اونس طلا2325.93
مظنه15,307,000
18 گرم3,533,600
ارزش سکه34,486,671
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

گوگل چه مجوزهایی را نمی دهد

بعد از بیش از یک دهه به دست آوردن سودهای کلان از طریق تبلیغات هدفمند، گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد جلوی ردگیری اشخاص از طریق کوکی را بگیرد.

به گزارش سایت طلا،این اطلاعیه بخشی از برنامه گوگل برای افزایش تعهدات مربوط به رعایت حریم خصوصی افراد است. گوگل پیش از این در سال 2020 اعلام کرده بود که ردگیری کوکی‌ها در مرورگر کروم را تا سال 2022 به صورت کامل متوقف خواهد کرد.

گوگل برای این منظور از روش گرفتن موافقت افراد برای ردیابی کوکی‌ها استفاده خواهد کرد. و توقع می‌رود که در راستای حفظ حریم خصوصی، شرکتی که از داده‌های عموم کاربران ساخته شده، کاربران را به عدم موافقت با استفاده از داده‌هایشان از طریق کوکی‌ها تشویق کند.

هر چه که به تاریخ رسمی توقف کوکی‌های نزدیک‌تر می‌شویم، هر روز شاهد افزایش تلاش‌های چندین کارگزار عمده تبلیغاتی هستیم که پیش از این به صورت مخفیانه از کوکی‌ها بهره می‌برده‌اند. این کارگزارهای داده حالا در حال ارائه نوعی شناسه جهانی هستند که بتواند به عنوان جانشین پلاگین گوگل عمل کند.

این شناسه جهانی با شناسایی کاربران از طریق ارسال ایمیل هشدار به کاربران و به صورت کلان‌تر از جمع آوری اطلاعات از تعداد زیادی سایت در سراسر وب تشکیل می‌شود.

برخی دیگر از شرکت‌ها، قصد دارند که اطلاعات قابل شناسایی اشخاص را با داده‌های دیگری که از منابع غیر مرورگر قابل استخراج است، مانند تلویزیون‌های متصل به اینترنت و تلفن‌های همراه، جمع آوری کنند.

و احتمالاً هزاران طرح دیگری که این شرکت‌ها با به‌کارگیری روش‌های معکوس می‌توانند به ردیابی اطلاعات افراد اقدام کنند و شرکت گوگل برای جلوگیری از آن‌ها هیچ برنامه‌ای ندارد.

دیوید تمکین، سرپرست تیم مدیریت محصولات گوگل در پاسخ به این سؤال که آیا گوگل همچنان با شرکت‌هایی که در صنعت تبلیغات از کوکی‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند، همکاری خواهد کرد؟ پستی را در وبلاگ خود منتشر کرده است.

وی در این پست ابراز کرده است که گوگل معتقد نیست که راه حل‌های گوگل برای جلوگیری از این شرکت‌ها برای جمع آوری اطلاعات کوکی‌های کاربران از کارایی لازم برخوردار باشد. و بتواند حریم خصوصی کاربران را به درستی حفظ نماید.

وی همچنین افزوده است که این نوع سرمایه گذاری‌ها، توسط این شرکت‌های کارگزار تبلیغاتی، طولانی مدت و پایدار نیست. از سوی دیگر، وی اطمینان داده است که گوگل به دنبال ساخت روش شناسه جایگزین برای ردیابی افراد بعد از کنار گذاشتن کوکی‌ها نیست.

با این حال، اگرچه گوگل در حال برنامه ریزی برای افزایش حفظ حریم خصوصی افراد برای هدف قرار گرفتن در تبلیغات از طریق پیوستن به Federated Learning of Cohorts یا FLoC است، باز هم کوکی‌ها و برخی از شناسه‌های جهانی رفتارهای افراد را هنگام مرور سایت‌ها تحت FLoC ردیابی می‌کنند.

مرورگرها معمولاً هر گونه داده تولید شده توسط اشخاص را گرفته و آن را ذخیره می‌کند. این اطلاعات می‌تواند یک بانک بزرگ از رفتارهای اشخاص باشد.

در واقع اگر گوگل می‌خواهد امنیت حریم خصوصی افراد را افزایش دهد، به جای این که استفاده از داده‌هایی (ردیابی کوکی‌ها) را که از جاهای مختلف جمع می‌شود را بگیرد، بهتر است که این بانک بزرگ را هدف قرار دهد.

به علاوه در مورد، FLoC باید دانست که این پیشنهاد لزوماً مانع از ردیابی افراد در سراسر وب نمی‌شود، بلکه این اطمینان را به وجود می‌آورد که گوگل این کار را انجام ندهد.

به همین دلیل مقامات کشور انگلستان پیش از این پروتکل cookiepocolypse را بر مبنای اصل امکان رقابت در نظر گرفته‌اند.

علاوه بر این، برخی از شرکت‌ها این اقدام گوگل را یک اقدام عملی ندانسته و آن را بیشتر یک حرکت بزرگ برای کنترل بیشتر بر اقتصاد تبلیغات دیجیتال ارزیابی کرده‌اند.

این شرکت‌ها معتقدند که پیوستن گوگل به FLoC در نهایت منجر به دسترسی انحصاری گوگل به داده‌های کاربران خواهد شد.

به همین دلیل به کاربران توصیه می‌کنند که به گوگل مجوز استفاده از کوکی‌های و داده‌های قابل ردیابی خود را ندهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد