اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

توافق مهم قطر و عربستان

وزیر خارجه کویت از توافق عربستان سعودی و قطر بر سر بازگشایی حریم دریایی، هوایی و زمینی به روی یکدیگر خبر داد.

به گزارش سایت طلا ،«احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، شامگاه امروز (دوشنبه)، از توافق قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی حریم هوایی، دریایی و زمینی بر روی یکدیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، وزیر خارجه کویت اعلام کرد که امیر این کشور با همتای قطری خود و ولی‌عهد سعودی درباره امضای توافق اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در منطقه العلا گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

وزیر خارجه کویت در ادامه اعلام کرد: «توافق شده است که حریم هوایی، زمینی و دریایی میان عربستان سعودی و قطر از امشب بازگشایی شود».

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پس از این اعلام گفت: «اجلاس شورای همکاری، اجلاس وحدت کلمه و یکپارچه‌کننده صف‌بندی‌ها خواهد بود. آرمان‌‌ها برای اتحاد و همبستگی عملی خواهد شد».

این گزارش درست پس از آن منتشر شده است که خبرگزاری رسمی کویت خبر داد، وزیر خارجه این کشور پیامی از امیر کویت به همتای قطری او ابلاغ کرده است.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد