اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازگشت شاخص بورس به مدار رشد/روند شاخص بورس فردا ۲۰ بهمن ۹۹

بازار سرمایه برخلاف روزهای گذشته روندی صعودی داشت و شاخص کل این بازار تا یک میلیون و 170 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا،در جریان معاملات امروز بازار سهام که تحت‌تاثیر مصوبه دیشب شورای عالی بورس بود، اکثر نمادهای شاخص‌ساز و به تبع آن نمادهای کوچک‌تر سبزپوش شدند و صندوق‌های دولتی نیز به سقف قیمت روزانه خود رسیدند.

در معاملات امروز که ارزش کل معاملات بورس حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود، سه نماد فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

شاخص کل بورس امروز با 35 هزار و 152 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 170 هزار واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن هم 4973 واحد افزایش یافت و در رقم 420 هزار و 957 واحد ایستاد.

معامله گران امروز 808 هزار معامله به ارزش 69 هزار و 42 میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، معدنی و صنعتی گل گهر ، معدنی و صنعتی چادر ملو و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی این بازار گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۷۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۱۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۶۴ هزار برگه سهم به ارزش ۵۷ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنعتی مینو (غصینو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکام)، توکاریل (توریل)، آسیا سیر ارس (حآسا)، ویتانا (غویتا)، بیمه کوثر (کوثر) و تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

روند شاخص بورس فردا ۲۰ بهمن ۹۹

شاخص کل بازار سهام به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود اما در جریان معاملات امروز تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی و توقف فروش سهم از سمت بازارگردان‌ها باعث روند صعودی بورس شد، اما سوال اینجاست که روند صعودی چقدر پایدار است؟

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه تغییر دامنه نوسان گفت: واقعیت این است که این تصمیم به صورت مقطعی روند بورس را دستخوش تغییر می‌کند اما در بلندمدت تصمیم درست و قابل دفاعی نیست، این تصمیم در سال ۸۴ نیز در بازار سهام گرفته شد و دامنه نوسان منفی سهم‌ها از منفی ۵ درصد به منفی ۲/۵ درصد و دامنه نوسان مثبت به ۱۲/۵ درصد رسید اما تاثیر چندانی نداشت. البته ما باید قبول کنیم شرایط حال حاضر بورس تغییر کرده است و بازار می‌خواهد به ارزش واقعی خود برسد و رشد شارپی امسال نیز با وجود تمام ابزارهای کنترلی صورت گرفت.

این کارشناس در ادامه گفت: این تصمیم می‌تواند مانند مسکنی برای بازار سهام باشد و در کوتاه‌مدت تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

این کارشناس در رابطه با ادامه معاملات این هفته گفت: به نظر می‌رسد ادامه معاملات این هفته از بازار سهام با جو مثبت همراه باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد