اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

امضای ترامپ ارزش دلار را کاهش داد

اخیرا ترامپ یک بسته کمک اقتصادی 900 میلیارد دلاری مصوب کنگره را با امضای خود به قانون تبدیل کرد. این مسئله باعث شد تا ارزش دلار در بازار جهانی کاهش یابد.

به گزارش سایت طلا، امضای ترامپ پای بسته مصوب کمک اقتصادی 900 میلیارد دلاری کنگره باعث شد تا ارزش دلار در مبادلات جهانی روندی نزولی را در پیش گیرد.

از ماه مارس تاکنون ارزش دلار همواره روندی نزولی را طی کرده که دلیل آن اجرای بی‌‌سابقه سیاست‌های انبساطی و محرک پولی در آمریکا بوده است.

همین امر باعث شده تا ارزش طلا در بازار جهانی هم روندی صعودی را در پیش گیرد. بازار نفت هم از این مسئله بی‌نصیب نمانده و بخشی از افزایش قیمت نفت طی روزهای گذشته هم ناشی از همین کاهش ارزش دلار بوده است.

کارشناسان بر این باورند که به خاطر اجرای بسته‌های محرک اقتصادی و چشم‌انداز افزایش تورم سرمایه‌داران در حال رفتن به سمت بازار طلا برای در امان ماندن از اثرات تورمی و کاهش ارزی دارایی‌های خود هستند.

ارزش دلار امروز به کمترین میزان دو سال پیش در برابر یورو رسید همچنین به کمترین میزان 5 سال گذشه در برابر فرانک سوئیس رسید و نیز در برابر دیگر ارزهای آسیایی هم با کاهش مواجه شد.

عمده ترین دلیل این کاهش این بود که سرمایه گذاران با نگاهی به تاخیرهای بسته حمایتی آمریکا و نیز نیاز به بسته های حمایتی بیشتر در آینده به این نتیجه رسیدند که اقتصاد آمریکا چندان قوی نیست.

امروز ارزش دلار در برابر یورو به 1.22 رسید که ضعیف ترین میزان از آوریل 2018 تاکنون محسوب می شود.

دلار در برابر فرانک سوئیس هم به ارزش 0.8815 رسید که کمترین میزان از ژانویه 2015 به حساب می آید.

همچنین ارزش دلار در برابر ین ژاپن هم کاهش یافت و معادل 103.26 شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از 6 ارز به 89.711 رسید که کمترین میزان طی دو سال گذشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد