اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با فواید فوق العاده سیر سیاه آشنا شوید

سیر سیاه ، نوعی سیر تخمیری است که در دمای 140 تا 170 درجه فارنهایت به مدت سه تا چهار هفته تولید میشود سیر سیاه محصولی تخمیر شده از همان سیر معمولی است. سیر سیاه در مقابل سیر معمولی از خواص بالاتری نیز برخوردار است.

با فواید فوق العاده سیر سیاه آشنا شوید


سیر سیاه چیست؟

سیر سیاه ، نوعی سیر تخمیری است که در دمای 140 تا 170 درجه فارنهایت به مدت سه تا چهار هفته تولید میشود سیر سیاه محصولی تخمیر شده از همان سیر معمولی است.

سیر سیاه
این امر باعث می شود که بتواند واکنش میلارد ، یک فرآیند شیمیایی را که بین اسیدهای آمینه و قندهای احیا کننده رخ می دهد ، تجربه کند. این واکنش نه تنها به سیر رنگی تیره ، بافتی جوانی و طعم و رایحه متمایز می بخشد ، بلکه ارزش غذایی این غذای فوق العاده را بیش از پیش افزایش می دهد.

فواید
1. مملو از آنتی اکسیدان است
آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند تأثیر زیادی بر سلامتی داشته باشند. آنها با خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر برای جلوگیری از استرس اکسیداتیو و آسیب به سلول ها کار می کنند. بر اساس یک بررسی مهم منتشر شده در Journal of Food and Drug Analysis ، سیر سیاه فعالیت بیولوژیکی بسیار بیشتری از سیر تازه از جمله خواص آنتی اکسیدانی آن نشان می دهد. آنتی اکسیدان هایی که ظاهر می شوند توانایی تنظیم سیگنالینگ سلولی و کاهش التهاب را دارند. بعلاوه ، آنها دارای فعالیتهای محافظت از نور ، ضدترومبوژنیک ، ضد دیابت و ضد سرطان هستند.

2. از رشد سرطان در بدن جلوگیری می‌کند
یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در مجله بین المللی پزشکی نشان داد که مصرف سیر پیر با سرطان ارتباط معکوس دارد. 25 مطالعه که بر بروز سرطان و قرار گرفتن در معرض سیر سیبه تمرکز داشتند ، برای بررسی مورد بررسی قرار گرفتند ، نتایج مطالعات انسانی ، حیوانی و آزمایشگاهی حاوی گزارش های کاملاً ثابت بود. یک مطالعه در شرایط in vitro نشان داد که عصاره سیر سیاه پیر می تواند به طور موثری سلولهای سرطانی روده بزرگ را از بین ببرد و کاهش دهد. به همین ترتیب ، یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر که در ژورنال Nutrition and Research Practice منتشر شد ، گزارش داد که عصاره سیر سیاه پیر ، رشد و گسترش سلولهای سرطان خون را نیز کاهش می دهد.

سرطان

3. سلامت قلب را تقویت می کند
یکی از مشهورترین مزایای سیر ، توانایی محافظت و بهبود سلامت قلب شما است. سیر سیاه همچنین ممکن است به تقویت سلامت قلب کمک کند ، حتی برخی مطالعات نشان داده اند که ممکن است به همان اندازه سیر خام موثر باشد.

یک مدل حیوانی 2018 اثرات سیر سیاه و سیر خام را در بهبود سلامت قلب به دنبال آسیب ناشی از ایسکمی یا کمبود خونرسانی به عضلات قلب مقایسه کرد. جالب توجه است ، محققان دریافتند که هر دو سیر خام و سیر سیاه اثرات محافظتی قلب را به نمایش می گذارند و در به حداقل رساندن آسیب به قلب نیز به همان اندازه موثر هستند. مدل حیوانی دیگری که در دانشگاه دانکوک کره انجام شد نیز نشان داد که قادر است سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالا را کاهش دهد تا خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

سلامت قلب

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد