اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

8 دلیل برای اینکه باید کمتر گوشت بخورید

افزایش میل به خوردن غذاهای گوشتی و فراورده‌های آن باعث افزایش خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها، به خصوص سرطان روده شده است.

به گزارش سایت طلا،افزایش میل به خوردن غذاهای گوشتی و فراورده‌های آن باعث افزایش خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها، به خصوص سرطان روده شده است.

دانشگاه آکسفورد در یک مطالعه وسیع، رابطه میان مصرف زیاد گوشت را با انواع بیماری‌های غیر سرطانی بررسی کرده است. این مطالعه بر روی 475000 فرد بزرگسال بریتانیایی انجام شده و در نظریه BMC Medicine منتشر شده است.

نتایج این تحقیقات نشان داده است که کسانی که در هفته بیش از 3 بار گوشت قرمز و فراورده‌های گوشتی مصرف می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، ذات‌الریه، دیابت، دیورتیکول و پولیپ روده بزرگ هستند.

همچنین این تحقیقات رابطه مصرف زیاد گوشت طیور را با افزایش خطر بیماری‌های ریفلاکس معده، روم معده و اثنی‌عشر، دیورتیکولار، کیسه صفرا و دیابت را به اثبات رسانده است.

علاوه بر این، دلایل دیگری نیز وجود دارد که توجه به آن شما را برای کاستن از میزان مصرف گوشت، شما را مجاب می‌کند.

سبزیجات

1. کاستن از میزان مصرف گوشت باعث پس‌انداز بیشتر برای شما می‌شود.

خوردن گوشت و به خصوص گوشت با کیفیت، گران است. از سوی دیگر خوردن لوبیا و غلات به همان میزان دارای ارزش غذایی بوده و علاوه بر مقوی بودن سیر کننده نیز هستند.

2. کمتر گوشت خوردن باعث افزایش خلاقیت شما در آشپزی می‌شود.

برای پختن استیک شما نیاز به خلاقیت زیادی ندارید. ولی وقتی صحبت از سیب زمینی، گوجه، بادمجان، کدو، هویج و قارچ می‌شود، شما می‌توانید آشپزی بسیار متنوع با عطر و طعم‌های متفاوت داشته باشید.

3. فرصتی برای امتحان سبزیجاتی که تا کنون امتحان نکردید، به وجود می‌آید.

احتمالاً کنگر فرنگی، کاسنی، کلم بروکلی، جوانه گندم و ... برخی از سبزی‌هایی هستند که تا کنون پخت آن‌ها را امتحان نکرده‌اید. حالا با کنار گذاشتن گوشت، وقت آن رسیده که آن‌ها را امتحان کنید.

4. بچه‌ها معمولاً با خوردن گوشت مشکل دارند.

یکی از مشکلات پدر و مادرها این است که بچه‌ها معمولاً با خوردن گوشت مشکل دارند. بشقاب مملو از سبزیجات می‌تواند برای آن‌ها جذابیت داشته باشد.

5. زندگی شما سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

کاهش مصرف گوشت می‌تواند به تلاش‌ها برای جلوگیری از تغییر اقلیم، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش منابع آب و زمین کمک کند.

تصور کنید که اگر همه افراد جامعه فقط یک وعده مصرف گوشت هفتگی خود را کاهش می‌دادند، چه اتفاق بزرگی رخ می‌داد؟

مصرف گوشت

6. حمایت از تنوع زیستی می‌شود.

خوردن گوشت کمتر می‌تواند، روند کاهش زیستگاه و از بین بردن زیستگاه حیوانات وحشی را متوقف کند. در همین حال انتخاب گیاهان ارگانیک به معنای حمایت از کشاورزی بدون آفت کش است.

7. از تولیدکنندگان سبزیجات حمایت می‌کنید

خرید بیشتر سبزیجات به معنای نیاز به افزایش تولیدات و در نتیجه حمایت از کشاورزان است. رونق در این بازار باعث تقویت اکوسیستم این کسب و کار می‌شود.

8. باعث بهبود رابطه شما با دوستان گیاه‌خوارتان می‌شود.

وقتی شما تنوع غذایی با سبزیجات داشته باشید، دیگر فقط سالاد را به عنوان یک وعده غذایی برای دوستان گیاهخوار خود در نظر نخواهید گرفت.

در این صورت شما امکان برگزاری یک جشن کامل با حضور همه دوستان خود اعم از گیاهخوار و غیر آن خواهید داشت. جشنی که احتمالاً همه افراد از شما قدردان خواهند بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد