اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس امروز هم صعودی شد/ بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

شاخص کل در بازار بورس امروز ۱۹ هزار و ۱۴۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا،با برگشت ثبات نسبی به معاملات بازار، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهراندر پایان معاملات امروز با افزایش 19 هزار و 149 واحد به رقم یک‌میلیون و 374 هزار و 501 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 6 هزار و 777 واحد به رقم 462 هزا رو 487 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 451 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 9.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.5 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 450 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 4 هزار و 695 میلیارد تومان رسید را هم درنظر بگیریم، مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 15 هزار و 145 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند و همگی یک‌درصد و بلکه بیشتر رشد کردند. به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 1.4 درصد رشد کرد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 1.4 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس 1.66 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.1 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک ملت، ملی‌مس، مخابرات ایران، ایران خودرو، بانک تجارت و بانک پاسارگاد بوده‌اند.

نمادهای پرتراکنش امروز شامل شستا، دارویی برکت، لیزینگ پارسیان، ایران خودرو، توسعه و عمران امید و باما بوده‌اند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۲۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۵۳۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۸۳ هزار برگه سهم به ارزش ۴۶ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، اعتباری ملل (وملل) و توکاریل (توریل) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای بانک دی (دی)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند)، قاسم ایران (قاسم) و مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (یکشنبه) یک هزار ۳۲۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد رسید

شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

در جریان معاملات امروز بازار سهام تقاضا به نمادهای خودرویی و بانکی بازگشت و شاخص کل ۱/۵ درصد رشد داشت. اما این روند صعودی پایدار است؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو در رابطه با بورس گفت: فعلا بازار سهام نوسانی است و هنوز اعتماد به بازار سهام برنگشته و همین دلایل باعث شده تا خروج پول و جریان فروش پرقدرت شود. بورس از لحاظ تکنیکالی شرایط بدی ندارد و مستعد رشد است. از طرفی نیز گزارش‌های ماهانه خوب بود اما بازار سهام فعلا روند نوسانی دارد و به سیگنال‌های مثبت واکنشی نشان نمی‌دهد.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: در دقایق پایانی معاملات امروز عرضه در بازار سهام بیشتر شد و احتمالا شروع معاملات فردا با فشار عرضه همراه باشد.

این کارشناس در رابطه با احتمال مذاکره با روی کار آمدن بایدن گفت: مذاکرات بورس را به رکود می‌کشاند زیرا مذاکرات باعث کاهش قیمت دلار می‌شود و اگر قیمت دلار زیاد افت داشته باشد بازار سهام وارد دوره رکود مقطعی خواهد شد.

این کارشناس در پایان گفت: عمق بازار کم، قدرت پول ناکافی و معاملات به قصد نوسان‌گیری و کوتاه مدت انجام می‌شود و شاید گزارشات ۹ ماهه در آینده محرک رشد بورس باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد