اونس طلا2209.63
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نوسان در معاملات امروز بورس/ بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟/بخشنامه جدید بورسی دولت

شاخص کل بورس روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت به طوری که در ساعات میانی معاملات تا یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد کاهش یافت، اما در حالی به کار خود پایان داد که تا رقم یک میلیون و ۲۳۶ هزار واحد افزایش یافته بود.

به گزارش سایت طلا،در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس در حالی با رشدی ۱۲۰۰ واحدی به کار خود پایان داد که در نیم ساعت نخست با افتی ۱۳ هزار واحدی مواجه شده بود.

با وجود بازگشت شاخص کل به روند صعودی، شاخص کل هم‌وزن بیش از یک درصد افت داشت.

شاخص کل بورس امروز با ۱۳۴۴ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با ۵۰۶۰ واحد کاهش در رقم ۴۳۲ هزار و ۵۱۲ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۴ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال انجام دادند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، گروه مپنا، پالایش نفت اصفهان، توسعه معادن و فلزات و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، گروه دارویی برکت و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده این بازار بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۲۰۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۳۵ هزار برگه سهم به ارزش ۱۱۰ هزار و ۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنعتی مینو (غصینو)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، ویتانا (غویتا)، نفت ایرانول (شرانل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین گروه پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه کوثر (کوثر)، موسسه مالی و اعتباری ملل (وملل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، توکاریل (توریل) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بخشنامه جدید بورسی دولت/ هیچ علامت منفی به بورس داده نشود

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد، موسوم به شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را صادر کرد.

وی در دستور خود خطاب به محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور نوشته است که به‌گونه‌ای در اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد اقدام شود که «هیچ علامت منفی به بورس داده نشود»

پیش بینی شاخص بورس فردا 99/11/07

شاخص کل بازار سهام در محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد حمایت شد و تا عدد یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد رشد کرد، اما در جریان معاملات امروز روند شاخص کل بعد از نزول ۱۳ هزار واحدی به دلیل افزایش تقاضا مثبت شد. روند صعودی بورس ادامه دارد؟

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: باید کمی به بورس فرصت داد تا روند صعودی خود را آغاز کند و در این محدوده متعادل شود. احتمالا بازار فردا وضعیت نوسانی اما با گرایش مثبت دارد.

برخی از کارشناسان عقیده دارند حجم نقدینگی در بازار سهام باید افزایش پیدا کند و تداوم روند بورس به افزایش حجم نقدینگی بستگی دارد.

محمد خبری‌زادف کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد روند صعودی بورس به این دلیل است که حجم فروش در بورس کم شده و اگر تقاضا بتواند از عرضه‌ پیشی بگیرد روند بورس صعودی می‌شود.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بازار سهام گفت: هنوز سیگنالی برای شروع روند صعودی نداریم و زمانی می‌توان گفت روند صعودی شروع شده که شاخص کل تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد کند. احتمالا بورس فردا متعادل است و گرایش بورس هم مثبت است.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه هم در رابطه با بورس فردا گفت: بورس از این بیشتر ریزش نخواهد داشت اما اعتماد باید به بازار سهام برگردد تا روند صعودی پرقدرت‌تر ادامه پیدا کند. همچنین رضایتی ادامه معاملات این هفته را متعادل دانست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد