اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تداوم روند صعودی معاملات بورس/پیش بینی بورس فردا ۲۱ بهمن ۹۹ و پایان امسال

شاخص کل بورس امروز در حالی به روند صعودی خود ادامه داد که شاخص کل با معیار هم وزن روندی کاهشی داشت.

به گزارش سایت طلا ،شاخص کل بورس با ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۸۵۷ واحد کاهش در رقم ۴۲۰ هزار و ۱۱۲ واحد ایستاد.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۲۹ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گوهر، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۴۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۰۵ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، اعتباری ملل (وملل)،‌ بیمه تجارت نو (بنو) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ بیمه کوثر (کوثر)، ‌ سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و بیمه دی (ودی) تاثیر منفی بر شاخص این بازار داشتند.

پیش بینی بورس فردا ۲۱ بهمن ۹۹

معاملات امروز بازار سهام روندی صعودی داشت و شاخص کل بعد از رشد حدود ۲ درصدی به یک میلیون و ۱۹۲ هزار واحد رسید.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: با توجه به اینکه بورس در دقایق پایانی معاملات امروز با افزایش تقاضا همراه بود احتمالا بورس فردا مثبت خواهد بود. چون بورس فردا هم در ادامه بورس امروز است و احتمالا تقاضا در بازار افزایش یابد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه هم گفت: معاملات امروز امیدی را در دل سهامداران زنده کرد و آنها به بهبود شرایط امیدوار شدند.

او در رابطه با بورس فردا گفت: اگر فردا بازار بتواند فشار فروش اول صبح را پشت سر بگذارد روند مثبتی خواهد داشت و حتی می‌تواند معاملات هفته آینده را هم نیز تحت تاثیر قرار دهد. زیرا از هفته آینده معاملات با دامنه نوسان منفی کمتر دنبال می‌شود و می‌تواند انگیزه خرید در سهامداران را بیشتر کند.

پیش‌بینی بورس تا پایان امسال

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بورس تشنه ورود نقدینگی است و اگر پول به بازار سهام وارد نشود روند صعودی بورس پایدار نخواهد ماند، اما روند بورس تا پایان سال به چه متغیرهایی بستگی دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند صعودی شاخص کل گفت: ما اول باید در رابطه با پایان روند نزولی حرف بزنیم که به نظرم روند نزولی زمانی تمام می‌شود که شاخص کل بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تثبیت شود و زمانی می‌شود گفت روند صعودی شاخص کل شروع شده که شاخص بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی بورس تا پایان سال گفت: پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال کار دشواری است و به متغییرهایی همچون قیمت ارز، روابط خارجی و لایحه بودجه ۱۴۰۰ بستگی دارد و نمی‌شود عدد مشخصی برای شاخص کل در نظر گرفت اما می‌توان گفت نگرانی‌ها در بازار سهام کمتر شده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام در رابطه با تاثیر تصمیم تغییر دامنه نوسان بر روند بازار سهام گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت. اما ورود نقدینگی نیز امری بسیار مهم است.

این کارشناس پیش‌بینی کرد شاخص کل تا پایان سال تا حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد