اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مطهری: ایران به خاطر قرار گرفتن در لیست سیاه FATF نتوانست واکسن کرونا تهیه کند

علی مطهری امروز در توئیتی خبر داده است که به دلیل قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه اف‌ای تی اف ایران نتوانسته است واکسن کرونای سازمان بهداشت جهانی را تهیه کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از فرارو،علی مطهری امروز در توئیتی خبر داده است که به دلیل قرار گرفتن نام ایران در لیست سیاه اف‌ای تی اف ایران نتوانسته است واکسن کرونای سازمان بهداشت جهانی را تهیه کند.

او در این باره نوشت: " به خاطر این که در لیست سیاه اف‌ای تی اف قرار داریم نتوانستیم پنجاه میلیون دلار مبلغ سهمیه ایران از واکسن کرونای سازمان جهانی بهداشت برای هشت میلیون ایرانی را منتقل کنیم و سهمیه ایران باطل شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخگو باشد."

روز گذشته کاربران ایرانی با به راه انداختن طوفان توئیتری از مقامات کشور خواستند "واکسن بخرند". کاربران زیادی از بی عملی مسئولان در این باره انتقاد کردند.

همچنین محمدرضا ظفرقندی رییس نظام پزشکی هم در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار خرید واکسن کرونا شد. ظفرقندی در این نامه نوشت: "ضمن ارج نهادن بر تلاش‌های دانشمندان عزیز کشورمان برای تولید واکسن کرونا، عنصر زمان برای مقابله با این بیماری بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و با توجه به تولید و شروع استفاده از واکسن در کشورهای مختلف به نظر می‌رسد، لازم است همه تلاش‌ها بر خرید هر چه سریع‌تر واکسن و شروع واکسیناسیون مردم عزیز کشورمان در یک بازه زمانی مشخص متمرکز شود."

شب گذشته وزیر بهداشت به مناسبت روز پرستار پیامی ویدئویی منتشر کرد و گفت که ایران به زودی واکسن کرونا را از منابع معتبر تهیه خواهد کرد و در روزهای آینده خبرهای خوشی را از ورود واکسن به مردم می‌دهیم. او همچنین از به نتیجه رساندن یک قرارداد خارجی در این رابطه خبر داد اما توضیح بیشتری نداد.

گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی (اف‌ای تی اف)، نهادی است که لیستی از کشور‌های با ریسک بالای پولشویی منتشر می‌کند و توصیه‌های احتیاطی درباره‌شان دارد که به "لیست سیاه" مشهور شده است.

کشور‌هایی که قوانین مورد نظر این نهاد را علیه پولشویی تصویب می‌کنند و به کنوانسیون‌های مبارزه با کمک مالی به گروه‌های تروریستی می‌پیوندند، در لیست سیاه قرار نمی‌گیرند، اما اگر کنوانسیون‌های مورد نظر را نپذیرد، آن کشور در لیست سیاه قرار می‌گیرد. قرار گرفتن در لیست سیاه "اف‌ای‌تی‌اف" تبعات مالی زیادی دارد از جمله اینکه بسیاری از بانک‌ها جهان حاضر به همکاری مالی با آن کشور نخواهند شد. درباره ایران گفته می‌شود حتی بانک‌های چینی و روسی هم شرط خروج از لیست سیاه را مطرح کرده‌اند.

دولت حسن روحانی در سال‌های گذشته با وعده انجام اصلاحاتی توانسته بود این سازمان بین‌المللی را قانع کند که حضور ایران در لیست سیاه آن معلق شود، اما پس از مدت‌ها کشمکش میان دولت، مجلس، شورای نگهبان و سرانجام بلاتکلیفی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیوستن ایران به دو کنوانسیون مورد نظر گروه ویژه نهایی نشد.

در نتیجه ایران اسفند ماه سال گذشته دوباره به لیست سیاه بازگشت.

در داخل ایران اصولگرایان به شدت مخالف پذیرش لوایح اف‌ای تی‌اف هستند آن‌ها می‌گویند پیوستن این لوایح دست ایران در کمک به گروه‌های مقاومت در منطقه را می‌بیندد، اما دولت می‌گوید این ادعای درستی نیست.

اخیرا لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور اعلام کرد رهبر انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح «اف‌ای‌تی‌اف» موافق کرده‌اند.

مجمع تشخیص نیز این خبر را تائید کرده است.

اما اصولگرایان می‌گویند مجمع نباید لوایح را تصویب کند. اخیرا ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته است که مجمع با این اف ای تی اف مخالفت می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد