اونس طلا2383.39
مظنه16,526,000
18 گرم3,815,000
ارزش سکه37,233,078
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

قیمت دلار کاهش یافت، آیا در انتظار افزایش دوباره قیمت دلار باشیم؟

قیمت دلار پس از چند هفته افزایشی بودن، از روز های پایانی هفته گذشته یک روند کاهشی به خود گرفته و قیمت آن کاهش پیدا کرد. اما به نظر می رسد که این به معنای پایان راه دلار نبوده و قیمت آن بار دیگر افزایش خواهد یافت.

قیمت دلار کاهش یافت، آیا در انتظار افزایش دوباره قیمت دلار باشیم؟


قیمت دلار پس از چند هفته افزایشی بودن، از روز های پایانی هفته گذشته یک روند کاهشی به خود گرفته و قیمت آن کاهش پیدا کرد. اما به نظر می رسد که این به معنای پایان راه دلار نبوده و قیمت آن بار دیگر افزایش خواهد یافت.

دلار در روز پنجشنبه و جمعه به علت اخبار غافگیر کننده سیاسی در اتوبان 25 هزار تومان در تردد بود تا در انتها در کانال 25700 تومان متوقف شد.

علت اینکه دلار در بالای کانال 25 هزار تومان کلوز خورد را می توان، سخنان جو بایدن در باره برجام در نشست مجازی مونیخ و از طرف دیگر ادعای آژانس انرژی اتمی مبنی بر مشاهده آثار اورانیوم در دو سایتی که ایران از ورود به آنها جلوگیری کرده بود، دانست.

دلار

این اتفاقات احتمالا تلاش های آمریکا برای احیای دیپلماسی هسته‌ای و همچنین جایگاه پرنوسان دلار امروز (شنبه) را پیچیده تر می کند و احتمال افزایشی شدن قیمت دلار را افزایش می دهد.

قیمت دلار به اتفاقات سیاسی گره خورده و معامله‌گران در بهمن‌ماه‌ سود سنگینی را بدست آوردند لذا بخشی از دلارهای خریداری شده خود را در مرز 26 هزار تومان به فروش رسانده اند.

پیش بینی دلار

در صورتی که توافقی بین ایران و آمریکا شکل بگیرد، این گروه در قیمت های بالاتر دلار خود را فروخته‌اند و در صورتی که اتفاقی نیز رخ ندهد،‌ فرصت خرید دوباره برای نوسان گیران در قیمت های پایین تر ایجاد شده و یکبار دیگر خواهند توانست مرز 26 هزار تومان را تست کنند، لذا کلوز دلار پشت خطی در کانال 25700 امروز دوباره محک خواهد خورد.

عقب‌نشینی بایدن حالت نمادین دارد و ایران در جواب به این عقب‌نشینی، به تعهدات برجامی خود باز نخواهد گشت. باید گفت ایران از برجام تقریبا خارج خواهد شد و بازار کاهش های پشت‌خطی را پس خواهد گرفت.

آمریکا و ایران راه درازی برای کنار گذاشتن اختلافات دارند لذا اگر معامله‌گران احساس کنند که همچنان رسیدن به توافق برای دو طرف دشوار است، بار‌ دیگر فشار خرید را افزایش خواهند داد.

قیمت دلار

مدیرکل آژانس امروز به تهران خواهد آمد و بر اساس مصوبه مجلس، تهران از 3 اسفند 99، اگر تحریم های آمریکا ضد ایران بطور عینی و ملموس لغو نشود، اجرای مفاد پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

وزیرامورخارجه آمریکا گفته اروپایی ها از او خواسته‌اند در یک‌ نشست غیررسمی مشترک با ایران شرکت کند و او هم پذیرفته و تاکید کرد همزمان می کوشیم کشورهای دیگر به ایران سلاح نفروشند. با این ادبیات و رشد دلار نیمایی به کانال 24 هزار تومان روند دلار تهران در محدوده 25300 تا 26100 تومان قابل پیش بینی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد