اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت سکه و طلا، آیا سکه دوباره صعود خواهد کرد؟

در روز های گذشته سکه و طلا کاهش قابل توجهی را شاهد بودند و قیمت سکه حتی تا زیر 10 میلیون و 500 هزار تومان نیز کاهش یافت؛ اما به نظر می رسد که روند صعودی قیمت ها برای بار دیگر آغاز شده اند.

افزایش قیمت سکه و طلا، آیا سکه دوباره صعود خواهد کرد؟


در روز های گذشته سکه و طلا کاهش قابل توجهی را شاهد بودند و قیمت سکه حتی تا زیر 10 میلیون و 500 هزار تومان نیز کاهش یافت؛ اما به نظر می رسد که روند صعودی قیمت ها برای بار دیگر آغاز شده اند.

با تصویب بسته حمایتی بایدن اونس باید دوشنبه را با گپ مثبت بازگشایی کند. سکه بازان روز گذشته با فشار خرید سکه، به استقبال این اتفاق رفتند و تا میانه های کانال 10500 تومان هم پیش رفتند.

حباب مثبت 600 هزار تومانی می گوید که سکه بازان به روند افزایشی اونس ایمان دارند و برای دور شدن از منطقه خطر باید سکه را به بالای 10800 تومان بکشانند. در روز گذشته طلای 18 عیار نیز در مرز 1027 تومان بسته شد.

سکه

امتناع پاول برای پرداختن به رشد اخیر بازده اوراق قرضه، درخشش را از طلا گرفت تا در 1700 دلار کلوز بخورد ولی بسته حمایتی بایدن و تورم ناشی از آن دورنمای کوتاه مدت طلا را تقویت کرد.

با اینحال بازارها نگران رشد یک باره بازده اوراق قرضه هستند، علاوه بر فاند بایدن زمانی که بانک مرکزی روشن کند که خط قرمزی برای بازده وجود دارد شاهد بهبود قیمت طلا خواهیم شد.

طلا ممکن است در معاملات هفته جاری حمایت 1685 دلار را دوباره تست کند و سپس مجددا وارد 1700 دلار و بعد به 1725 دلار و در نهایت به 1750 دلار برسد.

طلا

اگر فاند حمایتی بایدن نتواند اونس را به 1750 دلار بکشاند و پازل سهم بازار را بازدهی اوراق و بیت کوین مال خود کنند طلا پتانسیل سقوط تا 1600 دلار را هم دارد.

نگرانی ها نسبت به کاهش شاخص دلار وجود دارد و دولت آمریکا چاره ای جز نقد کردن همه این اوراق ندارد و با تورم مواجه خواهد شد و زمانیکه بازار متوجه تورم شود، خریداران به سمت طلا برمی گردند.

اگر جهش های کرونا در آمریکا به یک مشکل جدی تبدیل شود، بازده اوراق قرضه را پایین می آورد و قیمت طلا بالاتر می رود.

دلار

آمار اقتصادی تاثیر گذار این هفته علاوه بر فاند حمایتی بایدن شامل نشست سیاست پولی بانک مرکزی کانادا در چهارشنبه 20 اسفند 99 و بانک مرکزی اروپا در پنجشنبه 21 اسفند 99 هست اما انتظار نمی رود تغییری در نرخ های بهره صورت بگیرد.

آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری آمریکا در پنجشنبه 21 اسفند 99 و آمار شاخص قیمت تولیدکننده در جمعه 22 اسفند 99 هم مهم خواهند بود.

با بازگشایی بازارهای جهانی اونس با فاند بایدن ابتدا وارد کانال 1708 دلار گردید سپس با یک حرکت معکوس به زیر 1700 دلار باگشت.

از طرف اوراق قرضه فضای کافی و دلیل کافی برای حرکت به سمت نرخ بازدهی 2 درصد وجود دارد که می تواند به ضرر اونس گردد که با اینحال سکه تهران امروز می تواند در محدوده 10500 تا 10800 تومان مانور دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد