اونس طلا2386.69
مظنه14,586,000
18 گرم3,367,100
ارزش سکه32,862,258
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

تاثیرات برنامه هفتگی در زندگی

هدف از زندگی، داشتن یک زندگی هدفمند است. "رابرت برین"

به گزارش سایت طلا،در طول سال­ها، اندیشمندان بزرگی بر اهمیت برنامه ریزی تاکید کرده اند. حتی جک دورسی، بنیانگذار دو غول فناوری یعنی توییتر و اسکوئر ادعا می کند که برنامه هفتگی خاص خود را دارد.

در تحقیقی که توسط هاروارد بیزینس ریویو انجام شد، مشخص شد که 97 درصد از مدیران ارشد معتقدند که استراتژی و برنامه ریزی برای رهبری موفق و آینده شرکتشان حیاتی است. آن­ها معتقدند که بینش بزرگترین چیز و اولین قدم برای موفقیت است. برنامه ریزی راهی برای یادداشت برداری از این چشم انداز از جمله مراحل لازم برای رسیدن به آنجاست.

برنامه هفتگی چیست؟

یک برنامه هفتگی صرفا یادداشت کارهای روزمره برای هر روز با هدف نهایی است.

به عنوان مثال، اگر به دنبال پروژه­های جدید هستید، برنامه هفتگی شما مانند زیر خواهد بود:

دوشنبه: رزومه و نمونه کارها را به روز کنید

سه شنبه: از طریق ایمیل با مشتریان قبلی تماس بگیرید

چهارشنبه: ایمیل هایتان را ارسال کنید

پنجشنبه: جبران کارهای عقب مانده در طول هفته

جمعه: پروژه های باقی مانده را انجام دهید

یک برنامه موثر شکاف بین برنامه و موفقیت را تشخیص داده و آن را با استراتژی­های جدید پر می کند.

چرا باید یک برنامه هفتگی برای خود ایجاد کنید؟

درست است که خودانگیختگی، نوآوری­های بزرگی به همراه دارد، با این حال برای بخش عملیاتی، برنامه ریزی حیاتی است. بیایید به چند دلیل برای داشتن یک برنامه هفتگی نگاه کنیم.

1. دستیابی به اهداف بلند مدت

حتما تا به حال وعده­هایی به افراد داده اید که به دلایلی موفق به عمل کردن به آن وعده­ها نشده اید. این به این دلیل است که ما بدون تصمیم گیری در برنامه عملیاتی برای رسیدن به آن، به یک هدف بلند مدت متعهد می شویم. برنامه های هفتگی همچنین یک روش عالی برای دستیابی به اهداف سالانه یا بلند مدت نیز هستند.

یک برنامه هفتگی به شما امکان می دهد که برای 5 روز هفته برنامه عملیاتی تهیه کنید. در پایان هفته، می توانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید و برای هفته آینده وظایف خود را تعیین کنید. به این ترتیب شما فقط باید در مورد وظایف فردا فکر کنید بدون اینکه بیش از حد نگران باشید.

2. زندگی خود را متعادل کنید

داشتن یک برنامه هفتگی به شما امکان می دهد زندگی خود را متعادل کنید و برای همه موارد مهم، به صورت حرفه­ای و شخصی وقت بگذارید. تقسیم 24 ساعت شبانه روز و استفاده موثر از آن­ها می تواند به شما فرصت کافی برای انجام کارها را بدهد. بدون برنامه ریزی زندگی روزمره شما می تواند طاقت فرسا شود.

3. از هدردادن بیهوده وقت خود خودداری کنید

از موزارت تا بیل گیتس، این رهبران بزرگ همیشه از انجام یک کار پشتیبانی می کنند، در غیر این صورت، هیچ یک از کارها به درستی انجام نمی شود و در آخر وقت شما بیهوده تلف می شود. بین حداکثر تلاش شما و به هدر رفتن وقتتان، یک مرز جزئی وجود دارد. این خط از یک طرح تشکیل می شود. با یک برنامه، شما میزانی از وقت خود را برای استراحت اختصاص می دهید، هر چند یکبار ذهن خود را تازه می کنید و به صورت سازمان یافته به مسائل نگاه می کنید.

4. مسیر را حفظ کنید

داشتن یک برنامه نوشتاری به شما امکان می دهد تا بتوانید تمام فعالیت­های خود را پیگیری کنید تا بتوانید خطاهای خود را مشاهده کنید و در سری بعد آن­ها را جبران کنید. پیگیری پیشرفت روزانه، هفتگی و ماهانه، به شما امکان می دهد دید مشخص و انگیزه حرکت به سمت آن را داشته باشید.

اکنون که فهمیدیم برنامه هفتگی چیست و چرا داشتن آن بسیار مهم است، می توانید برای خود برنامه مشخصی طراحی کنید تا از تمام وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد