اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا هیچوقت نباید جلوی عرق کردن بدنمان را بگیریم

اگر در مدرسه ، محل کار یا در حال بیرون رفتن با دوستانتان باشید ، عرق کردن می تواند خجالت آور باشد. علائم عرق و بوی آن می تواند شما را در خجالت زده کند اما همچنین می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

چرا هیچوقت نباید جلوی عرق کردن بدنمان را بگیریم


اگر در مدرسه ، محل کار یا در حال بیرون رفتن با دوستانتان باشید ، عرق کردن می تواند خجالت آور باشد. علائم عرق و بوی آن می تواند شما را در خجالت زده کند اما همچنین می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. تقریباً یک لیتر عرق که بدن ما در روز تولید می شود و می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کرده و پوستی سالم به ما بدهد.
تعریق راهی است که بدن و پوست از خود در برابر گرمازدگی محافظت می کنند. تعریق همچنین باعث افزایش گردش خون در بدن می شود. قطره های عرق ثابت است که بدن ما مکانیزمی داخلی برای خنک نگه داشتن دارد که می تواند به باز شدن و از بین بردن منافذ پوست کمک کند.

عرق کردن

1. تقویت کننده اندورفین ها
انتظار می رود تعریق طولانی مدت در باشگاه هنگام تمرین شدید یا حتی راه رفتن سریع زیر آفتاب رخ دهد. ورزش باعث افزایش سطح هورمونهای اندورفین در بدن می شود که به طور طبیعی در طی فعالیتهای بدنی آزاد می شوند. مطالعه ای که در سال 2009 در ژورنال Biology Letters منتشر شد ، نشان داد که تمرینات گروهی در واقع سطح اندورفین را افزایش می دهد و باعث درد کمتری نسبت به افرادی که به تنهایی تمرین می کنند ، می شود. تعریق در حین تمرینات گروهی مانند زومبا یا یوگای گرم می تواند به شما کمک کند.

اندورفین

2. بدن را سم زدایی می کند
یکی از موثر ترین راه ها برای سم زدایی از بدن بدون آب گیری ، عرق کردن است. تعریق می تواند بدن را از الکل ، کلسترول و نمک پاک کند. بدن با استفاده از عرق به عنوان مجرا سموم را آزاد می کند. عرق بدن از سمومی که می تواند منافذ پوست را مسدود کرده و پوست را با جوش و لکه آزار دهد پاک می کند.
مطالعه ای که در سال 2011 در مجله Archives of Environment and Contamination Toxicology منتشر شد ، نشان داد که بسیاری از عناصر سمی از طریق عرق دفع می شوند. به نظر می رسد تعریق ناشی از آن یک روش بالقوه برای از بین بردن بسیاری از عناصر سمی از بدن انسان است. محققان معتقدند که تجزیه و تحلیل عرق می تواند به عنوان یک روش اضافی برای نظارت بر عناصر سمی در انسان به جای آزمایش خون و یا ادرار در نظر گرفته شود.

3. خطر پایین سنگ کلیه
تعریق می تواند یک روش موثر برای عرق کردن نمک و حفظ کلسیم در استخوان های شما باشد. این امر تجمع نمک و کلسیم در کلیه ها و ادرار را که از آنجا سنگ ها تشکیل می دهند ، محدود می کند. تصادفی نیست که افرادی که عرق می کنند تمایل به نوشیدن آب و مایعات بیشتری دارند که روش پیشگیری دیگری برای سنگ کلیه است.

سنگ کلیه
مطالعه ارائه شده در کنفرانس انجمن ارولوژی آمریکا در سال 2013 در سن دیگو ، کالیفرنیا ، نشان داد حتی پیاده روی برای چند ساعت در هفته می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد. فعالیت خفیف تا متوسط ​​نحوه برخورد بدن با مواد مغذی و مایعات را که بر تشکیل سنگ تأثیر می گذارد تغییر می دهد. تعریق به شما کمک می کند تا سیستم با کارآیی بیشتری دفع شود زیرا که بدن از بدن آبرسانی می کند.

4- از بروز سرماخوردگی و سایر بیماری ها پیشگیری می کند
عرق در واقع می تواند به مبارزه با میکروب های سل و سایر عوامل بیماری زا خطرناک کمک کند. دکتر دایان دی فیوری ، متخصص پوست در کلینیک درمان روزاسه در ملبورن ، استرالیا گفته است : عرق حاوی پپتیدهای ضد میکروبی موثر در برابر ویروس ها ، باکتری ها و قارچ ها است. این پپتیدها بار مثبت دارند و باکتری های دارای بار منفی را جذب می کنند ، به غشای باکتری ها وارد می شوند و آنها را تجزیه می کنند.
یک مطالعه در سال 2013 که در مجموعه مقالات آکادمی علوم ملی منتشر شد ، ثابت کرد که درمسیدین ابزاری بسیار موثر برای مبارزه نه تنها با میکروب سل بلکه با سایر اشکالات خطرناک است. محققان معتقدند این مواد طبیعی در طولانی مدت از آنتی بیوتیک های سنتی موثر تر هستند زیرا میکروب ها قادر به ایجاد مقاومت سریع در برابر آنها نیستند. آنتی بیوتیک طبیعی به طور طبیعی در عرق شور و کمی اسیدی فعال می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد