اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استقبال آلمان از چراغ سبز دولت بایدن برای گفت‌وگو درباره برجام

وزیر امور خارجه آلمان از چراغ سبز دولت جو بایدن برای گفت‌وگو درباره موضوع هسته ای ایران و برجام با متحدان خارجی استقبال کرد.

به گزارش سایت طلا، هایکو ماس روز پنجشنبه در پیامی که در صفحه رسمی توئیتر وزارت امور خارجه آلمان منتشر شد گفت: بازگشت آمریکا به سازمان جهانی بهداشت و توافق اقلیمی پاریس و همچنین دورنمای آغاز سریع مذاکرات درباره آینده برجام در اولین روز کاری جو بایدن نشان دهنده نوع جدیدی از همکاری است.

سخنگوی کاخ سفید دیروز (چهارشنبه) در نخستین نشست خبری خود پس از آغاز به کار دولت جدید آمریکا گفت که دولت بایدن قصد دارد درباره موضوع هسته ایران و برجام با متحدان خارجی خود گفت و گو کند.

جن ساکی عنوان کرد که رئیس جمهوری امریکا تصریح کرده که آمریکا از طریق دیپلماسی، به دنبال تقویت محدودیت های هسته ای ایران است.

او بدون اشاره به اینکه این دولت آمریکا بوده که از برجام خارج شده و تعهداتش را زیرپا گذاشته است، گفت ایران باید تعهداتش را در قبال برجام به منظور ادامه روند این توافق از سر بگیرد.

جو بایدن پیشتر بارها اعلام کرده است که قصد دارد امریکا را به برجام بازگرداند. دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد.

جن ساکی افزود احتمال می رود برجام و موضوع هسته ای ایران جزو موضوع هایی باشد که در برخی از اولین گفت و گو های بایدن با همتایان خود و سران دیگر کشورهای متحد آمریکا مطرح شود.

متحدان اروپایی آمریکا از جمله تروئیکای اروپایی (آلمان انگلیس و فرانسه) ضمن تاکید بر ضرورت حفظ برجام، از دولت جدید آمریکا خواسته اند تا به این توافق بازگردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد