اونس طلا2313.19
مظنه14,711,000
18 گرم3,396,000
ارزش سکه33,143,883
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000

8 دلیل برای خوردن وعده‌های گیاهی بیش‌تر در هفته

از صرفه‌جویی در هزینه‌ها تا آشپزی خلاقانه

به گزارش سایت طلا،مطالعات جدید دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد میان استفاده منظم از گوشت قرمز و انواع بیماری‌های شایع، ارتباطی تنگاتنگ وجود دارد. در ادامه همه دلایل اضافه کردن وعده‌های گیاهی به رژیم غذایی روزانه را با هم بررسی می‌کنیم.

ارتباط میان مصرف گوشت قرمز و محصولات گوشتی فرآوری شده و انواع مختلف سرطان سال‌هاست که به اثبات رسیده اما محققان دانشگاه آکسفورد به تازگی تحقیقاتی درباره رابطه این ماده غذایی با سایر بیماری منتشر کرده‌اند.این تحقیق روی 475000 بزرگ‌سال انگلیسی انجام شد و بر اساس آن شرکت‌کنندگانی که در هفته حداقل سه وعده گوشت قرمز مصرف می‌کنند در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی، ذات‌الریه، دیابت و پولیپ روده بزرگ هستند.

همچنین مصرف پیش از حد ماکیان ریسک ابتلا به ری فلاکس و ورم معده، ورم اثنی عشر و روده کوچک، دیابت و بیماری‌های کیسه صفرا را افزایش می‌دهد. با توجه به همه این موارد فکر نمی‌کنید وقت آن رسیده که وعده‌های گیاهی را وارد رژیم غذایی‌تان کنید؟

1- صرفه‌جویی در هزینه‌ها

خرید گوشت با کیفیت در شرایط کنونی هزینه زیادی را روی دستتان می‌گذارد، در صورتی که وجود انواع حبوبات، سبزیجات و غلات در وعده‌های گیاهی به همان اندازه مفید و طبیعتاً ارزان است.

2- آشپزی خلاقانه‌تر

آماده کردن یک تکه استیک به اضافه کردن نمک و فلفل و روغن محدود می‌شود، در صورتی که برای تهیه وعده‌های گیاهی و مزه دار کردن سبزیجات باید خلاقیت بیش‌تری به خرج بدهید و رسپی های متنوعی را امتحان کنید.

وعده های گیاهی

3- شانس امتحان کردن سبزیجاتی که قبلاً حتی نامش را هم نشنیدید

گیاه‌خواران برای ایجاد تنوع، سبزیجات مختلفی را در وعده‌های غذایی‌شان استفاده می‌کنند. سبزیجاتی مثل کاسنی، کلم‌قمری، کنگر فرنگی، انواع جوانه و ... که احتمالاً اطلاعات زیادی در موردشان ندارید.

4- از شرِ سؤالات بچه‌ها درباره غذاهای گوشتی خلاص می‌شوید

پدر و مادرها احتمالاً در هر وعده غذایی با سؤالات ریزودرشت بچه‌ها درباره اینکه در حال خوردن کدام حیوان اهلی هستند و طبیعتاً گریه و زاری‌شان روبه‌رو می‌شوند! ویژگی مهم وعده‌های گیاهی این است که شما را از این مورد خلاص می‌کند.

5- دوستی بیش‌تر با محیط‌زیست

با مصرف گیاهان در زمره دوست داران محیط‌زیست قرار می‌گیرید و قدم‌های کوچکی برای محافظت از محیط‌زیست برمی‌دارید. با کم کردن وعده‌های گوشتی از انتشار گازهای گلخانه‌ای، تغییرات اقلیمی، گرم شدن زمین و کاهش منابع طبیعی جلوگیری می‌کنید.

وعده های گیاهی

6- حمایت از تنوع زیستی

با مصرف کم گوشت به حفظ زیستگاه‌های جانوری کمک می‌کنید. به علاوه رژیم غذایی گیاهی، کشاورزی بر پایه تولید محصولات ارگانیک را رونق می‌بخشد و عدم استفاده از آفت‌کش‌ها به حفظ زنبورها و سایر حشرات گرده‌افشان کمک می‌کند.

7- حمایت از تولیدکنندگان محصولات گیاهی

درصد زیادی از تولیدکنندگان محصولات گیاهی مستقل هستند و طبیعتاً برای ادامه فعالیت به حمایت ما نیاز دارند. رژیم غذایی گیاهی به شما امکان آشنایی و خرید محصولات گیاهی از تولیدکننده‌های مستقل را می‌دهد.

8- پذیرایی از دوستان گیاهخوار با غذاهای خوش‌طعم

بعد از اینکه قرنطینه تمام شد و دوباره مهمانی‌ها را از سر گرفتیم، می‌توانید از دوستان گیاه‌خوار با غذاهای خوش‌رنگ و لعاب پذیرایی کنید. احتمالاً آن موقع متوجه می‌شوید سالاد و بروکلی آب‌پز غذایی نیست که گیاه‌خواران به آن علاقه دارند!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد