اونس طلا2345.23
مظنه15,226,000
18 گرم3,514,900
ارزش سکه34,304,178
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

رشد 385 واحدی شاخص بورس/ بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟/ گزینه احتمالی ریاست بورس چه کسی است؟

بازار سرمایه روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت و در حالی که شاخص کل در ساعات میانی تا یک میلیون و ۱۲۹ هزار واحد کاهش یافته بود در ساعات پایانی روندی صعودی به خود گرفت و به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،قالیباف اصل که امروز با فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد به مجلس رفته بود تا درباره عملکردش در تالار سعادت‌آباد پاسخ دهد ناگهان استعفا داد! گرچه کانال خبری منتسب به صدا و سیما خبر استعفای او را تکذیب کرد اما روابط عمومی سازمان بورس به سرعت این تکذیبیه را رد کرد و به بورس ۲۴ توضیح داد که استعفای قالیباف صحت دارد.

این موضوع اما با استقبال سهامداران بورس مواجه شد و بسیاری از آنها در واکنش به این خبر نوشتند که کناره‌گیری رییس سازمان بورس می‌تواند اوضاع را بهبود دهد. گرچه تعداد دیگری از سهامداران اعتقاد دارند که ماجرا ریشه‌دارتر از این حرفهاست و دولت باید در قبال ریزش‌های سنگین بورس پاسخ مستدل و قابل اتکایی به سهامداران بدهد.

در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۳۸۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن همانند روزهای گذشته نزولی ماند و با ۶۴۶۲ واحد کاهش به رقم ۴۳۰هزار و ۴۲۰ واحد رسید.

معامله‌گران یک میلیون معامله به ارزش ۹۸ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۵۳۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۵۳ هزار برگه سهم به ارزش ۵۲ هزار و ۵۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه کوثر (کوثر)، ائلید نیروی برق دماوند (دماوند)، توریل (توکاریل)، صنعتی مینو (غصینو)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و صنایع ماشن های اداری ایران (مادیرا) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

گزینه احتمالی ریاست بورس چه کسی است؟

احتمالا دو گزینه برای جانشینی قالیباف اصل مطرح است، یکی حامد سلطان‌نژاد، مدیر کنونی بورس کالا و دیگری سیدعلی حسینی، رئیس بورس انرژی.

از میان این دو گفته می‌شود که پیشنهاد و البته انتخاب حامد سلطان‌نژاد برای ریاست سازمان بورس محتمل‌تر است. چرا که او هم حمایت نمایندگان مجلس را دارد و هم گزینه‌ پیشنهادی برخی از نمایندگان مجلس بعد از استعفای شاپور محمدی بوده است.

اگرچه بسیاری می‌گویند ممکن است دولت یا حتی سهامداران خواستار بازگشت شاپور محمدی، رئیس پیشین سازمان به بورس باشند اما برخی دیگر می‌گویند او گزینه آتی وزارت در دولت آینده است و بعید است نه خودش و نه دیگران قبول کنند که در این شرایط وارد سازمان بورس شود. شرایطی که در آن شاخص کل بورس به کف خود رسیده و تنها شش ماه تا پایان دولت مانده و کار چندان زیادی هم نمی‌توان از پیش برد.

بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

فشار فروش در جریان معاملات امروز بازار سهام از بین رفت و بورس متعادل شد، از طرفی رئیس سازمان بورس در جریان معاملات امروز استعفا کرد و پیش‌بینی می‌شود که بورس فردا روندی بهتر داشته باشد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: با توجه به حجم تقاضا در بازار سهام احتمالا بورس فردا مثبت است. در این میان خبر استعفای قالیباف هم می‌تواند شوک مثبتی برای بازار سرمایه باشد.

این کارشناس در رابطه با ادامه رشد بازار سهام گفت: احتمالا روند صعودی آغاز شده در بازار سهام باعث رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی شاخص کل شود و شاخص کل با توجه به گزارش‌های ۹ ماهه باید در این محدوده بازگردد و روند صعودی شروع شود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد