اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همتی: بخشی از پول‌های بلوکه شده، آزاد شده است

ییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برای رفع مشکلات ارزهای مسدود شده تلاش می‌کنیم، گفت: بخشی از این منابع آزاد شده است و اکنون در حال استفاده از آن هستیم، بخش دیگر نیز به تدریج از طریق تحولاتی که در حال رخ دادن است تامین خواهد شد.

به گزارش سایت طلا،«عبدالناصر همتی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این موضوع صحت دارد که بخش عمده‌ای از این پول‌های مسدود شده برای بانک مرکزی است و به نظر می‌رسد که در صورت ورود به کشور جایگزین پول‌های چاپ شده می شوند؟ گفت: عمده این پول‌ها برای بانک مرکزی است، اما قدرت بازارسازی بانک مرکزی را افزایش می‌دهد و هر زمانی که اراده کنیم می توان از آنها استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به دلیل اینکه این ارزها به بانک مرکزی تعلق دارد زمینه افزایش بازارسازی بانک مرکزی را فراهم می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه با توجه به اینکه دلار در بازار آزاد در مسیر نزولی قرار دارد، سامانه نیما نرخ دلار را بالا نگه داشته است و چنین شائبه ای ایجاد شده است که دولت تمایلی به کاهش نرخ ارز ندارد، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، افزود: رییس کل بانک مرکزی است نخستین فردی است که طرفدار افزایش ارزش پول ملی است، حیثیت و اعتبار رییس بانک مرکزی به تعدیل نرخ ارز است.

وی اظهار داشت: سامانه نیما با بازار اسکناس چنین فرقی را دارد که در بازار اسکناس به سرعت تعدیل قیمت ها رخ می دهد اما در بازار نیما به دلیل اینکه صادرکننده و وارد کننده در حال خرید هستند، انجام معاملات دو روز به طول می انجامد روند کاهشی آن کندتر است.

همتی خاطرنشان کرد: این مساله چیزی نیست که قرار باشد دو روزه رخ دهد بالاخره باید فعالان اقتصادی خود را بتوانند با شرایط جدید وفق دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد