اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بمب‌های هوشمند عربستان!

این خبر در حالی منتشر شده که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مدعی شده که فروش تسلیحات به عربستان که بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکا است را متوقف خواهد کرد تا به ریاض به منظور پایان دادن به جنگ یمن فشار آورد.

پنتاگون خبر داده که وزارت خارجه آمریکا فروش سه هزار بمب هدایت‌شونده و چند تجهیزات نظامی دیگر به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

به گزارش سایت طلا، در حالی که «دونالد ترامپ» واپسین روز‌های ریاست‌جمهوری خود را سپری می‌کند، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز سه‌شنبه خبر داد که وزارت خارجه آمریکا فروش سه هزار بمب هدایت شونده و چند تجهیزات نظامی دیگر به عربستان سعودی را تأیید کرده است.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، اگرچه وزارت خارجه آمریکا فروش این بسته تسلیحاتی به عربستان را تأیید کرده، اما این بدان معنا نیست که قراردادی بین طرفین امضا یا مذاکراتی بین آن‌ها انجام شده و فروش این تجهیزات احتمالی است.

پنتاگون گفته این بسته شامل سه هزار بمب کم قطر جی بی یو-۳۹، کانتینر، تجهیزات پشتیبانی، یدکی و دیگر تجهیزات پشتیبانی فنی است.

پنتاگون همچنین گفته که شرکت «بوئینگ»، پیمانکار اصلی فروش این تسلیحات به عربستان خواهد بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشته، آژانس همکاری امنیتی-دفاعی پنتاگون روز سه‌شنبه در خصوص فروش این بسته به عربستان، کنگره را با خبر کرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا مدعی شده که فروش تسلیحات به عربستان که بزرگترین خریدار تسلیحات آمریکا است را متوقف خواهد کرد تا به ریاض به منظور پایان دادن به جنگ یمن فشار آورد.

از سوی دیگر برخی از اعضای کنگره از جنگی که عربستان در یمن به راه انداخته و بسیاری از غیر‌نظامیان را قتل عام کرده به خشم آمده‌اند.

برخی از قانونگذاران آمریکایی اوایل سال ۲۰۲۰ تلاش کردند که فروش جنگنده اف-۳۵ آمریکا به عربستان را متوقف کنند، اما نتوانستند.

پیشتر نیز دو منبع مطلع آمریکایی به شبکه خبری «بلومبرگ» خبر داده بودند که وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور اطلاع داده که این وزارتخانه درصدد صدور مجوز فروش ۷۵۰۰ مهمات هدایت‌شونده و هوا به زمین به عربستان سعودی به ارزش ۴۷۸ میلیون دلار است .

منابع مطلع آمریکایی همچنین خبر دادند، جزئیات مربوط به فروش این مهمات و تسلیحات هدایت شونده به عربستان سعودی به طور غیر رسمی به اطلاع قانونگذاران رسید و انتقاد قانونگذاران دموکرات را در پی داشت.

رسانه‌های آمریکایی همچنین اواسط آذرماه خبر داده بودند که وزارت خارجه این کشور موافقت خود را برای اجرای توافق ۳۵۰ میلیون دلاری ارائه خدمات امنیتی به ریاض اعلام کرده است.

منبع:فرارو

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد