اونس طلا2380.23
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

موافقت دولت با اصلاح بودجه ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در این باره گفت: «رئیس مجلس در نامه عنوان کرد که دولت لایحه بودجه 1400 را اصلاح کند و مجدد به مجلس ارسال کند و دولت نیز در پاسخ به این نامه قول داده تا لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارسال کند.»

به گزارش سایت طلا به نقل از فرارو،عضو هیات رئیسه مجلس از پاسخ مثبت دولت به نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهور برای اصلاح لایحه بودجه 1400 خبر داد.

بعد از ابلاغیه ۲۳ آذرماه رهبری به دولت مبنی بر استفاده حداقلی از منابع نفتی برای هزینه‌های جاری، منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۰ دچار تغییرات عمده‌ای شد در همین راستا رئیس مجلس طی نامه‌ای در تاریخ ۲۵ آذر خطاب به رئیس جمهور، مطابق اصل ۵۲ قانون اساسی، خواستار اصلاحات لایحه بودجه از سوی دولت شد.

تاکنون دولت به طور رسمی پاسخی به نامه قالیباف نداده اما آنگونه که منابع پارلمانی می گویند دولت وعده اصلاح لایحه را داده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در این باره گفت: «رئیس مجلس در نامه عنوان کرد که دولت لایحه بودجه 1400 را اصلاح کند و مجدد به مجلس ارسال کند و دولت نیز در پاسخ به این نامه قول داده تا لایحه بودجه را اصلاح و به مجلس ارسال کند.»

هفته گذشته حسن روحانی از رهبری تقاضا کرده بود که سهم صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده از 38 درصد به 20درصد کاهش یابد. دولت لایحه بودجه را هم با پیش فرض موافقت رهبری با درخواست رییس جمهور تنظیم کرده بود اما رهبر انقلاب با درخواست رییس جمهور موافقت نکردند.

رهبر معظم انقلاب، برداشت مازاد بر 20 درصد از صندوق توسعه را فقط تا سقف یک میلیون بشکه در روز مجاز دانستند. همچنین هرگونه برداشت از صندوق را برای مصارف اجازه ندادند.

این در حالی است که دولت در لایحه فروش دومیلیون و سیصد هزار بشکه در روز را پیش بینی کرده بود.

با این اوصاف با پاسخ رهبری لایحه بودجه نیاز جدی به اصلاح پیدا کرد.

لایحه دولت انتقادات جدی دیگری را هم از سوی مجلس در پی داشته و امکان دارد مجلس این لایحه را کلا رد کند، شاید با اصلاحات تازه این اتفاق رخ ندهد.

نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ شد

در تحول دیگری پیرامون بودجه الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۹ رای رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ شد.

در این نشست حمیدرضا حاجی بابایی و سیدشمس الدین حسینی برای ریاست این کمیسیون نامزد شدند که به ترتیب ۱۴ و ۱۰ رای اعضا را کسب کردند.

نادران از منتقدان جدی دولت است و انتصاب او به عنوان رییس کمیسیون تلفیق نشان دهنده عزم مجلس در اصلاح لایحه بودجه و حتی رد کلیات آن دارد.

همچنین سیدمحسن دهنوی با ۲۶ رای و ابراهیم عزیزی با ۲۳ رای به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.

براساس رای اعضاء رحیم زارع هم با ۲۴ رای سخنگوی این کمیسیون شد.

روحانی: بودجه برای شرایط جنگ اقتصادی تنظیم شده است

رییس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی پس از گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص مباحثی که درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در روز‌های اخیر مطرح شده است، گفت: «تنظیم لوایح بودجه مستلزم فرایندی پیچیده و تخصصی است که امسال این فرایند در دولت همچون سال‌های گذشته با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و اراده دولت بر اصلاح ساختار بودجه با حساسیت و دقت بیشتری طی شده و بودجه ۱۴۰۰ با نگاه تاکید بر حمایت معیشتی و توسعه سرمایه گذاری تنظیم شده است.»

روحانی اختلاف دیدگاه و نظرات کارشناسی و تخصصی در تنظیم بودجه را امری طبیعی و بدیهی دانست و افزود: "نباید اجازه بدهیم موضوعی به این حد پیچیده و تخصصی و حساس و حیاتی محل مناقشه‌های سیاسی قرار بگیرد."

رییس جمهور تاکید کرد: «دولت تلاش دارد در جلسات مرتبط با این موضوع، مباحث مربوط به بودجه را با در نظر گرفتن الزامات و اقتضائات کشور و با اجماع سازی لازم به نتیجه برساند.»

روحانی با اشاره به اینکه دولت در سه سال اخیر لوایح بودجه کشور را با توجه به شرایط جنگ اقتصادی تنظیم کرده است، گفت: «بودجه سال ۱۴۰۰ واقعیت‌های پیش رو را در نظر گرفته و توجه به درآمد‌ها و هزینه‌های کشور دو محور مهم توسعه و زیرساخت‌های کشور و حمایت از اقشار کم برخوردار اصلی‌ترین رویکرد بودجه بوده است.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد