اونس طلا2388.25
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

سقوط طلا با طرح جدید بایدن

استفاده ی سنا از طرح جدید بایدن باعث نزول طلا به زیر 1700 دلار شد

طلا در برابر طرح اقتصادی بزرگ و ریسکی رئیس جمهور بایدن بی حرکت باقی مانده و در پایان به زیر 1700 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا،رئیس جمهور جو بایدن با انگیزه ی 1.9 تریلیون دلاری کرونا در راه است! روز شنبه، سنای ایالات متحده آمریکا با اختلاف یک رأی 50-49 رأی نجات آمریکا را تصویب کرد. این بدین معناست که پس از رای گیری مجلس در روز سه شنبه، بایدن می تواند به زودی لایحه را امضا کند و پرداخت این 1400 دلار به بیشتر آمریکایی ها در ابتدای این ماه آغاز می شود.

لایحه نهایی شامل نه تنها 400 میلیارد دلار چک 1400 دلاری برای اکثر آمریکایی ها بوده، بلکه 300 دلار در هفته مزایای بیکاری تمدید شده و 350 میلیارد دلار کمک به دولت های ایالتی و محلی است.

"طرح نجات آمریکا" یکی از بزرگترین برنامه های محرک در تاریخ ایالات متحده خواهد بود. این برنامه همچنین می تواند یکی از بیهوده ترین و زائدترین برنامه های اقتصادی باشد. به سادگی نیازی به چنین طرح بزرگی نیست. لطفا نگاهی به نمودار زیر بیندازید.

همانطور که مشاهده می شود، درآمد شخصی ایالات متحده در طی شیوع بیماری کرونا نه تنها کاهش، بلکه افزایش یافته است. یک بار دیگر، مردم اکنون درآمد بالاتری نسبت به یک سال پیش دریافت می کنند. بنابراین، انگیزه ی بایدن با نوبت دیگری از چک های 1400 دلاری توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد.

در واقع ، اقتصاد ایالات متحده در حال بهبود است. در روز جمعه (5 مارس)، ما به طور شگفت آوری داده های خوبی در مورد بازار کار آمریکا به دست آوردیم، که نشان می دهد اقتصاد در ماه فوریه 379،000 شغل اضافه کرده است، بسیار بالاتر از حد انتظار. در همین حال ، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، نرخ بیکاری اندکی کاهش یافته است. میزان اشتغال هنوز نسبت به 9.5 میلیون نفر کم است و یا 6.2 درصد از سطح قبل از شیوع کرونا در یک سال پیش گزارش شده است، اما مزایای اضافی بیکاری یا چک های معیشیتی به بازگشت افراد به کار کمک نمی کند. (در واقع ، ممکن است اثر معکوس نیز بگذارد)

از این رو ، طرح مالی بایدن سود چندانی برای اقتصاد نخواهد داشت، در حالی که بدهی فدرال را به میزان قابل توجهی گسترش می دهد و اقتصاد را بیش از حد گرم می کند. در واقع، برآورد شده است که این طرح برای افزایش بدهی عمومی که قبلاً نیز زیاد بوده است (نمودار زیر را ببینید)، ده درصد به عنوان سهم از تولید ناخالصی داخلی افزوده است ..

مفاهیم های طلا
منظور از عبارت "قیمت طلا" چیست؟ از نظر اساسی، طرح بایدن باید برای این فلز زرد مثبت باشد. به این دلیل که اگر مردم بالاخره تصمیم بگیرند تمام پولی را که از دولت آمریکا گرفتند راخرج کنند، می تواند تورم را در دراز مدت افزایش دهد. این موضوع در آینده ای نزدیک اتفاق نخواهد افتاد، زیرا خانوارها در ابتدا پرداخت های دریافتی را پس انداز می کنند و برخی از آنها بدهی های خود را بازپرداخت می کنند، اما احتمالاً امسال بیشتر هزینه می کنند تا هزینه های محدود شده در سال 2020 را جبران کنند.

با این حال ، چه طرح بایدن تورم زا باشد یا خیر، بدهی عمومی که قبلاً بسیار بزرگ شده بود را گسترش می دهد. این باید موقعیت دلار را تضعیف کند و احتمال بحران بدهی یا پرداخت این بدهی از طریق تورم یا سرکوب مالی را افزایش دهد. هرچه بدهی بیشتر باشد، عادی سازی نرخ بهره برداری برای بانک فدرال دشوارتر خواهد بود (دوستان من، به دام بدهی خوش آمدید). همه این عوامل باید در طولانی مدت از قیمت طلا حمایت کنند.

با این حال ، طلا نسبت به سمفونی ناهماهنگ بایدن ناشنوا باقی مانده است. در واقع، همانطور که نمودار زیر نشان می دهد ، این فلز زرد هفته گذشته به زیر مرز مهم 1700 دلار کاهش یافته است.

این ممکن است روزی تغییر کند، اما احساسات نسبت به بازار طلا در حال حاضر به وضوح منفی بوده و اصول اساسی مثبت تر است. در پایان ممکن است اصول اساسی مطرح شود. با این حال، طلا ممکن است بیشتر مبارزه کند، به خصوص اگر نرخ بهره برداری واقعی دوباره افزایش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد