اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی!

مطمئنا همه میدانیم که زعفران یکی از گران ترین ادویه های جهان به شمار میرود. این ادویه گران با داشتن خواص بالا یکی نه فقط یک ادویه بلکه یک دارو به شمار میرود که خواص فراوانی نیز دارد.

5 روش تشخیص زعفران اصل از تقلبی!


مطمئنا همه میدانیم که زعفران یکی از گران ترین ادویه های جهان به شمار میرود. این ادویه گران با داشتن خواص بالا یکی نه فقط یک ادویه بلکه یک دارو به شمار میرود که خواص فراوانی نیز دارد. از کشور هایی که بیشترین کشت زعفران را دارند میتوان به ایران، مصر، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا اشاره کرد.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به این گیاه بیندازیم باید گفت که زعفران گیاهی است که دارای پیاز است. از شش گلبرگ بنفش و ساقه تشکیل شده است. زعفران همچنین در طب سنتی نیز کاربرد های فراوانی دارد از جمله فوایدی مانند آرام بخش، ضد آسم و همچنین تسکین درد.

زعفران

بنابر آمار ها ایران به تنهایی 90 درصد زعفران جهان را تولید میکند. و یکی از قطب های مهم کشت و صادرات این گیاه به شمار می‌رود. با این اوصاف باید گفت که زمانی که چیزی باارزش باشد مطمئنا موارد تقلبی آن نیز در بازار به راحتی پیدا میشوند و باید مراقب بود که در زمان خرید حتما زعفران اصل خریداری کنیم.

در اینجا ما نکاتی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن میتوانید به در زمان خرید این گیاه که به طلای سرخ هم معروف است نسبت به خرید نوع اصل آن اقدام کنید.

زعفران اصل و تقلبی

1-زعفران اصل با سرعت پایینی رنگ میدهد
2- باید زعفران رو بو کنید

3- طعم زعفران اصل با زعفران تقلبی بسیار متفاوت است.
4- زعفران رو بین انگشت‌های دست بمالید
5- به ظاهر زعفران هم نگاه کنید.

زعفران

یه قانونی وجود دارد؛ کمی زعفران بردارید و بو کنید، بوی زعفران باید حالت شیرین (شبیه عسل)‌ داشته باشد اما طعم آن تلخ است.
زعفران را در آب سرد قرار داده و بعد از چند دقیقه، آن را بین انگشتتان بگیرید و بمالید، اگر زعفرانی را که خریدین تقلبی نباشد رشته های باریکی که بین انگشتانتان گرفته اید از هم جدا نمیشود.
سر رشته‌های زعفران، حالت چندشاخه دارد که اصل بودن آن را تا حدودی تایید میکند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد