اونس طلا2360.14
مظنه14,611,000
18 گرم3,372,900
ارزش سکه32,918,583
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

چند نکته مهم برای کسانی که همیشه هوس شیرینی دارند

مردم به دلایل زیادی خواهان قند هستند برخی از آنها فیزیولوژیک و برخی دیگر از نظر روانشناختی هستند. بنابراین ، اگر از خود می پرسید چرا ، در اینجا میتوانید برخی دلایل آن را بررسی و پیدا کنید.

چند توصیه مهم برای کسانی که همیشه هوس شیرینی دارند


چه عواملی باعث هوس مصرف قند می شوند؟
مردم به دلایل زیادی خواهان قند هستند - برخی از آنها فیزیولوژیک و برخی دیگر از نظر روانشناختی هستند. بنابراین ، اگر از خود می پرسید چرا ، در اینجا برخی از دلایل احتمالی را باید بررسی کنید.

هوس شیرینی

شرطی سازی
آنچه می خورید همراه با زمان ، چرا و میزان خوردن،می تواند به الگوی رفتاری تبدیل شود.

در یک بررسی متفاوت 2018 منبع معتبر ، محققان می گویند آنچه شما هوس می کنید نتیجه شرطی سازی کلاسیک است: رفتارهایی که به مرور زمان اتخاذ کرده اید زیرا احساس پاداش می کنند. به طور خلاصه ، شما ممکن است هوس قند کنید زیرا ذهن و بدن شما برای میل به آن آموزش دیده اند. یک ولع شدید ممکن است خیلی شبیه یک اجبار یا یک تجربه ایجاد عادت باشد.

شرطی سازی

در یک بررسی تحقیق 2016 ، محققان دریافتند که غذاهای فرآوری شده به ویژه غذاهای حاوی شکر اضافه شده - می توانند باعث ایجاد رفتارهای عادت در افراد و موشهای آزمایشگاهی و موشها شوند.

قند و رفتارهای عادت آفرین
آیا غذاهای شیرین مانند داروها عادت شکل می گیرند؟ علم در این مورد دلیل روشنی ندارد. با این وجود ، غذاهای فرآوری شده شیرین ممکن است باعث ترشح دوپامین عصبی شیمیایی "خوب" در مرکز پاداش مغز شما شوند. دوپامین بیشتر می تواند به معنای هوس بیشتر باشد.

شیرین کننده های مصنوعی
ممکن است شیرین کننده های مصنوعی ، که طعم بسیار شیرین تری نسبت به شکر دارند ، ممکن است با گذشت زمان تنظیمات طعم افراد را تغییر دهند. برخی از محققان فکر می کنند وقتی افراد به طعم بیش از حد شیرین کننده های مصنوعی عادت کنند ، میل آنها به غذاهای شیرین بیشتر می شود.

شیرین کننده های مصنوعی

در یک مطالعه کوچک 2015 ، محققان میل به شیرینی را در یک گروه 20 نفره رها کردند که تمام شیرین کننده ها ، چه کالری و چه غیر کالری را ترک کردند. بعد از 2 هفته ، 86.6 درصد از آنها گزارش كردند كه ديگر هوس قند ندارند. این امر محققان را بر آن داشت تا بگویند پزشکان باید به بیماران خود توصیه کنند که به مدت 2 هفته در یک چالش سلامتی بدون شیرین کننده شرکت کنند.

فشار و استرس
بدن شما با ترشح هورمون هایی که مربوط به ولع مصرف مواد غذایی نیز هستند ، به استرس پاسخ می دهد. به عنوان مثال ، در یک مطالعه معتبر در سال 2019 ، هورمون استرس کورتیزول با میل به غذاهای شیرین ارتباط داشت. یک بررسی تحقیقاتی در سال 2016 نشان داد که هورمون گرلین ، که اشتها را کنترل می کند ، وقتی افراد دچار استرس می شوند ، آزاد می شود. و اگر به مدت طولانی در معرض استرس قرار داشته باشید ، یک مطالعه 2015 معتبر نشان داد که در مقابل افزایش ولع مصرف غذاهای خوش طعم حاوی قندها و چربی های اضافی آسیب پذیر خواهید بود.

خواب
رابطه بین آنچه می خورید و نحوه خوابیدن پیچیده است. یک مطالعه 2013 با منبع معتبر نشان داد که افرادی که خواب کافی ندارند تمایل به غذاهایی دارند که عبارتند از:

شیرین
شور
نشاسته ای
این ممکن است به این دلیل باشد که آنها می خواهند سطح انرژی خود را افزایش دهند همچنین یک بررسی تحقیقاتی 2017 با منبع معتبر نشان داد که غذاهای شیرین می توانند در کیفیت خواب شما اختلال ایجاد کنند.

میل دوره ای برای مصرف قند
طبق یک بررسی تحقیق 2013 با منبع معتبر ، برخی از محققان فکر می کنند که مردم به دلیل آزاد شدن اندورفین ، که مواد شیمیایی مغز هستند و باعث می شوند احساس خوبی داشته باشید و روحیه شما را تنظیم می کنند ، هوس شکلات می کنند. همچنین یک مطالعه معتبر در سال 2017 نشان داد که گرچه ایده اشتیاق به شکلات در دوران قاعدگی شما در ایالات متحده کاملاً شناخته شده است ، اما در کشورهای دیگر تقریباً رایج نیست. این تفاوت برخی محققان را به این فکر می اندازد که این ولع مصرف قند خاص ممکن است در فرهنگ باشد ، نه در زیست شناسی.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد