اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین وضعیت خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو آخرین وضعیت خودروهای وارداتی را تشریح کرد.

به گزارش سایت طلا،مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه از حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ خودرویی که از سال ۹۷ در گمرکات کشور وجود داشته بیش از ۱۲ هزار خودرو ترخیص شده‌اند، گفت: اکنون ۲ هزار و ۸۷۳ خودرو در گمرکات جمهوری اسلامی مانده است، اما خبری از ترخیص آنها نیست زیرا این خودروها ثبت سفارش نشده اند، به همین دلیل به هیچ عنوان اجازه ترخیص آنها داده نمی‌شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد:همچنین حدود ۷۰۰ خودرو در گمرکات باقی مانده است که قبل از ثبت سفارش وارد کشور شده بودند تا همزمان با ورود به گمرک مجوز ثبت سفارش دریافت کنند.

دادفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه واردات انحصاری خودرو انجام می شود یا خیر، گفت: قاطعانه می‌توان گفت که واردات خودرو طی ۳ سال گذشته بسته است و فرق نمی‌کند که خودرو قرار است انحصاری وارد شود یا ارگانی، حتی واردات خودرو به صورت قاچاق هم انجام نشده است. به دلیل شفاف بودن فضای واردات خودرو، هیچ گونه واردات انحصاری و قاچاق انجام نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۲ هزار خودرو نیز دارای پرونده قضایی هستند، گفت: این خودرو‌ها به شرط دریافت حکم قضایی ترخیص خواهند شد. سیستمی که طراحی کرده اند باعث شده تا کار واردات بهتر انجام شود، هیچ گونه فسادی در آن وجود ندارد و تمام کارها شفاف است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به قاچاق موتور سیکلت در کشور، گفت: متاسفانه بر خلاف اینکه روی واردات خودرو حساسیت وجود دارد، در جلوگیری از واردات موتور حساسیت وجود ندارد و شاید بتوان این را گفت که هیچ نظارتی در واردات موتور سیکلت وجود ندارد، اکنون در بازار مشاهده می‌کنیم موتور سیکلتی که زمانی یک میلیون تومان بود، بیش از ۲۰ میلیون قیمت گذاری شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد