اونس طلا2369.53
مظنه14,586,000
18 گرم3,367,100
ارزش سکه32,862,258
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

12 غذای مقوی برای صبحانه

صبحانه یک وعده غذایی مهم است که روز ما را تعیین می‌کند و مصرف غذای صحیح در این زمان ضروری است.

به گزارش سایت طلا صبحانه یک وعده غذایی مهم است که روز ما را تعیین می‌کند و مصرف غذای صحیح در این زمان ضروری است.

ما در اینجا به چند محصول غذایی که فکر می‌کنیم برای شما عزیزان مناسب است اشاره می‌کنیم. ممکن است شنیده باشید یا این که فکر کنید خوردن صبحانه برای همه ضروری نیست. در واقع اگر صبحانه ناسالم مصرف کنید، بهتر است که اصلا صبحانه نخورید. اگرچه یک صبحانه متعادل و مغذی می‌تواند انرژی مورد نیاز شما را تامین کند و همچنین از پرخوری در ادامه روز جلوگیری می‌کند. در اینجا 12 مورد ماده غذایی خوب و مقوی برای صبحانه به شما معرفی می‌کنیم تا هم تنوع صبحانه داشته باشید و هم از مزایای بی‌نظیر صبحانه مفید استفاده کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ‌ها به صورت غیر قابل انکاری مفید و خوشمزه هستند. در یک مطالعه که بر روی 220 مرد انجام شد نشان داد که کسانی که تخم مرغ را به عنوان صبحانه مصرف می‌کردند بیشتر احساس رضایت دارند و کالری کمتری استفاده می‌کنند. تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین و ویتامین D است که باعث می‌شود یکی از کامل‌ترین صبحانه‌ها محسوب شود. ضمنا شما با مصرف تخم مرغ بیشتر احساس سیری می‌کنید و در طول روز کالری کمتری مصرف می‌کنید.

ماست یونانی

ماست یونانی یک ماده غذایی لذیذ، با ارزش و مغذی است. این ماست یکی از بهترین انواع ماست‌هاست که از شیر درست شده و حاوی پروتئین بسیار غنی است که حالت کِرِمی پیدا کرده است. ماست یونانی نشان داده است که تاثیر زیادی در رفع گرسنگی و تامین ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن دارد که باعث می‌شود افراد با مصرف غذای کمتر سود بیشتری ببرند. به طور کُلی ماست و سایر لبنیات تاثیر خوبی در کنترل وزن دارند و با افزایش سطح برخی هورمون‌ها باعث رفع خستگی و افسردگی موقت می‌شود.

بنابراین در صورت انتخاب ماست یونانی برای صبحانه می‌تواند به طور ویژه از مزایای یک صبحانه عالی لذت ببرید.

قهوه

قهوه یک نوشیدنی بسیار عالی برای صبحانه و آغاز روز است. کافئین بالای قهوه نشان داده است که با افزایش کارایی مغز، هوشیاری و بهبود عملکرد بدن می‌تواند یک گزینه عالی باشد. قابل توجه است که حتی کمترین مقدار قهوه در روز نیز می‌تواند این تاثیرات را داشته باشد. توصیه می‌شود اگر قصد دارید برای شروع روز خود از قهوه استفاده کنید، حتما همراه آن چیز دیگری هم مصرف کنید.

جو دو سر

جو دو سر غنی‌ترین نوع غلّات محسوب می‌شود و یک انتخاب هوشمندانه برای صبحانه است. این ماده نوعی جو است که فیبرهای مفید زیادی دارد و سرشار از پروتئین است که باعث می‌شود در طول روز سوء هاضمه نداشته باشید. همچنین یک سیر کننده عالی است که مصرف کالری را در طول روز کنترل می‌کند. توصیه می‌شود خارج از صبحانه هم حتما از جو دو سر استفاده کنید.

لوبیا

دانه‌های لوبیا و غذاهایی که با آن تهیه می‌شوند بسیار مغذی هستند و فیبر زیادی هم دارند. در واقع هر 28 گرم لوبیا دارای 11 گرم فیبر است. همچنین لوبیا سرشار از مواد معدنی مثل آهن و فسفات است. به طور کُلی پروتئین و فیبر موجود در لوبیا باعث می‌شود هم بیشتر احساس سیری کنید، هم کالری کمتری دریافت کنید و هم ریزمغذی‌ها را به صورت کامل دریافت کنید.

توت‌ها

توت‌ها نوع بسیار غنی میوه‌هایی هستند که بسیار خوشمزه‌اند و حاوی آنتی اکسیدان فراوان می‌باشند. همه انواع توت‌ها شامل توت آبی، توت فرنگی، توت سفید و شاه توت بسیار خوشمزه‌اند و مواد معدنی زیادی دارند. همچنین این میوه دارای شکر کم، فیبر زیاد و مواد معدنی زیاد است که آب زیادآن باعث می‌شود با کمترین کالری بیشتری سیری را داشته باشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در این ماده غذایی سلامتی شما را حفظ می‌کند. توصیه می‌شود در روزهایی که رژیم هستید کمی توت و آب را به عنوان صبحانه مصرف کنید.

آجیل

آجیل‌ها خوشمزه، راضی‌کننده و مغذی هستند. این دانه‌های مغذی یک مکمل عالی برای وعده‌های غذایی و همچنین یک صبحانه کامل محسوب می‌شود. طبق تحقیقات بدن شما همه روغن آجیل‌ها را جذب نمی‌کند و در عوض پروتئین و مواد مغذی را جذب می‌کند. کافی است انواع آجیل‌ها را به عنوان صبحانه مصرف کنید و تا نهار احساس سیری کنید.

چای سبز

چای سبز هم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های موجود بر روی سیاره است. این نوشیدنی حاوی کافئین قابل توجهی است و هوشیاری شما را برای ادامه روز افزایش می‌دهد. همچنین این ماده غذایی برای افرادی که اضافه وزن یا دیابت دارند بسیار مفید است و تاثیر زیادی در سلامت جسمانی شما دارد. چای سبز به طور خاص آنتی اکسیدان دارد و از مغز شما محافظت می‌کند.

شِیک پروتئین

یکی دیگر از بهترین مواد غذایی به عنوان صبحانه شیک پروتئین یا اسموتی است که اگر طبیعی باشد یک صبحانه کامل محسوب می‌شود. انواع پودرهای پروتیئین بیشتر برای ورزشکاران استفاده می‌شود اما این پروتئین برای افراد معمولی هم بسیار مقوی است. اگرچه پروتئین وِی بهتر جذب می‌شود اما احساس سیری را در شما ایجاد می‌کند. توجه کنید که بهترین زمان برای مصرف پروتئین صبح است که روز شما را تعیین می‌کند.

میوه‌ها

میوه‌ها می‌توانند به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مغذی محسوب شوند. انواع میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها، پتاسیم، فیبر و قندهای مفید هستند که با کمترین کالری بیشترین سیری را ارمغان می‌آورند. مرکبات ویتامین سی قابل توجهی دارد و به ایمنی بدن شما کمک می‌کند. شما می‌توانید برای آغاز روز از میوه خام، آب میوه یا کمپوت خانگی آنها استفاده کنید تا در طول روز حس شادابی بیشتری داشته باشید.

دانه‌های کتان

دانه‌های کتان بسیار سالم هستند و حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر هستند که به شما کمک می‌کند ساعت‌ها بعد از مصرف احساس سیری داشته باشید. دانه‌های کتان همچنین حساسیت به هورمون انسولین را نیز افزایش می‌دهند که باعث می‌شود قند خون به سطح قابل کنترلی برسد و علاوه بر آن در برابر سرطان پستان پیشگیری کنید. توصیه می‌کنیم دانه‌های کتان را به مواد مغذی مثل ماست یونانی، پنیر و اسموتی‌ها اضافه کنید تا از مزایای بی‌نظیر آنها به همراه صبحانه لذیذ خود بهره‌مند شوید.

پنیرها

انواع پنیرها برای صبحانه بسیار منحصر به فرد و قدیمی هستند. پنیرها کالری و چربی کمی دارند، سرشار از پروتئین هستند و به خوبی از گرسنگی کاذب جلوگیری می‌کنند. پنیر روستایی و پنیر ایتالیایی کامل‌ترین نوع پنیر محسوب می شوند اما بقیه آنها هم بسیار مفیدند. شما می‌توانید در کنار پنیر از مواد غذایی سالمی مثل توت‌ها یا آجیل‌ها استفاده کنید تا علاوه بر خاصیت‌های فوق‌العاده، صبحانه لذیذی هم داشته باشید.

پنیر همچنین متابولیسم بدن شما را افزایش می‌دهد و از بیماری‌هایی مثل دیابت جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید از راز افراد قدیمی در سالم ماندن استفاده کنید، پنیر را به لیست مواد غذایی صبحانه‌ دلخواهتان اضافه کنید.

سخن آخر

حتی اگر صبحانه هم نخورید این یک انتخاب شخصی است و به کسی مربوط نیست. علی‌رغم اینکه گفته می‌شود صبحانه برای افرادی که در حال رشد هستند ضروری است، اما برای بزرگسالان صبحانه خیلی هم ضروری نیست و آثار منفی زیادی ندارد و رژیم شما را مغذی می‌کند. در صورتی هم که صبحانه نمی‌خورید مطمئن شوید که در ادامه روز به اندازه کافی مواد مغذی مصرف می‌کنید و آن را جبران می‌کنید. توصیه می‌کنیم برای تضمین سلامتی خود صبحانه‌های مذکور را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

شاد و سلامت باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد