اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مصوبات جدید شورای عالی بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همچنین در خصوص صندوق‌ها هم که قبلاً مثبت و منفی ۱۰ بود، روی مثبت ۱۰ و منفی ۴ تنظیم شد. بقیه موارد مانند قبل ادامه پیدا خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا،رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبات جدید شورای عالی بورس در خصوص تغییر دامنه نوسان در بازار سهام، بازار صندوق ها و سایر اوراق بهادار را اعلام کرد.

محمد علی دهقان دهنوی در یک برنامه تلویزیونی درباره تصمیمات جدید شورای عالی بورس گفت: یکی از این تصمیمات در شورای عالی بورس، درباره دامنه نوسان بود که به این ترتیب است: در خصوص سهام، دامنه بالای نوسان به مثبت ۶ افزایش پیدا کرد و دامنه پایین در منفی ۲ تعیین شد.

وی افزود: در برخی دیگر از اوراق بهاداری که آنها هم دامنه نوسان داشتند، صرفاً در بازار پایه فرابورس در تابلوی زرد قبلاً مثبت و منفی ۳ بود که به مثبت ۳ و منفی ۲ تغییر یافت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: همچنین در خصوص صندوق‌ها هم که قبلاً مثبت و منفی ۱۰ بود، روی مثبت ۱۰ و منفی ۴ تنظیم شد. بقیه موارد مانند قبل ادامه پیدا خواهند کرد.

وی از دیگر مصوبات شورای عالی بورس را تعیین حجم مبنا عنوان و اظهار کرد: اختیار تعیین این شاخص، به سازمان بورس واگذار شد.

دبیر شورای عالی بورس یادآور شد: این اختیار که ناشران را ملزم به انتشار اوراق اختیار تبعی کنیم، یکی دیگر از تصمیمات این شورا بود.

دهقان دهنوی گفت: ضریب اعتباری که مردم می‌توانند استفاده کنند برای خرید سهام هم به ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: ما تصمیمات را با توجه به شرایط موجود اخذ کرده ایم حتماً بازار را رصد می‌کنیم و هر جا تغییرات لازم باشد، اعمال می‌کنیم؛ شرایط موجود هم اگر تغییر کند، متناسب با آن مصوبات شورای تغییر می‌کند؛ ضمن اینکه نقدشوندگی صرفاً با دامنه نوسان نیست و از ابزارهای دیگری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد تا نقدشوندگی بازار حفظ شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد