اونس طلا2333.6
مظنه15,236,000
18 گرم3,517,200
ارزش سکه34,326,708
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000
پوشش لحظه به لحظه مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا

جو بایدن وارد کاخ‌سفید شد/واکنش اروپایی ها به ریاست جمهوری بایدن

جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا رسما زمام امور را در این کشور را به دست گرفت.

به گزارش سایت طلا ،مراسم تحلیف چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون حضور دونالد ترامپ که در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ نوامبر) از او شکست خورد برگزار خواهد شد.

کامالا هریس برای اولین بار به عنوان معاون رئيس‌جمهور وارد کاخ‌سفید شد

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش به همراه همسر و دیگر اعضای خانواده‌اش وارد کاخ‌سفید شد. این اولین حضور او در کاخ‌سفید در مقام معاون رئیس‌جمهوری است. کامالا هریس اولین زنی است که در تاریخ آمریکا به معاونت رئیس‌جمهوری می‌رسد.

جو بایدن وارد کاخ‌سفید شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش برای اولین بار در مقام رئیس‌جمهور وارد کاخ‌سفید شد.

جو بایدن با خروج از خودرو با پای پیاده به سوی کاخ‌سفید رفت

جو بایدن، رئيس‌جمهوری جدید آمریکا به همراه اعضای خانواده‌اش پس از مراسم تحلیف با خودرو به سمت کاخ‌سفید حرکت کرد. او در نزدیکی کاخ‌سفید از خودرو پیاده شد تا با پای پیاده به کاخ‌سفید برود.

واکنش پایتخت‌های اروپایی به آغاز دوره ریاست‌جمهوری بایدن

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا با تبریک تحلیف جو بایدن گفت که «بی‌صبرانه» منتظر همکاری با رئیس‌جمهوری جدید آمریکا است. سخنگوی آنگلا مرکل نیز گفت که صدراعظم آلمان «بی صبرانه» در انتظار «آغاز فصلی جدید» در رابطه با آمریکا است. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هم با آرزوی موفقیت برای جو بایدن از بازگشت آمریکا به توافق تغییرات آب و هوایی پاریس استقبال کرد. انتظار می‌رود که جو بایدن تا ساعاتی دیگر با امضای فرمانی اجرایی بازگشت آمریکا به این توافق را اعلام کند.

دبیرکل ناتو: آغاز فصل جدیدی است و آماده همکاری تنگاتنگ هستیم

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن گفت «ناتوی قوی» برای هر دو سوی اقیانوس اطلس (آمریکای شمالی و اروپا) مثبت خواهد بود. او آغاز ریاست جمهوری جو بایدن را آغاز قصلی جدید دانست و برای «همکاری تنگاتنگ» با رئیس‌جمهوری جدید آمریکا اعلام آمادگی کرد.

رئیس کمیسیون اروپا: برای آغازی جدید در رابطه با آمریکا آماده‌ایم

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا ضمن تبریک آغاز دوران ریاست جمهوری جو بایدن به او و کامالا هریس از آمادگی بروکسل برای «آغازی جدید» در روابط با واشنگتن سخن گفت.

جو بایدن و کامالا هریس در قبرستان نظامی آرلینگتون حضور یافتند

حو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه کامالا هریس، معاون خود در قبرستان نظامی آرلینگتون حضور یافت تا به سربازان کشته شده آمریکایی ادای احترام کند. بیل کلینتون، جورج بوش پسر و باراک اوباما در این مراسم آنها را همراهی کردند.

دموکرات‌ها تا ساعاتی دیگر اکثریت کرسی‌های سنا را در اختیار خواهند گرفت

دو سناتور جدید ایالت جورجیا و جانشین کامالا هریس در مجلس سنا قرار است تا ساعاتی دیگر سوگند یاد کنند. به این ترتیب تعداد کرسی دموکرات‌ها به ۵۰ کرسی خواهد رسید و با ۵۰ کرسی جمهوریخواهان برابر خواهد شد. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان رئیس مجلس سنا خواهد توانست در صورت تساوی آراء در مجلس سنا به پیشبرد برنامه‌های دموکرات‌ها کمک کند.

جو بایدن به همراه روسای جمهور پیشین به قبرستان آرلینگتون می‌رود

جو بایدن، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا پس از مراسم تحلیف برای ادای احترام به نظامیان کشته شده آمریکا به قبرستان آرلینگتون می‌رود. باراک اوباما، جورج بوش پسر و بیل کلینتون، روسای جمهوری پیشین آمریکا نیز رئیس‌جمهوری جدید را همراهی خواهند کرد.

جو بایدن وزرای خود را رسما به کنگره معرفی کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا پس از مراسم تحلیف در ساختمان کنگره اسناد معرفی وزرا و دیگر مقامات ارشد دولت جدید را امضاء کرد.

رژه نظامیان آمریکا در مقابل رئیس‌جمهوری جدید پس از تحلیف

جو بایدن در کنار باراک اوباما در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری آمریکا

جو بایدن به احترام قربانیان کرونا لحظاتی سکوت کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی خود به احترام قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا برای لحظاتی سکوت کرد. او در پایان سخنان خود همچنین بر دفاع از قانون اساسی آمریکا و ارزش های دموکراتیک تاکید کرد. 08:40 PM بایدن: شاهد حمله به دموکراسی و حقیقت بودیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که کشورش طی هفته‌های گذشته شاهد حمله به دموکراسی و حقیقت بوده است.

بایدن: اتحادمان را با قدرت‌های خارجی ترمیم خواهیم کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید کشورش اتحاد خود را با متحدان سنتی خود ترمیم خواهد کرد تا به طور مشترک با چالش‌های پیش‌رو روبرو شوند.

بایدن: هفته‌های گذشته نشان داد که راست و دروغ وجود دارد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حوادث هفته‌های گذشته در کشورش گفت که این رویدادها نشان داد که «راست و دروغ» وجود دارد.

بایدن: رئیس‌جمهوری همه آمریکایی‌ها خواهم بود

جو بایدن می‌گوید رئیس‌جمهوری همه آمریکایی‌ها خواهد بود. او افزود که برای کسانی که به او رای نداده‌اند نیز مانند کسانی که به او رای داده‌اند تلاش خواهد کرد.

بایدن: بدون اتحاد آرامشی وجود نخواهد داشت

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن لزوم تاکید بر افراط گرایی و تروریسم داخلی در آمریکا گفت که بدون اتحاد آرامشی وجود نخواهد داشت. 08:32 PM بایدن: باید به یکدیگر گوش فرا دهیم جو بایدن با تاکید بر لزوم اتحاد در آمریکا تاکید کرد که مخالفان سیاسی باید بار دیگر به یکدیگر گوش فرا دهند و رقابت دائمی را کنار بگذارند.

جو بایدن: هدف من متحد کردن کشور است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید هدف او متحد کردن کشور در برابر افراط گرایی و مشکلات پیش‌رو از جمله همه‌گیری کرونا است.

دموکراسی شکننده است اما پیروز شد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در ابتدای سخنان خود در مراسم تحلیف گفت که دموکراسی «شکننده» است اما دموکراسی در نهایت «پیروز» شده است.

جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد

کامالا هریس به عنوان معاون رئیس‌جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد

انتقال کیف حاوی کدهای اتمی معروف به "فوتبال" به داخل ساختمان کنگره

BOX:491550726

دعوت از مایک پنس معاون دونالد ترامپ و همسرش برای حضور در جایگاه

ورود باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا وهمسرش میشل اوباما به ساختمان کنگره

ورود بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق این کشور به ساختمان کنگره

حضور جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن

جو بایدن و کامالا هریس به همراه همسران خود به ساختمان کنگره رفتند جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و کامالا هریس، معاون او به همراه همسران خود برای شرکت در مراسم تحلیف وارد ساختمان کنگره شدند.

خبرنگار «ان بی سی»: ساختمان دیوان عالی از بیم بمبگذاری تخلیه شد

یکی از خبرنگاران شبکه «ان بی سی» در آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ساختمان دیوان عالی آمریکا از بیم بمبگذاری تخلیه شد.

شماری از شخصیت‌های سیاسی برای مراسم تحلیف وارد کنگره شدند

تعدادی از شخصیت‌های سرشناس سیاسی آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین، میشل اوباما، بانوی اول پیشین، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری کنونی، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن وارد ساختمان کنگره ایالات متحده شدند.

نمای ساختمان کنگره در آستانه تحلیف جو بایدن و ۲ هفته پس از حمله هواداران ترامپ

تصویری از حضور جو بایدن و کامالا هریس در مراسم عشای ربانی پیش از مراسم تحلیف

اوباما با تبریک به بایدن: حالا نوبت تو است

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن در صفحه توئیترش به معاون پیشین خود تبریک گفت. چهل و چهارمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده نوشت: «حالا نوبت تو است.»

بایدن: روز جدیدی در آمریکا است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در آستانه مراسم تحلیف خود و همزمان با خروج دونالد ترامپ از واشنگتن با انتشار توئیت کوتاهی نوشت: «روز جدیدی در آمریکا است.»

رسانه‌های آمریکا: ترامپ برای بایدن در کاخ سفید یک نامه گذاشت

رسانه‌های آمریکا به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که دونالد ترامپ بنا به سنت دوره های گذشته در اتاق بیضی شکل کاخ سفید که دفتر کار رئیس‌جمهوری است یک نامه برای جو بایدن، جانشین خود گذاشته است.

BOX:491550713

هواپیمای حامل دونالد ترامپ واشنگتن را به مقصد فلوریدا ترک کرد

هواپیمای حامل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش پایگاه هوایی اندروز را به مقصد ایالت فلوریدا ترک کرد.

بایدن در آستانه تحلیف با رهبران کنگره به مراسم عشای ربانی رفت

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا صبح روز چهارشنبه به همراه رهبران جمهوریخواه و دموکرات کنگره به مراسم عشای ربانی در یکی از کلیساهای واشنگتن رفت.

ترامپ: ما به یک شکلی باز خواهیم گشت

دونالد ترامپ در سخنان خود در پایگاه هوایی اندروز گفت که «ما به یک شکلی باز خواهیم گذشت». او همچنین از مایک پنس معاون خود طی چهار سال گذشته تشکر کرد. دونالد ترامپ در سخنانش از جو بایدن، جانشین خود نام نبرد.
فرزندان دونالد ترامپ در مراسم خداحافظی پدرشان در پایگاه هوایی اندروز حضور داشتند

ترامپ اولین رئیس‌جمهور از سال ۱۸۶۹ که در مراسم تحلیف جانشینش غایب است

دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا اولین رئیس جمهوری این کشور از سال ۱۸۶۹ میلادی خواهد بود که در مراسم انتقال قدرت و تحلیف رئیس جمهوری بعدی حاضر نمی شود. جو بایدن قرار است تا ساعاتی دیگر به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده سوگند یاد کند.

ترامپ: چهار سال فوق العاده داشتیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پایگاه هوایی اندروز در سخنانی چهار سال گذشته را «فوق العاده» توصیف کرد. وی همچنین گفت که خانواده اش برای آمریکا تلاش زیادی انجام دادند. او از همسرش، ملانیا ترامپ به طور ویژه تشکر کرد.

بالگرد ترامپ در پایگاه هوایی اندروز فرود آمد

بالگرد رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش در پایگاه هوایی اندروز فرود آمد. دونالد ترامپ قرار است پس از مراسم نظامی در این پایگاه واشنگتن را با هواپیمای رئیس‌جمهوری ترک کند.

ترامپ با مشت گره‌کرده برای آخرین بار سوار بالگرد رئیس‌جمهوری آمریکا شد

دونالد ترامپ دقایقی پیش برای آخرین بار کاخ سفید را ترک کرد. او هنگام سوار شدن بر بالگرد رئیس‌جمهوری آمریکا با مشتی گره کرده با حاضران خداحافظی کرد.

ترامپ به همراه همسرش و در غیاب پنس کاخ سفید را ترک کرد

دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا ترامپ کاخ سفید را ترک کرد تا به پایگاه هوایی اندروز برود. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری در مراسم خداحافظی دونالد ترامپ حضور ندارد.

بالگرد رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج ترامپ در مقابل کاخ سفید فرود آمد

بالگرد رئیس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش در مقابل کاخ سفید فرود آمد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده که دوره ریاست جمهوری اش چهار ساعت دیگر به پایان می رسد قرار است کاخ سفید را ترک کند.

پرچم به جای افراد در مراسم تحلیف بایدن

در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به جای افراد پرچم نصب شده است.

هزاران پرچم مقابل کاخ سفید نصب شده است تا نمادی برای عدم حضور مردمی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در آمریکا باشد.

بیش از ۱۹۰ هزار پرچم در نشنال مال (National mall) پارک عمومی واقع در مرکز واشنگتن دی‌سی، پایتخت آمریکا نصب شده است تا نمادی برای عدم حضور مردمی باشد.

هر چهار سال یک بار صد‌ها هزار آمریکایی به طور سنتی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت می‌کردند. اما امسال این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

در پی حمله اوایل ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا، تدابیر امنیتی در واشنگتن تشدید شده است. هزاران نیروی گارد ملی در سراسر پایتخت آمریکا مستقر شده اند.

جو بایدن ظهر چهارشنبه به وقت محلی پیش از آغاز سخنرانی خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری، مقابل جمعیت محدودی با دست گذاشتن بر روی انجیل به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد