اونس طلا2414.52
مظنه14,506,000
18 گرم3,348,700
ارزش سکه32,682,018
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

مزایای شگفت انگیز اسفناج

اسفناج در ابتدا در ایران باستان کشت می شد و در قرن 12 به سراسر اروپا راه یافت.

به گزارش سایت طلا ، اسفناج غذایی فوق العاده غنی از آهن است که در واقع یکی از بهترین منابع گیاهی برای انواع مختلف مواد معدنی است. این می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که از کم خونی یا کمبود آهن رنج می برند.

بدون وجود آهن کافی در بدن، تولید سلول های قرمز خون کافی که اکسیژن را از ریه ها به تمام سلول های بدن می رساند، غیر ممکن است. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند حتی در صورت استراحت کافی می توانند از خستگی رنج ببرند. یک رژیم غذایی شامل اسفناج می تواند به شما در رسیدن آهن به بدنتان در یک سطح مناسب کمک کند.

اسفاج استخوان شما را قوی تر می کند

کلسیم مانند آهن، یک ماده معدنی مهم است. بدن برای سالم و مقاوم نگه داشتن استخوان ها و دندان ها به کلسیم نیاز دارد. اگر شما یک زن هستید، احتمالا به شما گفته شده است که خوردن یا نوشیدن فراورده های لبنی برای شما مهم است به طوری که کلسیم کافی دریافت کنید تا استخوان های شما ضعیف و شکننده نشود و پوکی استخوان نگیرید.

با این حال، لبنیات تنها راه این کار نیست. اسفناج 99 میلی گرم کلسیم در یک وعده غذایی به شما می دهد که 10 درصد مقدار توصیه شده روزانه است، اما با چربی کمتر و کالری کمتر از لبنیات.

اسفناج دارای خواص زد سرطانی است

یکی از بهترین فواید اسفناج خاصیت زد سرطانی آن است. این ماده غنی از گروهی از ترکیبات گیاهی به نام کاروتنوئید است که در بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تاثیر مثبتی بر سلول های سرطانی حتی با اشکال تهاجمی سرطان پروستات دارند. همچنین منبع غنی از کلروفیل است که مطالعات نشان داده اند خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

اسفناج باعث افزایش سلامت چشم می شود

سلامت چشم

همچنین این ماده می تواند به شما کمک کند تا بهتر ببینید. اسفناج همچنین حاوی ترکیب آنتی اکسیدانی به نام لوتئین است. نشان داده شده است که لوتئین به تقویت بینایی کمک می کند و باعث کند یا جلوگیری از تخریب ماکولا می شود که یک بیماری جدی چشمی است که می تواند منجر به کوری شود.

اسفناج به جلوگیری از خونریزی کمک می کند

اسفناج حاوی ویتامین K است که این ویتامین کارهای زیادی در بدن انجام می دهد. اما شاید مهمترین کارایی آن این است که به لخته شدن خون کمک می کند. لخته شدن خون یکی از اصلی ترین راه هایی است که در صورت بریدگی بدن از خونریزی کنترل نشده جلوگیری می کند.

اسفناج به کلسترول و کاهش وزن کمک می کند

اسفناج نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است بلکه منبع خوبی از فیبر نیز است. فیبر برای سلامتی انسان فوق العاده مهم است و بسیاری از سیستم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعات بالینی نشان داده است که یک رژیم غذایی غنی از فیبر می تواند به کاهش سطح کلسترول کمک کند که همچنین می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد