اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت 36 هزار واحدی شاخص بورس /نظر وزیر اقتصاد درباره ریزش بورس/شاخص بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

شاخص کل در بازار بورس امروز ۳۶ هزار و ۹۸۹ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با بیش از ۳ درصد افت به سطح یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحدی نزول کرد. ارزش کل معاملات خرد امروز نیز کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان بود.

شاخص کل بورس امروز با ۳۶ هزار و ۹۸۹ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۷۹۲۵ واحد کاهش در رقم ۴۳۶ هزار و ۵۷۵ واحد ایستاد.

معامله‌گران امروز ۵۱۵ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۴۲۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۳۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۹۴۹ میلیون و ۷۳۶ هزار برگه سهم به ارزش ۹۴ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)،‌ توزیع داروپخش (دتوزیع)،‌ مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن (بالاس)، صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)،‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

نظر وزیر اقتصاد درباره ریزش بورس

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی درباره ریزش شاخص بازار سرمایه گفت:مسئولان اقتصادی و بورسی کشور تمام تلاششان را برای بهبود وضعیت بورس به کار می‌گیرند، برای صعودی شدن بورس باید برنامه هایمان اجرایی شود تا بتوان نتیجه آن را دید.

شاخص بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند محدوده یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۶۰ هزار واحد شاخص کل، محدوده مهمی است و احتمالا فشار فروش در این محدوده کاهش پیدا کند.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با آینده بازار سهام گفت: متاسفانه به دلیل جو هیجانی حاکم بر بازار سهام پیش‌بینی‌ها محقق نمی‌شود و نمی‌توان تحلیل دقیقی از آینده بازار ارائه داد. اما به نظر می‌رسد فردا صف‌های فروش در بازار سهام جمع شود. امیدواریم بازار سهام ۱۰ درصد بالاتر از این محدوده متعادل شود و جو هیجانی بازار سهام از بین برود.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: بورس فردا روند نزولی خواهد داشت اما احتمالا صف‌های فروش بازار سهام جمع ‌شود و فشار فروش از هفته آینده کاهش پیدا کند.

این کارشناس در ادامه گفت: سهم‌ها اصلاح زیادی داشتند و افت قیمت دلار هم تاثیر زیادی بر ریزش بیشتر شاخص داشت. اما بعید است که قیمت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد. از طرفی سهم‌های بازار سهام با دلار زیر ۲۰ هزار تومان معامله می‌شود و به همین دلیل ریزش بورس بیش از این منطقی نیست.

این کارشناس با اشاره به گروه‌ فلزات و پالایشی گفت: بیشتر سهم‌های بازار سهام اصلاح زیادی داشتند اما سهم‌های دلارمحور مانند گروه‌های پالایشی و فلزات اصلاح زیادی کردند و احتمالا در کف قیمتی خود هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد