اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

3 راه ساده که انگیزه ما را در رسیدن به اهداف 10 برابر می‌کند

چگونه می توانیم به بزرگترین اهداف خود در زندگی دست یابیم؟ سخت کوشی ، یادگیری مهارت های جدید و تمرکز در موضوعات قطعاً موارد مهمی هستند ، اما یکی از مهمترین مواردی که نیاز داریم انگیزه است. از دست دادن انگیزه می تواند ما را در مسیر متوقف کند.

3 راه ساده که انگیزه ما را در رسیدن به اهداف 10 برابر می‌کند


چگونه می توانیم به بزرگترین اهداف خود در زندگی دست یابیم؟ سخت کوشی ، یادگیری مهارت های جدید و تمرکز در موضوعات قطعاً موارد مهمی هستند ، اما یکی از مهمترین مواردی که نیاز داریم انگیزه است. از دست دادن انگیزه می تواند ما را در مسیر متوقف کند. از دست دادن انگیزه می تواند ما را به تعویق بیندازد ، به مهارت ها و توانایی های خود شک کنیم و ما را از مسیر موفقیت دور کند.

انگیزه از کجا ناشی می شود؟

این کار با افکار و مواد شیمیایی موجود در سیستم های پاداش دهی در مغز ما شروع می شود. در مغز ما ادامه می یابد و بیشتر توسط رفتارهای ما شکل می گیرد. به همین دلیل است که علوم اعصاب ، که مطالعه عملکرد مغز است ، بسیار مهم است.

وقتی اصول علوم اعصاب را درک کنیم ، می توانیم سیستم پاداش را در مغز را تحت تاثیر قرار دهیم تا بتوانیم برای رسیدن به بزرگترین اهداف خود انگیزه داشته باشیم.

در اینجا 3 روش برای بهره گرفتن از سیستم پاداش در مغز وجود دارد که باعث میشود انگیزه شما چند برابر شود :

1. به رشد ادامه دهید
وقتی مرتباً همان کارها را انجام می دهید ، هجوم دوپامین تمایل به کوچکتر و کوچکتر شدن دارد. یک راه عالی برای حفظ انگیزه ادامه رشد با انجام کارهای بزرگتر و بزرگتر است.

رشد

پروژه های بزرگتر و چالش برانگیزتر را در محل کار و زندگی خود به عهده بگیرید. پس از رسیدن به نقطه عطف دویدن یا تناسب اندام ، شروع به کار در جهت بزرگتر شدن کنید. اگر به یک زبان خارجی تسلط دارید ، یاد بگیرید چگونه مکالمه های فلسفی و پیچیده تری داشته باشید. اگر مشاغل شخصی خود را دارید ، روش هایی برای به دست آوردن مشتری های بیشتر پیدا کنید تا بتوانید سود بیشتری کسب کنید. به یادگیری مهارت های جدید ادامه دهید که شما را از منطقه راحتی جدا کند.

پذیرش چالش های بزرگتر به سیستم پاداش مغز ما کمک می کند تا مقادیر پاداش بالا را به کارهایی که انجام می دهیم اختصاص دهد. با رسیدن به اهداف کوچک شروع کنید. همانطور که بیشتر و بیشتر پیروزی های کوچک جمع می کنید ، راه خود را در رسیدن به اهداف چالش برانگیز دنبال کنید.

2. از تجسم و خیال پردازی استفاده کنید

یک راه عالی برای داشتن انگیزه ، تجسم انجام یک هدف است حتی اگر هنوز آن را کامل نکرده اید. تجسم در واقع باعث ترشح دوپامین در مغز می شود. این باعث می شود که پاداش های آینده خود را با وضوح بیشتری ببینیم و با جدیت بیشتری به دنبال آنها بروم.

خیال پردازی

هنگامی که مغز ما دوپامین ترشح می کند و آن احساس سرخوشی را احساس می کنیم ، هیپوکامپ ما که بخشی از سیستم لیمبیک مغز ما است ، آن لحظات لذت بخش را در حافظه طولانی مدت ما ثبت می کند. هرچه موفقیت را بیشتر تجسم کنیم ، بیشتر مغز ما این موفقیت تجسم یافته را با احساسات لذت بخشی مرتبط می کند.

وقتی می توانیم آینده بهتری را متصور شویم ، انگیزه می یابیم که به جلو حرکت کرده و از موانع موجود در مسیر خود عبور کنیم. به همین دلیل است که مردم سخت تلاش می کنند تا حقوق و مزایا را بیشتری دریافت کنند ، پول خود را سرمایه گذاری کنند.

3. از استرس زیاد خودداری کنید
سطح بالای استرس با التهاب مزمن مرتبط است ، که می تواند انگیزه ما را کاهش دهد. محققان دانشگاه اموری این نظریه را مطرح کرده اند که التهاب مزمن ناشی از استرس ممکن است باعث ایجاد واکنش شیمیایی در بدن شود که دوپامین را در مغز کاهش می دهد.سطح پایین استرس می تواند با هوشیاری بیشتر به عملکرد بهتر ما کمک کند.

استرس

این هجوم آدرنالین که از استرس به دست می آوریم می تواند به ما انرژی و قدرت لازم را بدهد تا بهترین کار را انجام دهیم. اما وقتی سطح استرس زیاد است ، استرس می تواند به بدن ، ذهن و انگیزه ما آسیب برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد