اونس طلا2414.89
مظنه14,491,000
18 گرم3,345,200
ارزش سکه32,648,223
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,200,000
نیم23,200,000
ربع14,600,000

استارت‌ آپ چگونه اقتصاد دنیا را می‌گردانند؟

امروزه با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت و نیاز مردم دنیا به شغل، و همچنین پیشرفت روز افزون تکنولوژی، استارت آپ‌ها به عنوان یک ناجی در اقتصاد دنیا عمل می‌کنند.

به گزارش سایت طلا ،در دنیا دو نوع استارت آپ وجود دارد که ما بر روی یکی از آنها تمرکز می‌کنیم. استارت آپ‌هایی که تحت عنوان استارت آپ‌های زنده یا بومی فعالیت می‌کنند برنامه‌ای برای تبدیل شدن به یک کمپانی بزرگ ندارند. آنها جز کسب و کارهای کوچک دسته‌بندی می‌شوند و تنها هدف آنها رسیدن به سطحی از استقلال مالی است تا آنها از آنچه انجام می‌دهند لذت ببرند.

این کسب و کارهای کوچک استارت آپی از سال 2013 بسیار کمتر شده‌اند و به اندازه سال‌های دهه نود میلادی رسیده‌اند؛ زمانی که جمعیت بسیار کمتر بود.

اما استارت آپ‌هایی که تحت عنوان کسب و کارهای گسترده فعالیت می‌کنند به صورت موثری بر اقتصاد تاثیر می‌گذارند و برنامه دارند به یک کمپانی بزرگ چند ملیتی یا یک ملی تبدیل شوند. طبق یک گزارش توسط سازمان کافمن (Kauffman)، استارت‌ آپ‌های گسترده طی سال‌های اخیر به شدت رشد کرده‌اند اما این هنوز اول کار است!

این نوع از کسب و کارها تنها 15% درصد از شرکت‌های بزرگ جهان را شامل می‌شوند اما طبق برآوردها 50 % از تمام شغل‌ها را ایجاد کرده‌اند. این شرکت‌های نوپا اما غول پیکر، به صورت دائمی بر روی بخش تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری می‌کنند که این برخلاف شرکت‌های غیر استارت آپی است. تمرکز ما در این مطلب بر روی استارت آپ‌های گسترده خواهد بود.

تاثیرات بزرگ استارت‌آپ‌های کوچک

ممکن است بعضی استارت آپ‌ها کوچک باشند اما فعالیت آنها بر اقتصاد و سبک زندگی مردم تاثیر زیادی دارد و می‌تواند نوسانات قابل توجهی را به آمارها بدهد.

استارت‌ آپ

در ادامه به 5 ویژگی استارت آپ‌ها که باعث پیشروی اقتصاد به سمت تکنولوژی شده است را شرح می‌دهیم:

تکنولوژی پیشرفته

شرکت‌های قدیمی یا سنتی بیشتر مایلند بر روی تکنولوژی‌هایی که وجود دارند و نیازی به خلق دوباره ندارند، سرمایه گذاری کنندو بخش تحقیق توسعه این شرکت‌ها تلاش می‌کند که این تکنولوژی‌ها را وارد شرکت کند. در حالی که استارت آپ‌ها بیشتر بر روی تکنولوژی‌های جدید، نوآوری و حتی خلق تکنولوژی‌هایی که تا به حال وجود نداشته‌اند تمرکز می‌کنند.

اگر بخواهیم با بحث بروکراسی و کاغذبازی کاری نداشته باشیم، استارت آپ‌ها معمولا در ساخت یک ایده یا محصول بسیار سریع هستند و با استفاده از ارتباطات تصمیم ساز خود، سریعا به سراغ تقاضای مشتری می‌روند. این کسب و کارها به سرعت پرسنل خودرا با کار خودشان منطبق می‌کنند و هرچه را که می‌خواهند به طور واضح از آنها دریافت می‌کنند.

کمپانی‌های غول پیکری مثل گوگل و مایکروسافت معمولا استارت آپ‌های نوپا را سریعا کشف می‌کنند و از آنها برای نوآوری بیشتر و ارتباط با مردم استفاده می‌کنند. در واقع این شرکت‌ها به نوعی استارت آپ‌ها را استخدام می‌کنند و از آنها به عنوان کارمنداستفاده می‌کنند.

باز کردن بازارهای جدید

استارت آپ‌ها با استفاده از محصولات جدیدیی که جهان را تغییر می‌دهد، بازارهای جدیدی خلق می‌کنند یا اینکه بازارهای قدیمی را به طور کلی دگرگون می‌کنند. غول‌های تکنولوژی مثل اپل، فیسبوک و گوگل روزی یک استارت آپ‌ کوچک بودند که توانستند با تغییر بازار تکنولوژی امروزه به بزرگ‌ترین شرکت‌ها تبدیل شوند که گاها اقتصاد آنها به اندازه برخی کشورهای در حال توسعه است.

تکنولوژی‌های جدید اغلب فرصت‌های جدید ایجاد می‌کنند که استارت آپ‌ها نیز از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند. سپس آنها ارزش‌های جدیدی در تقاضا خلق می‌کنند که باعث می‌شود کُلی روند بازار دچار تغییر شود.

اگرچه، همه استارت آپ‌ها در این کار به موفقیت نمی‌رسند. طبق گزارش جیمز سوروواکی در یکی از مطالعات دانشگاه MIT، دلیل این اتفاق این است که برخی استارت آپ‌ها فهم درستی از بازار ندارند. شرکت‌‌ها برای اینکه بتوانند به بازار نفوذ کنند، باید به نوعی مردم را فریب دهند که این اتفاق کمتر در مورد استارت آپ‌ها رخ می‌دهد.

ارتقا تولید محصولات و خدمات

طبق گزارش مرکز IDEA (مرکز بین المللی داده‌ها)، استارت آپ‌ها تکنولوژی برتر را در اختیار دارند و با استفاده از آنها می‌توانند کیفیت محصولات و خدمات را بالا ببرند. در این گزارش به قیمت و کمیت که از ارکان بازار است اشاره نشده، اما چیزی که ثابت شده است این است که استارت‌ آپ‌ها محصول بهتری تولید می‌کنند.

طبق یک پژوهش در مرکز مطالعات اقتصادی آمریکا در سال 2017، اکثر بنگاه‌های اقتصادی که رشد زیادی را تجربه نموده‌اند از میان آنهایی بوده‌اند که به صورت نامتناسبی نوظهور بوده‌اند.

از طرفی دیگر در این گزارش آمده است که این شرکت‌ها نوظهور یا استارت آپی، با سرمایه بسیار کمتر توانسته‌اند درآمدی بیشتر از شرکت‌های قدیمی کسب کنند.

افزایش شغل

استارت آپ‌ها شغل هم تولید می‌کنند. این بنگاه‌های پر رشد شرکت‌هایی هستند که نسبت به بقیه کسب و کارها 25 درصد شغل بیشتری تولید می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، بدون استارت آپ‌ها هیچ شغل اینترنتی وجود نخواهد داشت و شرکت‌‌‌هایی که از مشاغل‌ اینترنتی استفاده می‌کنند هم نمی‌توانستند کاری بکنند. تجارت‌های نوپا به طور میانگین سالانه 3 میلیون شغل تولید کرده‌اند.

در یک گزارش در سال 2017 که توسط انستیتو سیاست‌های تاثیرگذار انجام شد، از زمانی که استارت آپ‌ها شروع به ظهور کرده‌اند، سرعت ایجاد شغل افزایش پیدا کرده است. همچنین در این گزارش آمده است که مناطقی که فعالیت‌های استارت آپی کمتری دارند، سرعت تولید شغل آنها کمتر از نصف بقیه مناطق است.

تاثیرات مستقیم بومی

استارت آپ‌ها همچنین به صورت مستقیم شهرهایی که در آن ایجاد می‌شوند را تغییر می‌دهند؛ مثلا مایکروسافت منطقه ردمُند را دچار تغییر کرده است و گوگل بر کالیفرنیا تاثیرگذار بوده است.

این شرکت‌ها فرصت‌های جدیدی را برای مناطق محلی خود ایجاد نموده‌اند و کسانی که به دنبال فرصت‌های شغلی هستند از پتانسیل‌های استارت آپ‌ها استفاده می‌کنند. البته این کسب و کارها امکانات خود را در اختیار سایر موقعیت‌ها نیز می‌گذارند.

سخن آخر

استارت آپ‌ها موتورهای اقتصادی کشورها هستند. از آنجایی که تمام از کشورها به دنبال رشد اقتصادی هستند و استارت آپ‌ها نیز بهترین رشد را دارند، این بنگاه‌ها برای این هدف بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

البته نکته مهم این است که باید در سطح دولتی از استارت آپ‌ها حمایت شود و برای مراحل اول تمرکز بر روی کسب و کارهای محلی باشد. شهرها به برنامه‌های تشویقی احتیاج دارند تا صاحبان سرمایه را ترغیب کند که به استارت آپ‌ها روی بیاورند. قطعا بدون سیاست‌های صحیح نمی‌توان انتظار رشد استارت آپ‌ها را داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد