اونس طلا2320.44
مظنه14,986,000
18 گرم3,459,500
ارزش سکه33,763,458
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

10 عامل ویران کننده هر ازدواج که رابطه شما با همسرتان را برهم می زنند

عوامل مختلفی می توانند سد راه زندگی زناشویی شوند و همین طور همه افراد در زندگی با همسرشان به اختلاف نظر و عقیده بر می خورند اما میزان آن ها و حل شدن آن ها تاثیر بسیار زیادی بر روی دوام ازدواج شما خواهد شد. این عوامل رابطه شما با همسرتان را برهم خواهند زد.

10 عامل ویران کننده هر ازدواج که رابطه شما با همسرتان را برهم می زنند


عوامل مختلفی می توانند سد راه زندگی زناشویی شوند و همین طور همه افراد در زندگی با همسرشان به اختلاف نظر و عقیده بر می خورند اما میزان آن ها و حل شدن آن ها تاثیر بسیار زیادی بر روی دوام ازدواج شما خواهد شد. این عوامل رابطه شما با همسرتان را برهم خواهند زد.

اولویت‌های خانوادگی

مهمترین منبع استرس‌زا در روابط بیشتر زوج‌ها، روابطی است که خارج از حدود زندگی شمااست. باید بدانید که وقتی به همسرتان «بله» گفتید، یعنی او را به همه آدم‌های زندگیتان مقدم کردید.

فقدان ارتباط کلامی
این یک حقیقت تلخ است که زوج‌ها به طور متوسط فقط چند دقیقه در روز با هم ارتباط کلامیِ باکیفیت دارند. شلوغی های زندگی خیلی راحت شما را درگیر خودش می‌کند و باعث میشود تا شما نتوانید با همسرتان صحبت کنید. اما زندگی بدون ارتباط کلامی زندگی زناشویی موفقی نیست. سعی کنید برای حرف زدن با همدیگر وقت بگذارید.

استرس
اینکه استرس‌ خودمان را سر همسرمان خالی کنیم، ساده ترین راه ممکن است. خیلی از ما عادت داریم تا وقتی پای خودمان را به منطقه آرامش یعنی خانه نگذاشتیم، همه چیز را در خودمان نگه داریم و بلافاصله بعد از اینکه وارد خانه شدیم، منفجر میشویم. زوج‌های سالم باید از استرس هایشان برای نزدیک‌تر شدن به هم و تکیه کردن به همدیگر استفاده کنند.

تکنولوژی
این یک واقعیت است، خیلی از ما همیشه و در همه حال این عامل خطرناکِ برهم‌زننده روابط را همیشه با خودمان حمل می‌کنیم. خیلی از ما وقت خودمان را در دنیای مجازی تلف میکنیم بدون انکه وقتی را برای صمیمی‌تر کردن رابطه با همسرمان بگذاریم.

خودخواهی

خودخواهی
ازدواج یک درس دائمی و بزرگ از خودخواه نبودن ماست و ما یا اجازه میدهیم که این تجربه ما را بهتر کند و یا تلخ‌تر میشویم. اینکه کسی را بر خودمان مقدم کنیم، کار سختی است؛ زیرا ذات ما طوری است که خودمان را به همه چیز و همه کس مقدم بدانیم. ما برای دوست داشتن، باید خلاف جهت طبیعت شنا کنیم. تجربه نشان داده است که نتیجه این تلاش، پیشگیری از هرگونه تعارض با همسر و تضمین آرامش در زندگی است.

نبخشیدن همدیگر
بخشیدن و فراموش کردن یکی نیستند. وقتی نتوانیم این را بفهمیم، ناراحتی‌ها را برای مدتی طولانی در خودمان نگه می‌داریم. و این ناراحتی‌ها نهایتاً به ویران کردن زندگی‌ از داخل به بیرون(از من به ما) منجر میشود. اما بخشش به معنی تبرئه کردن دیگران نیست، به معنی آزاد کردن خودمان است.

مرزهای سست
معمولاً اکثر ما استراتژیهای تهاجمی را بلد هستیم، اما دفاع کردن از حریم خانواده برایمان کمی سخت است و گاهی حتی دچار ابهام میشویم که مرز قابل دفاع خونواده ما دقیقا کجاست؟ دایره ای دور ازدواجتان بکشید و از احساس و زندگی مشترک خودتان محافظت کنید.

گذشته
بدترین کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که همسرمان را با گذشته اش توصیف کنیم، نه حال حاضر. به تغییرات مثبتی که با تلاش شما و همسرتان در زندگیتان جاری شده اهمیت بدهید و با درک و احترام به انچه که در گذشته رخ داده، برای حال و آینده برنامه داشته باشید.

عدم صداقت

عدم صداقت
صداقت مانند زنجیری بین شما و همسرتان در زندگی است. گفتن یک دروغ کوچک یا بزرگ، برداشتن یک حلقه یا ده حلقه از این زنجیر فرقی ندارد، نتیجه یکسان است.

غرور
من بزرگترین مشکل ازدواجم هستم! یک اعتراف سخاوتمندانه برای ان دسته افرادی که لازمه ی تغییر در زندگی را این میدانند که از بیرون یک نگاه به خودشون بیندازند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد