اونس طلا2380.51
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

از لحاظ علمی ترک یک عادت چقدر طول می کشد

عادت ها از طریق فرآیند تحریک، اعمال و پاداش بوجود می آیند

به گزارش سایت طلا ،یک شرایط باعث یک عمل می شود و وقتی از عمل پاداش می گیرید، آن کار را ادامه می دهید. عادت های بد منجر به تخریب خود، شکست و بیماری می شود. از طرف دیگر عادت های خوب سلامتی، خوشبختی و تحقق رویاها را امکان پذیر می کند.

اما ترک یک عادت چقدر می تواند طول بکشد؟ برخی می گویند 21 روز و بعضی دیگر می گویند یک ماه. اما جواب واقعی چیست؟

قانون 21 روزه

طبق یکی از آزمایشات علمی حداقل 21 روز طول می کشد تا شخصی به یک رفتار عادت کند. اما باید توجه داشته باشید که حداقل 21 روز طول می کشد تا یک عادت در شخص ایجاد شود اما در بسیاری موارد ممکن است بیش از این زمان ببرد. همچنین برخی دیگر اعتقاد دارند که برای بجود آمدن یک عادت 28 تا 30 روز زمان نیاز است.

عادت ها را برای عوض کردن عادت ها بسازید

یکی از راه ها برای خلاص شدن از شر عادت های قبلی شکل گیری عادت های جدید است. به عنوان مثال ترک سیگار و اعتیاد به نیکوتین می تواند چالش برانگیز باشد. چگونگی آماده شدن برای سیگار کسیدن است که ترک آن را دشوار می کند. برای از بین بردن این عادت بد، فرد باید چیزی پیدا کند تا خلاء ناشی از سیگار کشیدن را پر کند. در مورد ترک مشروبات الکلی نیز همین طور است.

انگیزه

مدت زمانی که ممکن است کسی بتواند عملی را به عادت تبدیل کند، دامنه ی بسیار گسترده ای دارد. به این دلیل که زمان تنها عاملی نیست که باید در مورد تغییر رفتارها در مورد آن فکر کنید. انگیزه در ایجاد و تغییر عادت ها نیز بسیار مهم است. به طور مثال اگر ببینید که ورزش کاری در زندگی شما ایجاد نمی کند، ممکن است فعال بودن در این رشته برای شما سخت باشد و شما این عادت را کنار بگذارید. یا اگر به طور مثال پزشک به شما بگوید که تا 18 سالگی فرزندتان بیشتر زنده نیستید، ممکن است انگیزه بیشتری برای تغییر در زندگی تان بوجود آید.

زمان را برای تغییر کنار بگذارید

بزرگترین تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد و احتمالا 21 روزه هم اتفاق نمی افتد. حداقل دو ماه برای تغییر یک عادت یا شکستن یک عادت اختصاص دهید، اما درک کنید که تغییر عادت ها برای هر فردی متفاوت است.

همه ما براساس بسیاری از متغیرها با سرعت های مختلف تغییراتی ایجاد می کنیم. قصد عمل شما، توانایی شما در قطع الگوهای منفی و عواقب احتمالی تغییر کردن یا تغییر نکردن نیز، می تواند بر زمان لازم برای تنظیم عادات شما تاثیر بگذار.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد