اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید مراقب این بیماری باشید !

بیماری Raynaud باعث می شود که در بعضی از نواحی بدن - مانند انگشتان دست و انگشتان پا - در مقابل دمای سرد یا استرس بی حس شوند

اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید مراقب این بیماری باشید !


بیماری Raynaud باعث می شود که در بعضی از نواحی بدن - مانند انگشتان دست و انگشتان پا - در مقابل دمای سرد یا استرس بی حس شوند و فرایند خون رسانی متوقف شود. در بیماری رینود ، عروق کوچکتر که خون را به پوست شما می رسانند ، باریک می شوند و جریان خون در مناطق آسیب دیده (وازواسپاسم) را محدود می کنند.

زنان بیشتر از مردان به بیماری رینود مبتلا هستند که به آن پدیده یا سندرم رینود یا رینود نیز می گویند. به نظر می رسد این سندرم در افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می کنند بیشتر است.

درمان بیماری رینود به شدت آن بستگی دارد و اینکه آیا سایر بیماری ها را نیز دارید. برای اکثر افراد ، بیماری رینود ناتوان کننده نیست ، اما می تواند کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

بیماری Raynaud
علائم و نشانه های بیماری رینود عبارتند از:

انگشتان دست و پا سرد میشود.
در واکنش به سرما یا استرس ، رنگ پوست تغییر می کند
احساس بی حسی ، خار و یا احساس گزش در هنگام گرم شدن یا کاهش استرس
در هنگام حمله سندرم رینود ، مناطق آسیب دیده پوست شما معمولاً سفید می شود. سپس ، آنها اغلب آبی می شوند و احساس سرما و بی حسی می کنند. با گرم شدن و بهبود گردش خون ، مناطق آسیب دیده ممکن است قرمز، گزگز یا دچار تورم شوند.

اگرچه رینود معمولاً انگشتان شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما می تواند مناطق دیگر بدن مانند بینی ، لب ها ، گوش ها و سایر جاهای بدن را نیز درگیر کند. پس از گرم شدن ، بازگشت جریان خون طبیعی به جایی که سندرم به آن حمله کرده است می تواند 15 دقیقه طول بکشد.

بی حسی انگشتان

علل
پزشکان علت حملات رینود را کاملاً نمی فهمند ، اما به نظر می رسد رگ های خونی دست و پا بیش از حد در دمای سرد یا استرس واکنش نشان می دهند.

راینود اولیه. این بیماری که بیماری رینود نیز نامیده می شود ، در نتیجه یک بیماری پزشکی همراه نیست. ممکن است بسیار خفیف باشد به طوری که بسیاری از افراد مبتلا به راینود اولیه به دنبال درمان نیستند. و می تواند خود به خود حل شود.
راینود ثانویه. این فرم که پدیده رینود نیز نامیده می شود ، ناشی از یک مشکل اساسی است. اگرچه رینود ثانویه نسبت به فرم اولیه شایع نیست ، اما بیشتر جدی است.

علل رینود ثانویه عبارتند از:

بیماری های بافت همبند بیشتر افرادی که بیماری نادری دارند که منجر به سفت شدن و زخم شدن پوست (اسکلرودرما) می شود ، به رینود مبتلا هستند. بیماری های دیگری که خطر ابتلا به رینود را افزایش می دهند شامل لوپوس ، آرتریت روماتوئید و سندرم شوگرن است.

سندرم شوگرن

سیگار کشیدن. سیگار کشیدن رگ های خونی را منقبض می کند.
آسیب به دست یا پا. به عنوان مثال می توان به شکستگی مچ دست ، جراحی یا سرمازدگی اشاره کرد.
داروهای خاص اینها شامل مسدود كننده های بتا برای فشار خون بالا ، داروهای میگرن حاوی ارگوتامین و سوماتریپتان ، داروهای كمبود توجه / بیش فعالی ، برخی از عوامل شیمی درمانی و داروهایی هستند كه باعث تنگ شدن رگ های خونی می شوند ، مانند برخی از داروهای بدون نسخه سرماخوردگی.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد