اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا قهوه چربی سوز است و در کاهش وزن تاثیر دارد ؟

به عنوان اولین نکته ، همانطور که میدانید ، قهوه حاوی کافئین است ؛ و امروزه در اکثر مکملهای چربی سوزی تجاری جهان ، کافئین وجود دارد . علاوه بر این،کافئین ، یکی از معدود مواد شناخته شده برای کمک به جذب چربی ، از بافت های چربی شما و افزایش سوخت و ساز بدن است.

آیا قهوه چربی سوز است و در کاهش وزن تاثیر دارد ؟


به عنوان اولین نکته ، همانطور که میدانید ، قهوه حاوی کافئین است ؛ و امروزه در اکثر مکملهای چربی سوزی تجاری جهان ، کافئین وجود دارد . علاوه بر این،کافئین ، یکی از معدود مواد شناخته شده برای کمک به جذب چربی ، از بافت های چربی شما و افزایش سوخت و ساز بدن است .

خوب انگار به یک سرنخ خوب برای رابطه قهوه و چربی سوزی رسیدیم ؛یعنی کافئین .اما شاید این سوال برایتان پیش آمده که کافئین موجود در قهوه چگونه باعث لاغری می شود ؟؟

علت چربی سوز بودن قهوه

تا اینجا متوجه شدیم که علت اصلی چربی سوز بودن قهوه وجود کافئین است .کافئین ، باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز ) در بدن شما می شود . قهوه می تواند باعث تحریک چربی ها در بدن شما و شکستن آنها شود .این موضوع به این دلیل است که کافئین، باعث تحریک سیستم عصبی می شود و به این ترتیب، سیگنال هایی را مستقیم به سلول های چربی شما انتقال می دهد .این کار با افزایش سطح هورمون اپی نفرین در بدن شما، انجام می شود.

اپی نفرین، همچنین مانند رژیم غذایی مناسب عمل کرده و خون را به بافت های چربی می رساند و در این زمان، بافت های چربی ،تجزیه شده و قهوه چربی سوزی کند. یکی از دلایلی که در بیش رژیم های غذایی لاغری ، از قهوه استفاده می شود همین موضوع است .

کاهش وزن

آیا چربی سوزی با قهوه در بلند مدت ادامه دارد ؟

این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف قهوه در کوتاه مدت ، متابولیسم و چربی سوزی را افزایش می دهد ؛ولی بعد از مدتی اثر چربی سوزی قهوه ، کمتر می شود و به نوعی دیگر بر روی بدن اثر قبل را ندارد .

حالا شاید این سوال در ذهن شما به وجود آمده باشد که این یعنی جه ؟ یعنی قهوه هیچ تاثیری ندارد ؟!!!🤔

باید بگویم که قهوه نیز به تنهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام کافی نیست، اما در کنار یک رژیم غذایی مناسب و تمرینات بدنی می تواند به لاغر شدن شما سرعت ببخشد .

روشی شگفت انگیز برای لاغری با قهوه

اگر می خواهید تاثیر شگفت انگیز قهوه را در لاغر شدن و کاهش سایز ببینید ،پیشنهاد می کنم قبل تز تمرین ورزشی تان قهوه بنوشید .مصرف قهوه قبل از ورزش باعث چربی سوزی بیشتر در بدنتان می شود و همچنین سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد.

یکی از مؤثرترین نوشیدنی های که مصرف آن قبل از تمرین ممکن است در جریان فعالیت ورزشی نتیجه اش شما را شگفت زده کند چیزی جز یک فنجان قهوه نیست.

کافئین
مهمترین مزیت مصرف قهوه قبل از فعالیت ورزشی، خاصیت چربی سوزی آن است.مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شود.همچنین، مقادیر بالایی از کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد که این خود باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.

و یک نکته دیگر اینکه به دلیل وجود کافئین در قهوه ، مصرف آن قبل از ورزش باعث بالا رفتن سطح عملکرد شما می شود .یکی از دلایلی که ورزشکاران از نوشابه های انرژی زا استفاده می کنند ،این است که در این نوشابه ها کافئین وجود دارد و این موضوع باعث می شود که ورزشکار با نیروی بیشتری ورزش کند و طبیعتاً چربی بیشتر هم می سوزاند ؛پس مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند یک دوپینگ طبیعی هم باشد .

تاثیر قهوه بر کاهش اشتها

این موضوعی است که شاید خیلی از شما ،تجربه اش کرده باشید .معمولاً بعد از مصرف قهوه میل ما به غذا خوردن کمتر می شود و دلیل این موضوع باز هم وجود کافئین است که بر مرکز سیری مغز اثر می گذارد و می تواند به عنوان یک مهار کننده اشتها عمل کند.

کاهش اشتها

با قهوه چطور لاغر شویم ؟

قطعا مصرف قهوه می تواند در سرعت چربی سوزی ولاغری شما ، یک استراتژی موثر باشد .اماقرار نیست جادو کند و شما باید در کنار آن از ورزش و رژیم مناسب هم استفاده کنید . و مواظب باشید که در مصرف قهوه زیاده روی نکنید .میزان ۲-۴ فنجان قهوه در روز برای شما کفایت می کند و مصرف بیش از حد آن ، می تواند برای شما عوارضی چون تپش قلب و فشار خون بالا داشته باشد . توجه کنید اگر دچار مشکلات قلبی یا فشار خون هستید و یا حتی خانم های باردار ، حتماً در مورد میزان مصرف قهوه با پزشکتان مشورت کنید .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد