اونس طلا2213.2
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مجازات جدید پلیس برای موتورسواران متخلف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اگر موتورسیکلت سوار اعلام کند که من نمی‌خواهم سر چهارراه به پلیس کمک کنم و به جای این رفتار موتور من را توقیف کنید، پلیس موتور را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

به گزارش سایت طلا،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح مجازات جایگزین به جای توقیف و انتقال به پارکینگ موتورسیکلت‌سواران متخلف خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: پلیس طرح جدیدی را برای ساماندهی موتورسیکلت سواران با نام طرح موتوریار در حال اجرا دارد. این طرح در ابتدا در ۱۰ نقطه از تهران اجرا شد و بعد به ۶۰ نقطه تسری یافت. این طرح فقط در پایتخت اجرا می‌شود و در صورت گرفتن پاسخ مطلوب، احتمالاً به شهرها و نقاط دیگر هم ارتقا می‌یابد.

وی افزود: برخورد با موتورسیکلت سواران سابقه دیرینه‌ای دارد اما هیچ وقت این برخوردها باعث نشده تا موتورسیکلت سوار متخلف تنبیه شود. به همین منظور ما با همکاری دستگاه‌های مختلف مجازات‌های جایگزینی را به جای توقیف و انتقال به پارکینگ برای فرد متخلف در نظر گرفته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: این طرح از هفته گذشته به طور جدی در حال اجرا است. در ابتدا طرح فقط از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ صبح اجرا می‌شد و در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته اجرا می‌شود.

حمیدی تصریح کرد: مجازات جایگزینی که برای موتورسیکلت متخلف در نظر گرفته شده این است که او کاور پلیس را بر تن کند و کمک پلیس سر چهارراه‌ها انجام وظیفه کند.

وی ادامه داد: موتورسیکلتی که ۵ جریمه ممنوعه موتورسواران را مرتکب شود، موتورش همان جا توقیف می‌شود. بر تن او لباس پلیس می‌پوشانیم و به نوعی این فرد کمک مأمور پلیس می‌دهد تا به نحوی فرهنگ سازی شود.

حمیدی با اشاره به مدت زمان به کارگیری موتورسیکلت سواران متخلف در نزد پلیس راهور گفت: از دو تا ۱۲ ساعت قانون به پلیس اجازه داده تا موتورسیکلت سوار متخلف را به کارگیری کند اما الان نهایت زمانی که فرد متخلف در اختیار پلیس است، صبح تا عصر می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اگر موتورسیکلت سوار اعلام کند که من نمی‌خواهم سر چهارراه به پلیس کمک کنم و به جای این رفتار موتور من را توقیف کنید، پلیس موتور را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کند.

وی در پایان گفت: در مجازات جایگزین ما تنها با راننده موتورسیکلت (موتورسیکلت سوار) سر و کار داریم و راکب موتور را کاری نداریم. فرد راننده باید کاور بر تن کند. راکت ایست دست بگیرد و از دو تا ۱۲ ساعت کنار مأمور ما در سر چهارراه‌ها پست دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد