اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

میوه ای ارزان که با نخوردن آن سلامتی خود را به خطر می اندازید !

این میوه که در قیمت های پایین و یا حتی ارزان قابل خریدن است به‌دلیل دارا بودن فیتو کمیکال، اثرات مثبت بسیاری بر روی مغز می‌گذارد و می‌تواند اثرات نامطلوب پیری بر مغز را کاهش دهد.

میوه ای ارزان که با نخوردن آن سلامتی خود را به خطر می اندازید !


توت‌فرنگی (نام‌های دیگر: چیلک، چلیک یا چیالک جنگلی، چَلَم و شالکَه) گیاهی نهان‌دانه از تیرهٔ گل سرخ است. رشد این گیاه علفی پایا در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب است. گل‌های توت‌فرنگی نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولی عطر و طعم نهنج (قسمت خوراکی گیاه) با انجماد از بین نمی‌رود. در نزهت نامه علایی این میوه کهج خوانده شده است.

میزان کالری موجود در توت فرنگی بسیار پایین و در عوض سطح ویتامین ها و املاح آن بسیار بالاست.توت فرنگی منبعی غنی از فیبر، ویتامین C، فولات، پتاسیم، آنتی اکسیدان، کلسیم، آهن و فسفر است.

تحقیقات نشان داده است دریافت روزانه یک واحد توت فرنگی باعث افزایش قابل توجهی در میزان فولات خون شده و فشارخون را کاهش می دهد.

توت فرنگی

توت فرنگی به علت داشتن کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان، استحکام دندان ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار موثر است.

توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامینC در درمان بیماری لثه موثر است و به هضم غذا کمک می کند.

رشد توت فرنگی

پتاسیم موجود در توت فرنگی فشارخون را کاهش داده و عملا باعث کاهش خطر بروز سکته های قلبی می شود. تحقیقات حاکی از این است که افرادی که توت فرنگی را در وعده های خوراکی روزمره خود قرار می دهند سه برابر کمتر از افرادی که از این میوه استفاده نمی کنند، به بیماری قلبی دچار می شوند.

توت فرنگی

توت فرنگی اشتهاآور، تقویت کننده، مغذی، تصفیه کننده خون، ترمیم کننده املاح بدن، قلیایی کننده خون و پاک کننده روده و مثانه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد