اونس طلا2316.59
مظنه15,316,000
18 گرم3,535,700
ارزش سکه34,506,948
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,900,000
ربع15,000,000

بیت کوین می‌تواند از ایجاد شغل جلوگیری کند

تیم بوند، شریک و مدیر سهام‌داری شرکت سرمایه اودی (یا به انگلیسی Odey Asset management) بر این باور است که بیت کوین قادر است از ایجاد اشتغال برای جامعه به صورت تاثیرگذاری جلوگیری کند.

به گزارش سایت طلا،استخراج رمز ارز بیت کوین از طریق حسابرسی و ثبت گزارش‌هایی انجام می‌شود که سیستم‌های پردازنده کامپیوتری آن را برعهده دارند.

یک مدیر سهام‌داری در یکی از شرکت‌های انحصاری دارایی در لندن، هشدار داده است که بیت کوین به عنوان شناخته شده‌ترین رمز ارزهای موجود، هیچ کاربرد اجتماعی نداشته و تنها ابزاری برای احتکار و انباشت سرمایه است که این به آن معنی است که استفاده از این ارز در پولشویی بسیار ساده‌تر خواهد بود؛ چراکه حتی بازرسی‌هایی محدودی نیز که بر روی سرمایه و پول‌های واقعی وجود دارد، در بیت کوین وجود ندارد و این ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

تیم بوند همچنین به پایگاه خبری Marketwatch گزارش داده است که، استخراج بیت کوین درحال آسیب رسانی به سیاره می‌باشد؛ از این رو به نظر تیم بوند بیت کوین اصطلاحا دارایی پست محسوب می‌شود.

اگر بیت کوین در معاملات جایگزین پول‌های نقد مجاز (پول‌های مجاز دولتی که دولت‌ها برآن نظارت دارند) شود، توانایی دولت در اخذ مالیات، مصرف و توزیع مناسب سرمایه‌ها آسیب می‌بیند و همین موفقیت‌های مالی دولت‌ها نیز در خطر قرار می‌گیرد.

بوند معتقد است بیت کوین می‌تواند مانع از ایجاد شغل توسط دولت شود و نرخ بیکاری جهانی را در جوامع، به ویژه جوامع کمتر توسعه یافته افزایش دهد.

از این جهت بیت کوین به عنوان رهبر فعالیت‌هایی است که به طور ویژه و شدید منجر به بی‌نظمی در سیستم مالی حال حاظر جهان می‌شود که به گفته او این همان علت محبوبیت بیت کوین در سیلیکون ولی(silicon valley) می‌باشد.

شرکت مدیریت سرمایه اودی (Odey Asset Management) که بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت خود دارد، در سال 1991 و توسط یک میلیاردر به نام کریسپن اودی تاسیس شد. به گفته بوند این شرکت به هیچ وجه یک واحد بیت کوین هم در اختیار ندارد.

بوند به استناد گزارش مرکز محاسبات مالی دانشگاه کمبریج اشاره می‌کند که می‌گوید استخراج بیت کوین سالانه 17/118 تریلیون اسب بخار انرژی الکتریکی مصرف می‌کند.

به گفته بوند استخراج بیت کوین غالبا در اقتصادهای آسیایی رخ می‌دهد (65% در چین) که الکتریسیته خود را از منابع ذغال سنگ و سایر سوخت‌های فسیلی تامین می‌کنند. بنابراین طبق این محاسبات استخراج بیت کوین تقریبا 55 میلیون تن کربن دی اکسید (CO2) در سال به همراه دارد؛ این حجم از کربن دی اکسید برابر است با تولید کشور فنلاند و از تولید کشورهایی مثل دانمارک، سوئد و نروژ بیشتر است. از این رو بیت کوین به طور موثری می‌تواند آلودگی بیشتر هوا و گرمایش جهانی را تسریع کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد