اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اولین تصاویر از پرواز ازمایشی تاکسی پرنده را ببینید+فیلم

Joby Aviation کمپانی پیشرو در راه اندازی تاکسی های پرنده در آینده است و به تازگی آنها را در عکس ها و ویدیوهایی که منتشر کرده بیشتر معرفی کرده است.

به گزارش سایت طلا ،JoeBen Bevirt، صاحب این کمپانی رو به دوربین خبری گفت: "بالاخره اتفاق افتاد؛ از همه افراد سراسر دنیا که به ما انگیزه دادن تشکر میکنیم." سمت راست او تاکسی هوایی که ساختاری بین یک هلیکوپتر و یک هواپیمای کوچک دارد، با نیروی چرخشی چند ملخک، از زمین بلند میشود.

BOX:491553739

نکته ی جذاب اولین ویدیوی عمومی این کمپانی این است که در اخر ویدیو Bevirt، صاحب کمپانی، لازم نیست صدایش را بلند کند تا حرف هایش شنیده شود. واضحه که این همان چیزی است که کمپانی قصد داشت در این ویدیو نمایش دهد. چون این تاکسی پرنده صدای خیلی کمی دارد و این نکته خیلی مهم است. در روز انتشار این ویدئو، اعلام شد سهام این شرکت در بازار سهام نیویورک عمومی می شود. در ادامه این ویدیوی جذاب را خواهید دید.

Paul Sciarra، مدیر اجرایی این پروژه، گفت:" این تاکسی های پرنده صدای بسیار کمی دارند. کمتر از 65 دسی بل درفاصله‌ی 100 متر؛ هنگام بلند شدن و فرود امدن. در پرواز هایی با 500 تا 2000 فوت ارتفاع، تقریبا هیچ صدایی به گوش نمی رسد."

بی صدا نگه داشتن تاکسی های پرنده نکته کلیدی برای تداوم حمل و نقل شهری محسوب می شود. هیچ کس نمی خواهد روز و شب صدای شبیه هلیکوپتر در محله بشنود؛ هرچند وسیله خیلی کارامد و باکفایت باشد.

این اولین باری است که تاکسی های پرنده این کمپانی در حال فعالیت بصورت عمومی دیده می شوند. اگرچه joby میگوید از 2009 که کار را شروع کردند تا بحال بیش از 1000 پرواز ازمایشی انجام گرفته است.

 تاکسی پرنده

حداکثر سرعت این تاکسی تماما برقی 200 مایل در ساعت است و تا 150 مایل توانایی جابجا شدن دارد.

ظرفیت این تاکسی با خلبان، 5 نفر است؛ اگرچه امکان کنترل از راه دور از روی زمین هم وجود دارد.

اگرچه رقبای زیادی در این صنعت وجود دارند، joby پشتیبانی تویوتا و اخیرا تاکسی هوایی Uber را در کنار خود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد