اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شاخص بورس امروز هم ادامه یافت/شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) دو هزار ۷۰۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،شاخص کل بورس امروز با ۲۷۰۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۴۵۹۵ واحد افزایش یافت و رقم ۴۵۲ هزار و ۴۳۴ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۰۷ هزار و ۳۲ میلیارد ریال انجام دادند.

سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد خوزستان و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

همچنین سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، باما، بانک تجارت، ملی صنایع مس ایران و سایپا نمادهای پربیننده این بازار را تشکیل دادند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۵۵ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۹۴۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۹۷۳ هزار برگه سهم به ارزش ۵۵ هزار و ۳۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه تجارت نو (بنو)، صنعتی مینو (غصینو)، بیمه کوثر (کوثر)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، توکاریل (توریل) و توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول (آریا)، بانک دی (دی)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

چرا بورس درجا می‌زند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار سهام گفت: بازار به جایی رسیده است که ریزش جدی منطقی نیست و توان رشد شارپی را نیز ندارد و به نظرم در آینده بازار به این درک خواهد رسید اما تنها ترس بازار سهام فعلا از ریزش قیمت دلار است و به نظر می‌رسد که تمام بازارها از جمله بازار سرمایه در بلاتکلیفی وضعیت آینده سیاست خارجی به سر می‌برند و فعلا باید برای تعیین تکلیف دلار صبر کنیم.

این کارشناس در رابطه با ادامه روند بازار سهام گفت: در مجموع اگر شاخص به یک میلیون و 530 هزار واحد برسد روند رو به بالا و اگر یک میلیون و 400 هزار واحد پایین‌تر بروند روند رو به پایین خواهد بود.

شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

بازار سهام روندی متعادل در پیش گرفته و شاخص کل امروز نوسان زیادی بین رنج مثبت و منفی داشت. اما با توجه به فشار عرضه در دقایق انتهایی بورس امروز و کم شدن شدن حجم و ارزش معاملات، روند بورس فردا چگونه خواهد بود؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بورس فردا گفت: با توجه به روند معاملات و فشار عرضه در دقایق پایانی بورس امروز احتمالا بورس فردا با روند نزولی همراه باشد و عرضه از امروز بیشتر باشد. اما با توجه به سیر حرکت شاخص هم‌وزن احتمالا پول در بازار سهام در حال حرکت به سمت سهم‌های کوچک بازار سهام است.

همچنین پیام الیاس‌کردی در رابطه با ادامه معاملات بورس این هفته گفت: احتمال می‌دهم ادامه روند معاملات بازار سهام متعادل باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد