اونس طلا2299.96
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

3 ماده غذایی که افراد سیگاری حتما باید مصرف کنند

سلامت ریه ها برای هرکسی در زندگی ضروری است. با این حال ، عوامل مشترک ، از جمله قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سموم محیطی ، و همچنین خوردن یک رژیم غذایی اشتباه ، می تواند آسیب های جدی به این ارگان مهم در بدن وارد کند.

3 ماده غذایی که افراد سیگاری حتما باید مصرف کنند


سلامت ریه ها برای هرکسی در زندگی ضروری است. با این حال ، عوامل مشترک ، از جمله قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سموم محیطی ، و همچنین خوردن یک رژیم غذایی اشتباه ، می تواند آسیب های جدی به این ارگان مهم در بدن وارد کند. علاوه بر این ، شرایط شایع ، مانند آسم ، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) ، می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد.

ریه

با این حال ، تحقیقات نشان داده است که اصلاح سبک زندگی ، از جمله پیروی از یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ، می تواند به محافظت از ریه ها و حتی کاهش آسیب ریه و علائم بیماری کمک کند.

در اینجا 3 ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که میتوانند سلامت ریه های شما را بهبود ببخشند:

1. چغندر و سبزی چغندر
ریشه و سبزیجات گیاه چغندر با رنگ پر جنب و جوش حاوی ترکیباتی است که عملکرد ریه را بهینه می کند.

سبزیجات چغندر و چغندر سرشار از نیترات است که نشان داده شده است برای عملکرد ریه مفید است. نیترات به شل شدن رگ های خونی ، کاهش فشار خون و بهینه سازی جذب اکسیژن کمک می کند.

چغندر

نشان داده شده است که مکمل های چغندر باعث بهبود عملکرد بدنی و عملکرد ریه در افراد مبتلا به بیماری ریه ، از جمله COPD و فشار خون ریوی ، بیماری که باعث فشار خون در ریه ها می شود. علاوه بر این ، سبزیجات چغندر مملو از منیزیم ، پتاسیم ، ویتامین C و آنتی اکسیدان های کاروتنوئید است - همه آنها برای سلامت ریه ضروری هستند.

2. فلفل
فلفل از غنی ترین منابع ویتامین C است ، ماده مغذی محلول در آب که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی در بدن شما عمل می کند. دریافت کافی ویتامین C برای کسانی که سیگار می کشند بسیار مهم است. در حقیقت ، به دلیل اثرات مخرب دود سیگار بر ذخیره آنتی اکسیدان های بدن شما ، توصیه می شود افرادی که سیگار می کشند 35 میلی گرم ویتامین C اضافی در روز مصرف کنند. مصرف فقط یک عدد فلفل قرمز شیرین با اندازه متوسط ​​(119 گرم) 169٪ از مقدار توصیه شده ویتامین C را تأمین می کند.

فلفل

3. سیب
تحقیقات نشان داده است که خوردن منظم سیب ممکن است به ارتقا عملکرد ریه کمک کند.

به عنوان مثال ، مطالعات نشان می دهد که مصرف سیب با کاهش آهسته عملکرد ریه در افراد سیگاری همراه است. علاوه بر این ، مصرف پنج عدد سیب یا بیشتر در هفته با عملکرد بیشتر ریه و کاهش خطر ابتلا به COPD همراه است. مصرف سیب همچنین با کاهش خطر ابتلا به آسم و سرطان ریه در ارتباط است. این ممکن است به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها در سیب ، از جمله فلاونوئیدها و ویتامین C باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد