اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دو عامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت جهانی طلا

دلار و خزانه داری آمریکا موثرترین عوامل بر قیمت حال حاضر طلا هستند.

به گزارش سایت طلا،دو فاکتور اصلی تاثیر گذار بر قیمت دلار این روزها، وضعیت خزانه داری آمریکا و قیمت دلار می باشد. خزانه داری آمریکا پس از امضای طرح حمایتی بایدن، درصد سود را افزایش داده است و از عوامل موثر در افت قیمت طلا و فلزات ارزشمند دیگر مانند نقره است. در تاریخ دوشنبه 8 مارچ، قیمت طلا به پایین ترین حد خود یعنی 1672 $ رسید. از 9 مارچ تا 11 مارچ قیمت طلا شاهد روندی صعودی بوده است. بررسی این 3 روز نشان می دهد علاوه بر سیل خریدارن در قیمت پایین طلا، ضعف قیمت دلار به دلیل خالی شدن خزانه آمریکا هم به این روند صعودی طلا کمک کرده است.

به این دلیل است که فعالیت های جدید طلا و نقره به شدت گذشته به قدرت دلار و افزایش سود خزانه داری واکنش نشان نمی دهد بلکه گاهی برعکس عمل می کند. در مواردی دیده شده با افزایش ارزش دلار، تعدادی با قیمتی پایین تر دست به فروش می زنند و برای کسب سود بیشتر ارزش اسکناس ها را پایین تر می آورند.

قیمت طلا هم اکنون روی 1738 $ قرار دارد و امروز بین این عدد و 1720 $ در حال نوسان بوده است. مقاومت بعدی طلا قیمت 1741 $ است. با بررسی این قیمت ها و اطلاعات بالا متوجه می شویم تقاضای طلای این روز ها بسیار بیشتر از دلار است و همین موضوع دلیل نمودار صعودی چند روز اخیر است.

طبق گزارشات، راس نرمن رئیس اجرایی صنف فلزات گفته است : "همه ی این قیمت ها هم اکنون تحت تاثیر دوباره ی سود خزانه داری آمریکا هستند. با ثابت نگه داشتن ارزش دلار، برای طلا مشکل پیش خواهد آمد" او همچنین در مقایسه بازار آمریکا با اروپا و چین در مورد بازار نزولی آمریکا گفت: تقاضا در اروپا و چین در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد در حالی که معاملات بازار آمریکا شاهد کاهش قابل توجهی بوده است.

با همه ی این تفاصیر، طلا توانست هفته را با افزایش قیمت نسبت به قیمت اغاز هفته، به پایان برساند. در این هفته طلا حدودا 1.3 % سود داشت. در حالی که در سه هفته ی قبل، قیمت طلا و نقره هر دو زیر قیمت‌ شان در شروع هفته بسته شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد