اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 راه برای اینکه خلاق‌تر باشیم

یکی از چیزهایی که همیشه با تماشای بازی کودکان مایلیم بفهمیم آن است که چگونه انسان‌ها به خلاقیت می‌رسند

به گزارش سایت طلا ،ما به عنوان خلاق‌ترین موجودات زمین پا بر روی زمین می‌گذاریم؛ چه این خلاقیت را در بزرگسالی پرورش دهیم یا نه، ما در کودکی بسیار خلاق هستیم. کودکانی که در 5 سالگی چیزهای جدید را نقاشی می‌کنند، با اسباب بازی‌ها بازی‌های جدید اختراع می‌کنند و یا حتی داستان می‌نویسند. شاید شگفت زده شوید وقتی بچه‌ها ایده‌هایی را درست می‌کنند که بزرگسالان از عهده آن بر نمی‌آیند. طبق پژوهش‌ها کار کردن با وسایل الکترونیکی و کارهای اجتماعی کمتر باعث ایجاد خلاقت و قدرت تصور می‌شوند.

طبق پژوهش‌ها برای بزرگسالا ن فعالیت‌هایی وجود دارد که آنها می‌توانند با انجام آنها خلاقیت را در خود پرورش دهند. در این مطلب به 6 کاری که می‌توانید برای افزایش خلاقیت انجام دهید اشاره می‌کنیم که بسیار قابل توجه است.

نقاشی کردن، رنگ آمیزی، طراحی

یکی از بهترین کارها برای اوقات فراغت این است که یک دفتر بردارید و با ماژیک، مداد، آب رنگ یا هر وسیله دیگری یک نقاشی بدون ذهنیت قبلی بکشید. در واقع نکته در همان بدون فکر کردن است. ممکن است فکرکنید این کار مسخره است و حتی به اندازه‌ای که آنها را بر روی در یخچال بگذارید هم جذابیت ندارد. تنها مزیت این کار علاوه بر لذت بردن، رشد خلاقیت است؛ به طوری که خودتان بعد از مدتی نقاشی کردن متوجه راحت‌تر شدن کار می‌شوید.

اگر به کارهایی که کودکان می‌کنند دقت کنید، متوجه می‌شوید آنها بدون هیچ هدفی و تنها برای لذت بردن از این کار استفاده می‌کنند؛ در واقع مهارت بازی کردن یکی از غریضه‌های انسان است که باعث می‌شود خود را پرورش دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که کسانی که در بزرگسالی از خلاقیت بیشتری برخوردار بوده‌اند، حداقل در کودکی بیشتر به بازی‌های ذهنی و بداهه پرداخته‌اند.

البته منظور ما از اینکه نقاشی و طراحی کنید به معنی انجام چندین ساعت تمرین طراحی نیست و لازم نیست که قبل یا بعد از کنفرانس کاری خود نقاشی کنیدش؛ در واقع این کار تنها برای اوقات فراغت شما طراحی شده است و باید توجه داشته باشید که بداهه باشد. لطفا در هنگام انجام تمرین‌های نقاشی و طراحی ذهن خود را باز بگذارید و از این کار برای راحت کردن ذهن خود استفاده کنید.

فعالیت‌های فیزیکی را بیشتر کنید

تحقیقات نشان داده‌اند که تمرین‌های فیزیکی و فعالیت بدنی کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید و بر فعالیت‌های مغز و بدن خود کنترل بیشتری داشته باشید. کسانی که ورزش می‌کنند می‌توانند راحت‌تر بر کارهای خود تمرکز کنند، راحت‌تر با شرایط سخت تطبیق یابند و خلاقیت بیشتری داشته باشند. ورزش همچنین خونرسانی و اکسیژن‌رسانی به مغز و اندام‌ها را افزایش می‌دهد که باعث تند ذهنی می‌شود. تمرین‌های جسمانی به طور ویژه می‌توانند خلاقیت شما در طراحی ایده‌ها و تصورات ذهنی را افزایش دهند.

استراحت کردن را جدی بگیرید

تحقیقات جدید نشان داده افراد می‌توانند با استراحت کردن بیشتر فکر کنند و ایده‌های خود را پرورش دهند. معمولا خلاقیت در اثر بهبود فعالیت‌های مغزی رخ می‌دهد و با استراحت بیشتر می‌توانید مغز قوی‌تری داشته باشید. این تحقیقات همچنین نشان داده‌اند که مغزهای خسته خلاقیت کمتری دارند. استراحت‌های کوتاه مدت روزانه می‌توانند تمرکز ذهن را افزایش دهند و ایده‌های جدید را در ذهن پرورش دهند.

شما به جای اینکه با موبایل خود بازی کنید یا اینکه ساعت‌های طولانی صرف دیدن تلویزیون کنید، چند دقیقه به خودتان وقت بدهید تا ذهنتان آزاد شود. به خودتان زمان بیشتری دهید؛ شاید در همین چند دقیقه به یک ایده خوب رسیدید.

به پادکست‌های صوتی گوش دهید، کتاب بخوانید و برنامه‌های مفید تماشا کنید

طبق تحقیقات کسانی که برای زمانی که در اختیار دارند برنامه آموزنده‌ای تدارک می‌بینند، بیشتر با شخصیت خود آشنا می‌شوند. فعالیت‌هایی مثل مطالعه یا گوش دادن به پادکست می‌تواند رشد مغز را افزایش دهد و قدرت تصور ذهنی را بهبود بخشد. شما می‌توانید با اینکار سرمایه‌گذاری بیشتری از طریق وقت خود انجام دهید و چیزهای جدیدی یادبگیرید؛ اما مهم‌تر از آن خلاقیت خود را افزایش دهید. به طور کُلی یادگیری تاثیر زیادی بر روی خلاقیت دارد و می‌تواند فکر شما را بهبود بخشد.

سعی کنید از آنچه لازم دارید بیشتر ایده داشته باشید

این مورد تقریبا بهترین راهکار برای افزایش خلاقیت به طور موثر است. اینکه همیشه تمرکز زیادی را برای تولید ایده‌های جدید خلق کنید می‌تواند هر روز خلاقیت شما را افزایش دهد. کسانی که می‌توانند ایده‌های زیادی طراحی کنند (چه خوب و چه بد) معمولا بیشتر می‌توانند ایده‌ مناسب را ایجاد کنند و زودتر به آنچه که می‌خواهند می‌رسند.

شما می‌توانید زمانی خاص را به نوشتن ایده‌ها اختصاص دهید و هر بار این ایده‌ها را حول یک محور نگه دارید. با اینکار نه تنها ایده‌های بیشتری و مفیدتری خواهید داشت، بلکه می‌توانید تمام جنبه‌های ذهن خود را تقویت کنید تا برای شرایط جدید آماده باشید. می‌دانید که مشکلات می‌توانند یکی پس از دیگری پیش بیایند و اگر شما بتوانید به سرعت ایده‌ای را برای حل آن ایجاد کنید، قطعا عملکرد بهتری خواهید داشت. کسانی که خلاق هستند برای خلاقیت خود تلاش بسیاری کرده‌اند و به هیچ وجه استعداد برتری نداشته‌اند. همانطور که توماس ادیسون می‌گفت: «نبوغ 1 درصد الهام است و 99 درصد کار سخت.»

برای بازی کردن زمان بگذارید

مطالعات جدید نشان داده‌اند که زمانی که ما برای تفریح کردن وقت می‌گذاریم و کارهایی را انجام می‌دهیم که از آنها لذت می‌بریم، در واقع قدرت تفکر و ایده پردازی خود را تحریک می‌کنیم. همیشه هم لازم نیست برای طرح ایده‌های جدید در یک سکوت عمیق فکر کنیم و باید گاهی هم به خود استراحت بدهیم. در واقع بازی کردن می‌تواند باعث شود که مثل یک بچه فکر کنید و همانطور که می‌دانید بچه‌ها بسیار خلاق‌ترند.

با آرزوی خلاقیت و موفقیت بیشتر برای شما عزیزان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد