اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شاخص بورس قرمز شد/ چرا بورس مثبت نمی‌شود؟/ پیش بینی بورس فردا 99/10/10

بازار سرمایه که روز گذشته، پس از چند روز روند صعودی به خود گرفته بود، امروز دوباره بر مدار نزول حرکت کرد و شاخص کل بورس بیش از ۲۵ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا، در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۲۵ هزار و ۱۶۸ واحد کاهش، رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۶۵۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۴۶۵ هزار و ۴۸۲ واحد رسید. معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۳۲ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبراکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۰۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۷۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۵۳۱ هزار برگه سهم به ارزش ۶۹ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه تجارت نو (بنو)، نفت ایرانول (شرانل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، حآسا (حاسا) و توزیع دارو پخش (دتوزیع) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، سرمایه گذاری صبا تامسن (صبا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند)، اعتباری ملل (وملل)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (دوشنبه) ۱۸ هزار ۱۲۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید، این در حالیست که امروز بازار به دلیل اختلال در هسته معاملات مسیر خود را تغییر داد و به مدار نزولی بازگشت.

چرا بورس مثبت نمی‌شود؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: دو سناریو برای آینده کوتاه‌مدت بورس وجود دارد، اگر شاخص کل از عدد یک میلیون و 430 هزار واحد عبور کند و معاملات چند روزی بالای این عدد ادامه داشته باشد می‌توان انتظار رشد 100 هزار واحدی در کوتاه‌مدت داشت اما اگر شاخص کل از عدد یک میلیون و 380 هزار واحد پایین‌تر برود احتمالا حدود 100 هزار واحد ریزش را در پیش داریم.

این کارشناس در رابطه با دلیل بی‌توجهی بازار سهام به سیگنال‌های مثبت گفت: اخبار و سیگنال‌های مثبت و حتی رشد قیمت‌های جهانی به دلیل عدم وجود پول در بازار سهام تاثیر چندانی ندارد. همانگونه که در برخی مواقع اخبار و سیگنال‌های منفی به دلیل وجود پول در بازار سهام مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

پیش بینی بورس فردا 99/10/10

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات دو هفته اخیر روند بهتری نسبت به شاخص کل داشت و همین موضوع باعث افزایش نوسان‌گیری در بازار سهام بود.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد بازار فردا با تعادل همراه باشد و احتمالا شروع معاملات بازار فردا با روند نزولی همراه باشد اما تقاضا در ادامه افزایش پیدا می‌کند.

همچنین این کارشناس در رابطه با معاملات بازار سهام گفت: در دو هفته گذشته نوسان‌گیری در بازار سهام زیاد شده و بزرگ‌ترین نشانه افزایش نوسان‌گیری این است که بازار سهام در روز معاملاتی جدید از روند روز گذشته پیروی نمی‌کند، مثلا وقتی که در دقایق پایانی معاملات یک روز تقاضا زیاد می‌شود و بازار سهام تحرکات مثبت دارد باید معاملات صف فردا مثبت آغاز شود اما منفی آغاز می‌شود و این موضوع نشانه مدیریت بازار سهام توسط نوسان‌گیران است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد