اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره قیمت طلا

طبق نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا از تحلیلگران وال استریت و مین استریت برای هفته چهارم ماه مارس 2021 سنتیمنت طلا صعودی است اما تمرکز بر روی افزایش بازده اوراق قرضه است

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره قیمت طلا


سنتیمنت بازار طلا در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت در حال بهبود است. با این وجود، این نگرانی وجود دارد که افزایش بازده اوراق خزانه در کوتاه مدت باعث شود طلا زیر مقاومت بحرانی ۱۷۵۰ باقی بماند.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت: طلا از پایین‌ترین سطح خود یک جهش خوب داشته است، اما این افزایش قیمت ممکن است یک اصلاح کوتاه‌مدت در روند نزولی باشد چرا که هنوز تورم به نقطه تمرکز مهم برای سرمایه‌گذاران تبدیل نشده است.
اگرچه سیزینسکی معتقد است طلا در کوتاه مدت نزولی خواهد بود اما افزود که طلا در این جهش اصلاحی همچنان جا برای افزایش قیمت دارد.
این هفته، ۱۳ تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع ۶ رای دهنده یا ۴۶ درصد اعتقاد داشتند در هفته آینده قیمت طلا افزایشی خواهد بود. چهار رای دهنده یا ۳۱ درصد معتقد بودند نزولی خواهد بود و سه رای دهنده یا ۲۳ درصد معتقدند در این هفته شاهد حرکت نوسانی خواهیم بود.
در بین سرمایه‌گذاران خرد مین استریت در این هفته ۱۶۹۸ نفر در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در این میان ۱۱۰۱ نفر یا ۶۵ درصد اعتقاد بر صعود طلا در هفته آینده داشتند، ۳۵۵ نفر یا ۲۱ درصد اعتقاد بر نزول طلا داشتند و در نهایت ۲۴۲ نفر یا ۱۴ درصد در مورد حرکت طلا بی‌طرف بودند.
افزایش تمایلات به سوگیری صعودی طلا در حالی است که بازار طلا هفته گذشته را با سود ناچیزی به پایان رساند و کمی پایینتر از بالاترین سطح خود طی هفته گذشته بسته شد. معاملات آتی طلای ماه ژوئن نیز در هفته‌ای که گذشت در قیمت ۱۷۴۰ دلار به ازای هر اونس بسته شد تا نسبت به هفته پیش از آن یک درصد رشد داشته باشد.

این هفته پس از آنکه فدرال رزرو سیاست‌های پولی فوق العاده تسهیلی خود را بدون تغییر گذاشت، هر اونس طلا با فشار خریداران به قیمت ۱۷۵۰ دلار به ازای هر اونس رسید. بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که انتظار ندارد حداقل تا سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را افزایش دهد.

در بازار طلا مهم‌ترین عامل، افزایش بازده اوراق است چرا که انتظار می‌رود با بهبود اقتصاد ایالات متحده، فدرال رزرو بسیار صبور باقی بماند. رئیس بانک فدرال، جروم پاول، اظهار داشت که وی در مورد فروش اخیر در بازار اوراق قرضه که منجر به افزایش بازدهی اوراق تا ۱.۷ درصد (بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته) شده است،‌ چندان نگران نیست.

برای اکثر سرمایه‌گذاران، بازده بالا در اوراق قرضه که از دلار آمریکا نیز حمایت می‌کند، بزرگترین چالش برای بازار طلا است. با این حال، حرکت‌های مثبت طلا در این هفته می‌تواند نشان‌دهنده کاهش تاثیر بازار اوراق قرضه بر بازار طلا باشد.

قیمت طلا

آدریان دی رئیس Adrian Day Asset Management گفت که او در مورد طلا صعودی است چرا که بازده اوراق قرضه نزدیک به اوج خود است.
وی افزود:« اگرچه ممکن است افزایش بازده با توجه به سخنان جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که همچنان سیاست‌های تسهیلی خود را ادامه می‌دهند، همچنان ادامه پیدا کند. اما بالاخره با سخنان یا اقدامات بیشتر توسط فدرال رزرو این افزایش متوقف خواهد شد و این برای طلا مثبت خواهد بود.»

شان لوسک، مدیر هلدینگ Walsh Trading، گفت که وی منتظر است تا بازده اوراق خزانه به سقف طبیعی خود برسند چراکه بانک مرکزی ایالات متحده تا سه سال آتی نرخ بهره را در محدوده صفر نگه می‌دارد.
با این حال، لوسک معتقد است هیجان زده شدن برای طلا کمی زود است چرا که بازار در یک روند نزولی باقی مانده است.

وی گفت:« با نرخ بهره نزدیک به صفر، بازده اوراق قرضه می‌تواند بسیار افزایش یابد. اما در مورد طلا من پیش از هیجان زده شدن منتظرم تا ببینم قیمت طلا حداقل در ۱۷۴۰ باقی مانده و دلار تضعیف شود.»

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو، گفت که او در کوتاه‌مدت نسبت به طلا بی‌طرف است، وی معتقد است طلا پیش از شروع صعود باید سطح ۱۷۶۵ دلار به ازای هر اونس را بشکند.
وی افزود که طلا در تلاش است تا اعتبار خود در معاملات تورم‌زایی را بازیابد، چیزی که طی چهار ماه گذشته به شدت از دست رفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد