلکه در کمک به افراد خارق العاده در حالت فوق العاده تمرکز دارد. شاون آچور ، متخصص روانشناسی بین المللی ، توضیح می دهد که این باور عمومی که موفقیت به سعادت منجر می شود ، نادرست است. در واقع برعکس است.

هرچه شادتر می شویم ، موفق تر هم می شویم.

شاد

تحقیقات آچور ثابت کرده است که افزایش شادی منجر به کاهش 23 درصدی استرس ، 39 درصدی بهبود در سلامتی و 31 درصدی بهبود بهره وری می شود. مغز ما در خلق و خوی مثبت به طور قابل توجهی بهتر از منفی ، خنثی یا تحت فشار عمل می کند. شادی منجر به افزایش عملکرد شناختی ، بهبود توانایی حل مسئله ، افزایش قدرت حافظه و ، دقت بالاتر و خلاقیت بیشتر می شود.

8 استراتژی زیر به افزایش شادی فردی کمک می کند :

1. جنب و جوش خود را بالا ببرید

بدن ما برای حرکت طراحی شده است. ثابت شده است که ورزش باعث افزایش شادی کوتاه مدت و بلند مدت می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که نشستن به مدت طولانی (6 ساعت یا بیشتر در روز) برای سلامتی ما خطرناک تر از کشیدن سیگار است. کارشناسان برای هر ساعت نشستن توصیه می کنند که باید برای چند دقیقه بلند شویم و حرکت کنیم.

2. در همان لحظه زندگی کنید (یا کار کنید).
به جای اینکه همیشه به آنچه در لیست کارهای بعدی است فکر کنید ، روی کار یا مکالمه ای که در دست دارید تمرکز کنید. شما نه تنها سازنده تر و باکارایی بالا تری کار خواهید کرد بلکه جذابیت بیشتری نیز خواهید یافت.

3. به انعطاف پذیری خود ضربه بزنید.
سعی کنید میزان انعطاف پذیری خود را امتحان کنید و آن را به چالش بکشید. با این کار شما به طور طبیعی استرس را کاهش می دهید و در برابر مشکلات و چالش ها رشد می کنید.

4. انرژی خود را مدیریت کنید.
به جای درگیر شدن در شرایط ذهنی که شما را خسته می کنند ، یاد بگیرید که با حفظ آرامش و مرکزیت ، قدرت استقامت خود را مدیریت کنید. شما قادر خواهید بود انرژی ذهنی ارزشمندی را برای وظایفی که بیشتر به آن نیاز دارند صرفه جویی کنید.

انرژی

5. کاری انجام ندهید.
به جای اینکه تمام وقت خود را با تمرکز دقیق به کار خود اختصاص دهید ، برای بیکاری ، سرگرمی و علایق بی ربط وقت بگذارید. شما خلاق تر و نوآورتر خواهید شد و احتمالاً ایده های پیشرفتی خواهید داشت.

6. با خود خوب باشید.
به جای انتقاد از خود ، با خود دلسوز باشید. شما توانایی خود را برای برتری در برابر چالش ها بهبود خواهید بخشید و به احتمال زیاد از اشتباهات درس خواهید گرفت.

7. از منطقه راحتی خود خارج شوید.
ما تمایل داریم فکر کنیم که فقط در برخی موارد مهارت داریم و وقتی باید ریسک کنیم ، آن را ایمن بازی می کنیم. بدانید که مغز شما برای یادگیری چیزهای جدید ساخته شده است به این ترتیب ما به مهارت و تخصص جدیدی دست می یابیم.

8. به دیگران کمک کنید.
به جای تمرکز روی خود ، نسبت به اطرافیان ابراز دلسوزی کرده و به آنها ابراز علاقه کنید و روابط پشتیبانی را با همکاران ، رئیس و کارمندان خود حفظ کنید. شما به طور چشمگیری وفاداری و تعهد همکاران و کارمندان خود را افزایش می دهید ، در نتیجه بهره وری ، عملکرد و نفوذ خود را بهبود می بخشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد